Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Minna
#773334
Even een vraagje. Een hond van kennissen heeft eosinofiel granuloom. Dit uit zich bij deze hond vooral door ronde "blaren" in de gehemelte. Nu zocht ik wat info er over en hier op de BP duikt het ook wel eens op maar dan vooral bij katten. De broer van desbetreffende hond heeft het ook en zit nu op cortizone. (vast wel verkeerd geschreven...) Dat wil zij eigenlijk liever niet dus hier een vraag: wat kan je er aan doen? Deze afwijking schijnt veel voor te komen bij Cavaliers en hongaarse herders o.a. Pumi. De hond zit nu op menu brok / vers vlees 50/50. Ik heb al geadviseerd om helemaal over te gaan op vers...dus weg met granen. Wat zeggen de wijzere mensen onder ons?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#773347
mijn hond had een granolomauteuse ontsteking, zal niet hetzelfde zijn maar die kreeg van de da dezelfde med.
Ik ben naar een homeopaath gegaan en met een paar mn was het weg!!!!!
Geen klachten nadien meer gehad!
deze ontsteking kwam ook alleen bij katten? voor.
Ben toen ook naar utrecht geweest en daar kwamen ze met prednison aan en wel 6 per dag!
Gewoon naar een  homeopaath gaan.
Ik ben niet 1 van de wijzeren onder ons maar wel goede ervaringen met homeopathie.
groetjes ellen
Door Lizzy
#773385
Rauwe voeding, niet meer laten vaccineren en : Zeven dagen achter elkaar, drie maal per dag: SILICEA D30. Dan drie dagen niks geven. Dan op de tiende dag ga je 1 maal per dag CALCIUM FLUORATICUM D30 geven. Dit geef je 21 dagen achter elkaar. Je houdt dan vier weken pauze en begint de kuur opnieuw net zo lang tot genezing optreedt.
Door Minna
#773448
Okay,alvast erg bedankt, niet vaccineren is helaas niet haalbaar omdat de hond zeer actief is als inzet reddingshond. Hoeveel moet de hond hebben van silicea en calcium fl, gewicht van de hond is ong. 30 kg?
Door Lizzy
#773460
Minna schreef: Okay,alvast erg bedankt, niet vaccineren is helaas niet haalbaar omdat de hond zeer actief is als inzet reddingshond. Hoeveel moet de hond hebben van silicea en calcium fl, gewicht van de hond is ong. 30 kg?
15 druppels of 3 tabletten (ik zou ze niet aanraden om korrels te kopen maar om druppels of tabletten te nemen). Ze kunnen dit bij de apotheek bestellen. Van VSM.
Door Mevroi Kruim
#774177
Minna schreef: Okay,alvast erg bedankt, niet vaccineren is helaas niet haalbaar omdat de hond zeer actief is als inzet reddingshond. Hoeveel moet de hond hebben van silicea en calcium fl, gewicht van de hond is ong. 30 kg?
Als de hond eerder geent is is het dan een optie om te titeren? Dan weet je of opnieuw enten überhaupt nodig is.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#774639
Eosinofiele cellen hebben vaak te maken met allergiën. Dus ze kunnen ook nog proberen of het helpt om hypoallergeen te voeren.

En ik zie niet in waarom een reddingshond entingen moet krijgen die toch niet werken en alleen maar ziek maken?
Door Losy
#775341
Onze vorige hond heeft ooit een Eosinofiel Granuloom gehad net onder de lip ,  zij had ook  Atopie voorheen.
Mijn dierenarts raadde aan er af te blijven( of eventueel wat Flammazinezalf te gebruiken ) omdat de eosinofiel na uitdroging vanzelf weer verdwijnt na een 2 à 3 maanden , hetgeen ook gebeurt is.

Of het op het gehemelte ook zonder medicatie geneest weet ik niet, maar homeopatisch zou ik zeker proberen.
Door Minna
#775848
En ik zie niet in waarom een reddingshond entingen moet krijgen die toch niet werken en alleen maar ziek maken?
Nou deze hond woont dus in scandinavie en daar is het wettelijk verplicht om je entingen elk jaar te herhalen, daarnaast moet je eenmalig de titerbepaling doen.
Deze hond doet dus niet reddingshondentraining voor de lol maar wordt ook in echte situaties ingezet. Hij moet dus om de zoveel tijd de werktest herhalen om aan te tonen dat hij het nog steeds kan en de jaarlijkse entingen hebben, anders ben je je "diploma" kwijt. Het is nu eenmaal zo dat als je wordt gebeld dat je naar een aardbeving moet naar verwegistan dat er heel veel regels aan vast zitten.
Ze zijn nu weer onderweg naar huis en gaan daar met de adviesen van jullie naar een homeopaat. En volledig over op Barf. Maarre hoe voer je nu hypoallergeen barf?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door