Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dami
#772403
Nou we zijn sinds deze week volledig over op de kvv van Carnibest, hiervoor kregen ze half brokken half kvv voor de afgelopen maand, nu is het zo dat bij Noah, teefje van 10 maanden, ongeveer 1,5 maand geleden zij wat minder haar bij 1 oog had zitten en krabte er constant aan. 2 weken geleden mee naar de da genomen, gechekt voor demodex, niks gevonden, 1 week later nog maar eens terug want ik vertrouwde het niet, weer geen demodexmijt te vinden. Nou toen maar naar Sleeuwijk gereden aangezien daar de clubarts zit, ook op 2 plekken afkrabsel gemaakt, en weer geen demodexmijt te vinden, maar deze da vond dus wel dat ze alle verschijnselen had van demodex, het zogenaamd brilletje noemde hij het. Ik moest wel advocate spot on geven heb ik nu 2 keer gedaan in 4 weken tijd, maar als ze toch geen een demodexmijt hebben kunnen vinden bij 4 afkrabsels vraag ik me af of dat het toch niet iets anders is?? Ik heb haar zelf gefokt, haar moeder heeft nooit geen demodex gehad andere pups uit het nest heb ik contact mee en die hebben ook nergens last van. Het is nu zo dat het andere oog ook wat minder haar krijgt erom heen, niet dat ze echt kale plekken heeft dat niet! Er zitten wel zwarte puntjes bij, een soort meeëters die je ook zo eruit kan knijpen zeg maar en op haar wangen is het ook een klein beetje minder behaard als normaal ook met die zwarte puntjes of meeëters(verstopte talgkliertjes noemde de da het). Ik denk wel dat ze loops moet worden, dus het zou idd zomaar kunnen dat haar weerstand wat minder is, ik geef haar daar nu vitamine c van ester c voor en echinacea met cats claw. Maar nu is mijn vraag, zal ik weer af moeten wachten tot het minder word, of toch maar terug naar de da voor schimmel en gisten onderzoek?
Laatst gewijzigd door Dami op di 05 jun 2007, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lightning
#772533
kan het geen schurft zijn? geen idee hoor maar cj had ook kale plekken bij haar ook. dat was wel een soort schimmel ik moest toen program geven 6 pillen dus het hele doosje in 1 keer en dat hielp wel
Door 202Spots
#772537
lightning schreef: kan het geen schurft zijn? geen idee hoor maar cj had ook kale plekken bij haar ook. dat was wel een soort schimmel ik moest toen program geven 6 pillen dus het hele doosje in 1 keer en dat hielp wel
Program is toch maandelijkse anti vlooien pil??????
dat voor schimmel geven????

Afbeelding
Door Lizzy
#772578
Ik heb helaas geen idee wat dit kan zijn. Ik hoop dat Hitam of Dorothea of Timmy hier nog wat zinnigs over kan zeggen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#772595
Het is dacht ik goed mogelijk dat er op het moment van afkrabsel maken te weinig of geen mijten te zien zijn die je zou verwachten gezien de klachten.
Niet in het nest gehad, zegt niet zo heel veel. Het kan zich op ieder moment van verminderde weerstand openbaren, in jouw geval nu een naderende loopsheid.
Het "brilletje" is inderdaad heel typerend en ik denk dat je gerust alle vertrouwen in deze arts kunt hebben wat deze aandoening betreft.
Door lightning
#772617
202spots schreef: Program is toch maandelijkse anti vlooien pil??????
dat voor schimmel geven????

Afbeelding
ja het klinkt stom maar het is wel zo. het is een antivlooien pil maar werkt dus ook hiervoor
Gebruikersavatar
Door Hitam
#772651
Het is moeilijk hier wat zinnigs op te zeggen. Demodex is normaal gesproken niet zo heel moeilijk te vinden, dus als er verschillende dierenartsen meerdere keren afkrabsels hebben gemaakt en er niets uitkomt, heb ik de neiging te denken dat het geen demodex is.

Zinkgebrek geeft ook een bril, maar daar hebben ze geen jeuk bij.
Ik zou even afwachten wat het weglaten van de brokken doet.
Door Dami
#772763
Nou we wachten idd toch maar even af, en hopen dat het niet erger word, want dan laat ik gewoon nog wat afkrabsels maken, voordat ik met HET VERGIF in de weer ga, maar als het echt nodig als ze zeker weten dat het demodex is, zal ik eraan moeten geloven, maar Walter Strikkers (da sleeuwijk) zei ook dat het eigenlijk de bedoeling is dat haar weerstand vanzelf weer goed word zodat het lichaam het zelf oplost,als het erger word moest ik terug contact opnemne met hem. Maar ik hoop ook dat de kvv zijn werk gaat doen, misschien dat het beter word als op de brokken. En die atopische dermatitis, zal ik even google-en want het is zo een heel lang verhaal in het engels, ik moet wel zeggen het lijkt er niet echt op wat Noah heeft aan de foto's te zien.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door