Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door goos
#773891
Ik geef mijn Luuk nu ongeveer twee maanden Carni best en dat gaat prima. Luuk heeft epilepsie en sinds ik geen brok meer voer heb ik geen aanval meer gezien.

Nu wil ik hem naast Carnibest ook wat rauw gaan voeren, ik heb nu kippenekjes en pens in huis. Wat kan ik hem nog meer geven en hoe doe ik dat het best naast de CB. Oh deze vraag telt ook voor de kat, die eet ook CB voor katten.

Dus als ik ze s'morgens CB geef wat kan ik ze dan het beste s'avonds geven?
Door Lizzy
#773902
Ik raad je aan om vooral dingen te geven die niet in Carnibest zitten zodat je de afwisseling op het menu vergroot. Om vleesbot te leren eten is kippennek een prima idee. Maar, aangezien er kippenbot in Carnibest zit, zou ik je aan willen raden om vooral ook snel met vleesbotjes te beginnen van vleessoorten (diersoorten) die niet in Carnibest zitten. Denk aan bijvoorbeeld eendennekjes en parelhoenkarkasjes en dan daarna eendkarkas, konijnkarkas, etc. Als dat goed verteerd wordt, kun je ook geitenribben ofzo gaan voeren. En verder kun je spiervlees geven. En dingen als gezonde tafelrestjes of groentemix, rauw visje (sardien, zalmkop), rauw eitje, etc.

Dus je zou bijv de ene dag 's morgens Carnibest en 's avonds eendennek kunnen geven, de dag erop 's morgens Carnibest en 's avonds lams of geitenvlees met wat groente, de dag daarop 's morgens Carnibest en 's avonds een paar rauwe sardientjes (begin met 1 om te wennen) of zalmkop (geef zalmkop als je hond al wat meer vleesbot gewend is), de dag erop 's morgens Carnibest en 's avonds bijvoorbeeld runderkopvlees met wat groente en een rauw eitje, de dag erop 's morgens Carnibest en 's avonds parelhoenkarkas of konijnkarkas of haaskarkas etc. etc.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door