Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#772000
Hai allemaal, ik heb een dringende vraag. De hond van een vriend van me heeft afgelopen woensdag een oververhitting opgelopen in de auto. Het is zijn diensthond, zijn andere diensthond heeft het niet gered.
Deze MH reu heeft een flinke klap opgelopen en is nog bij de DA. Mag misschien vanavond naar huis, maar ik heb benieuwd met wat we hem kunnen helpen om weerstand op te bouwen, om zijn organen te helpen weer te herstellen, van de spierpijn af te komen opgelopen waarschijnlijk door spierstuipen (loopt mank nu), om aan te komen (is sinds woensdag 7 kilo afgevallen!!!)

wie kan ons helpen, want hij is al kapot van het verlies van zijn ene diensthond, en wil deze hond zo snel mogelijk weer opknappen. :-[
Gebruikersavatar
Door Hitam
#772664
Volgens mij krijg je van oververhitting een zuurstofgebrek in de organen. Dus die kunnen daar schade aan krijgen.
Bijvoorbeeld Spirulina bevordert het transport van zuurstof. Maar daar ben je dus wel een beetje laat mee. Geen idee of dat herstel bespoedigd.
Door K@rin
#772756
heeft niets met jouw vraag te maken .....
Maar ik moet het toch ff kwijt :-\

HOE is het in godsnaam mogelijk, dat iemand die met honden werkt, zo stom is, dit te laten gebeuren !!! >:( >:( >:(
Door Mevroi Kruim
#772812
Ach, er zijn zelfs mensen die hun kinderen in de auto achterlaten helaas.
En het is voor sommige mensen gewoon heel moeilijk voor te stellen hoe snel een hond oververhit kan raken. Ik heb er met Heer Kruimel ook altijd verschil van mening over bij welke temperatuur/weerstoestand je nog met de honden kunt gaan fietsen, of naar het knijnenveldje waar ze zich altijd de poten uit het lijf lopen. Hij wil maar niet geloven dat het echt heel snel kan gaan, zeker bij zwarte langharige hondjes. Terwijl ik het een paar keer heb meegemaakt en dus veel kritischer ben. Gelukkig steeds in situaties dat ik snel kon koelen maar toch ...
Door ~Joke~
#772933
8) 8)Ik zeg altijd: ga je zelf ook met deze temperatuur met een bontjas aan hard lopen?? 8) 8) En dan zweten wij nog over ons hele lichaam en de hond kan de warmte alleen via zijn bek en voetzolen kwijt.
Door Henk en Donja
#773199
Tja, ik sta ook even te flippen van zon verhaal :o

Maargoed het is nu eenmaal gebeurt en het lijkt me duidelijk dat het nooit weer voor zal komen.

Je moet via de DA een voedingsdeskundige vragen om hulp. Alle ingewanden moeten weer opstarten dus alles zal superlicht verteerbaar moeten zijn enz enz. Misschien kan iets als warme melk laten drinken in het begin goed zijn.

Bedenk dat in deze volgorde zuurstof aan het lichaam wordt onthouden wordt, eerst de ledematen(dus de poten) dan de organen en dan pas de drieeenheid longen-hart-hersenen. Het kan dus zijn dat het meevalt met de schade aan de ingewanden, het kan dus ook zijn dat er al hersenbeschadiging is opgetreden. Ik zou dat ook maar even goed uit gaan zoeken, want een werkende hond met hersenbeschadiging is niet zo verstandig lijkt me.

Ik hoop dat er recht wordt gedaan aan die hond en ze nog lang en onbezorgd van haar leven kan genieten.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door