Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Barrak
#772569
Na met moeite de katten aan het kvv gekregen te hebben heeft Sagah me echt verbaasd. Sagah is degene die er niets van moest hebben en nog steeds waarschijnlijk haar brokjes terug wil. De afgelopen dagen was ze regelmatig aan het spugen. Dit deed ze 2weken terug ook, met bloed erbij, en hiervoor was ik al naar de dierenarts geweest, niets ergs aan de hand volgens hem.
Maar nu kwam er ook daadwerkelijk wat uit haar maag: BOTJES!!! Het zijn duidelijk wervels ter grote van 1 bij 1 cm. Ik heb het haar niet gevoerd, de hond deelt zijn eten niet dus ik denk dat ze het zelf gevangen heeft! Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Muis/ rat? Hoe lang kan dit in haar maag zitten? Heeft ze dit dan net gisteren gegeten of kan het ook zijn dat ze hier 2 weken terug ook al last van had. Ik heb niet een heel skeletje gezien, wervel, kopje, ribje en misschien een bekken, moet ik even langs de dierenarts om te checken of er nog wat zit?
Door Mevroi Kruim
#772580
Jahoor, echte doe-het-zelf-barfer  ;D muizen hebben ieniemienie-werveltjes dus moet wel iets redelijk groots geweest zijn voor wervels van 1x1 cm. Minstens een flinke rat, misschien een konijn of bv een duif oid.
Als ze nog steeds geen happy indruk maakt nu ze de wervels kwijt is misschien toch een foto laten maken om te zien of er nog wat zit. Maar voor hetzelfde geld is het nu weg.

Enne, die kat moet dus gewoon aan de barf, da's duidelijk  ;D Ik zou alleen met gemalen bot beginnen voor de zekerheid.
Door Barrak
#773033
Net de dierenarts gebeld, zolang ze goed blijft eten is het goed. Volgende week een afspraak gemaakt voor de inentingen en dan gaat hij even voelen. Het idiote is dat Sagah alle barf dingetjes die ik voor haar klaar leg metteen afwijst, het wel bekende, wil je me vergiftigen koppie!
Nou heeft ze ook wel eens een duif op het balkon gevangen. En nu in het nieuwe huis zag ik laatst een flinke rat lopen in de tuin.... Ze komt nooit buiten dus het beest zal wel naar binnen zijn gegaan! Beetje dom ;D
Door *Robin*
#773452
Goh... apart dat ze het dan ineens wel lusten hè?
ik hoop dat ze het kwijt is en dat het verder gewoon goed gaat ;)
misschien prooi aan haar voeren? :P
Door Barrak
#773543
Ook eendagskuikens kunnen rekenen op een afkeurende blik. De enige oplossing: levende beestjes rond laten lopen in huis! Wel makkelijk voor de vakantie, ik laat gewoon een muizenfamilie los, wat parkietjes en kuikentjes voor de afwisseling en ze redden het wel.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door