Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door evds
#773497
Na vorig jaar, -voor het eerst sinds 5 jaar- een vlo-infatie het hebben meegemaakt ben ik nu aan het twijfelen of ik de honden "preventief" zal gaan behandelen met een of ander middel. Ik had stronhold besteld bij de DA maar lees nu dat het gebaseerd is op ivomectine en dat het schadelijk kan zijn voor border collies. Van ivomectine wist ik wel want dat spul gebruik ik ook bij de schapen. Gemeen goedje.
Dus die ga ik toch maar niet gebruiken.


Wat nu? Eigenlijk houd ik helemaal niet van vergif maar ik zag mijn jonge hond krabben en hij heeft ook wat rode plekjes op zijn buik (geen vlo kunnen vangen maar dat zegt niet dat ze er niet zitten), en ik wil een grote uitbraak (zeker met dit warme weer is de kans daarop aanzienlijk denk ik) voor zijn.


Iemand een goede raad, of goed ervaring met ant-vlo producten?
Door Cathy
#773702
Wat zit er eigelijk in ?  kan het op de site niet vinden  :)

Gr Jet
Door ~Joke~
#773761
Spiritus Saponatus. Je kunt het oa bij DursyDog bestellen.
Door evds
#773791
Joke Miedema schreef: Spiritus Saponatus. Je kunt het oa bij DursyDog bestellen.
Ik zie bij DursyDog inderdaad de spray maar over de pipetten (ik dacht dat je die in combinatie met de spray moet gebruiken) zie ik niets.

Heb jij alleen de spray gebruikt of ook de pipetten?
Door ~Joke~
#773944
Pipetten hebben ze daar niet, die heb ik ook niet gebruikt. Ik heb de shampo en de spray gebruikt. Als je ze belt kun je een verkoopadres bij jou in de buurt vragen.
Door Mevroi Kruim
#773974
Ik zet ze hier in de Advantage. Is gif maar iedereen kan er goed tegen en het is zeer effectief.
Door irmaa
#774025
Joke Miedema schreef: Pipetten hebben ze daar niet, die heb ik ook niet gebruikt. Ik heb de shampo en de spray gebruikt. Als je ze belt kun je een verkoopadres bij jou in de buurt vragen.
tegenwoordig ook pipetten... zag ik.
Door Spiegeltje
#780263
Je hond(en) wassen met eenvoudige citronella met javaanse olie, wondermiddel, ook lekker je vloeren mee boenen, goedkoop, effectief en met uitsluitend natuurlijke ingrediënten.

Groetjes,
Anja
Door amiwoods
#780296
wij gebruiken hier ook alleen nog maar ecostyle, prachtig natuurlijk goedje en heel effectief :D overigens ook in mijn webwinkeltje te krijgen ;)

werkt ovwrigens ook goed voor teken en luizen. ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#780792
Spiegeltje schreef: Je hond(en) wassen met eenvoudige citronella met javaanse olie, wondermiddel, ook lekker je vloeren mee boenen, goedkoop, effectief en met uitsluitend natuurlijke ingrediënten.

Groetjes,
Anja
Maar dat is toch gewoon allesreiniger? Klinkt niet als iets waarmee ik nou graag m'n hond zou willen wassen. M'n vloeren boen ik er wel mee.
Door Spiegeltje
#780865
Het is een schoonmaakmiddel met uitsluitend natuurlijke ingrediënten, een ouderwets en heel effectief onschadelijk middel waar vlooien niet van houden (en andere beestjes ook niet). Het is niet zoiets als Ajax of zo hoor ;)
Door - pien -
#780889
De honden (en katten) behandel ik met Advantage pipetten.
Mijn ene hond met vlooienallergie zelfs elke 3 weken (ipv 4) op aanraden van de dierenarts.
Eerst had ik Bolfo van de dierenzaak, maar dat werkte voor geen meter.
Advantage is (dacht ik) alleen bij de dierenarts te koop, maar werkt heel goed bij ons ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#780988
amiwoods schreef: wij gebruiken hier ook alleen nog maar ecostyle, prachtig natuurlijk goedje en heel effectief :D overigens ook in mijn webwinkeltje te krijgen ;)

werkt ovwrigens ook goed voor teken en luizen. ;)
Ik heb een aantal maanden ecostyle pipetjes gebruikt, vlooien heb ik in die periode niet gezien maar vastgebeten zuigende teken had ik net zoveel als zonder ecostyle :(
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door