Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ingridw
#772954
onze tekkel, teef 6jaar oud,heeft vachtproblemen.Ze heeft nu kale oren en kale schilferende         plekken op allebei haar flanken.Ook haar onderrug ziet er niet uit.Ze is daar nog niet kaal maar wel dun behaard.De dierenarts weet het ook niet en er is al van alles geprobeerd o.a. anti parasietenkuur,vitamine b,penecilline.
Weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen??
Ze heeft geen jeuk,en maakt verder wel een montere indruk.Drinkt niet overmatig veel.
Door avalon
#772970
Kale oren komt heel vaak voor bij teckels, wordt ook wel lederoor genoemd. Kale flanken doet me denken aan een afwijking aan de schildklier, is deze getest? En idd wat krijgt de hond te eten?
Door yoecky
#787116
Hoi,

Mijn hondje heeft ook zulke symptomen vooral op zijn onderrug. Nu hij is allergisch voor gras. Ik geef in de maanden april - oktober een half pilletje prednison en dat helpt. Al het andere helpt niet. Ben al bij een homeopaat geweest maar daar kreeg hij alleen nog meer jeuk van.
Moet nu wel vaak plassen en komt aan. maar na oktober verdwijnt dit. Geef dit nu al zestal jaren.
Ben natuurlijk ook niet voor prednison maar iets anders helpt niet. En ik ben al blij dat hij geen jeuk meer heeft en de kale plekken wegblijven.

Groetjes Yoeky
Door Decibels
#787410
ingridw schreef: onze tekkel, teef 6jaar oud,heeft vachtproblemen.Ze heeft nu kale oren en kale schilferende         plekken op allebei haar flanken.Ook haar onderrug ziet er niet uit.Ze is daar nog niet kaal maar wel dun behaard.De dierenarts weet het ook niet en er is al van alles geprobeerd o.a. anti parasietenkuur,vitamine b,penecilline.
Weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen??
Ze heeft geen jeuk,en maakt verder wel een montere indruk.Drinkt niet overmatig veel.
wat voor teckel is het? kort, ruw, of langhaar?
Door conleeuw
#787414
ik zou toch laten kijken naar dingen als bijnierschorshormoon, omdat dit ook een symptoom kan zijn van té veel, ik zeg niet dat het zo is, maar voor alle zekerheid..... ik zeg dit omdat de hond van mijn zus dit ook had en blijkt dat zij syndroom van Cushings heb. Meestal zie je inderdaad ook overmatig drinken er bij, maar ik denk dat je toch een aantal dingen moet uitsluiten  ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#787537
Ik heb dan wel geen Teckel, maar mijn hond heeft in het verleden ook eens kale oren gehad, waarvoor geen oorzaak te vinden was.
Volgens een homeopatisch dierenarts, leek dit exact op iets wat ook wel eens bij Teckels voorkomt. Zij heeft dezelfde behandeling ingezet die ze ook bij Teckels gebruikt, het middel Graphitis, ik dacht D30. Met een week begon tot mijn grote verbazing het haar weer te groeien, en sindsdien zijn de oren prachtig behaard gebleven.
Wellicht dat je ook eens contact op kunt nemen met een homeopatisch werkend dierenarts, om te kijken of je dit ook bij jouw hond zou kunnen geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door