Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#771433
Iemand ervaring met Schindele's mineralen?
Ik geef Boefje afwisselend verschillende reinigingskuren ivm haar steeds ontstekende neuspoliepen. Ik heb de afgelopen weken chlorella gegeven en heb ook brandnetelthee en groene leem in huis. Maar omdat groene leem nogal erg sterk ontgift en ik haar ook colloïdaal zilver geef, ben ik eigenlijk bang dat de groene leem dan de werking van colloïdaal zilver teniet doet. Chlorella is wat milder, dus heb ik dat wel durven geven. Maar het advies was om verschillende soorten reinigingskuren af te wisselen dus wil ik nu van de chlorella weer even een paar weken overschakelen naar iets anders. Zouden Schindele's mineralen dan een idee zijn?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#771849
ulla schreef: Komt dat niet op hetzelfde neer als groene leem?
Dat is dus wat ik me afvraag. Op een ander forum kwam ik namelijk de bewering tegen dat Schindele's mineralen ook milder zouden zijn dan groene leem.
Door ulla
#772420
Het is ook leem voor zover ik weet,alleen lichter van kleur dan groene leem.
Je zou eens op google kunnen zoeken.
ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.
Door vagebond
#774312
ik ben ook wel benieuwd, ik heb zelf op een ander forum gelezen dat schindele's mineralen milder zijn dan groene leem. heb zelf met mijn paard nogal wat problemen gekregen door de groene leemkuur, zodoende, ik wil m eigenlijk in de toekomst ook ns met schindele's reinigen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#774426
Ik herinnerde me vandaag ineens vaag dat er een hele tijd geleden een artikeltje heeft gestaan in "Mein Hund, natürlich gesund". Ik zal er morgen eens naar op zoek gaan, want ik moet die oude jaargangen nog hebben liggen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#774584
Ik heb het artikel gevonden en als er mensen geïnteresseerd zijn dan kan ik het wel inscannen en mailen o.i.d. Het is wel in het Duits.
Even in het kort: Schindele's mineralen kunnen worden toegepast bij diverse aandoeningen en kunnen ook worden gebruikt ter ondersteuning van het ontgiften. Een vergelijking met groene leem wordt in het artikel niet gemaakt, maar het klinkt toch wel als een ander product.

Analyse:
silicium 61,9%
aluminiumoxide 15,7%
kaliumoxide 3,49%
ijzeroxide 5,3%
calciumoxide 0,16%
magnesiumoxide 1,58%
natriumoxide1,94%
en dan verder nog koper, mangaan, zink, kobalt, molybdeen, bor, chroom, nikkel, vanadium en fosfor.

Omdat er behoorlijk wat ijzer in zit wordt afgeraden Schindele's mineralen te gebruiken in combinatie met ijzerproducten.

Voor Boefje weet ik het niet zo. Er zit veel silicium in en ze krijgt al elke dag een granule silicea C30. Zou dat niet dubbelop zijn?
Door Mevroi Kruim
#774614
Sonja schreef: Ik heb het artikel gevonden en als er mensen geïnteresseerd zijn dan kan ik het wel inscannen en mailen o.i.d. Het is wel in het Duits.
Even in het kort: Schindele's mineralen kunnen worden toegepast bij diverse aandoeningen en kunnen ook worden gebruikt ter ondersteuning van het ontgiften. Een vergelijking met groene leem wordt in het artikel niet gemaakt, maar het klinkt toch wel als een ander product.

Analyse:
silicium 61,9%
aluminiumoxide 15,7%
kaliumoxide 3,49%
ijzeroxide 5,3%
calciumoxide 0,16%
magnesiumoxide 1,58%
natriumoxide1,94%
en dan verder nog koper, mangaan, zink, kobalt, molybdeen, bor, chroom, nikkel, vanadium en fosfor.

Omdat er behoorlijk wat ijzer in zit wordt afgeraden Schindele's mineralen te gebruiken in combinatie met ijzerproducten.

Voor Boefje weet ik het niet zo. Er zit veel silicium in en ze krijgt al elke dag een granule silicea C30. Zou dat niet dubbelop zijn?
Totaal geen verstand van die schindele's dingen, maar met Silicea C30 krijgt ze nauwelijks iets aan silicium binnen. Dat is zover verdund, daar zit het oorspronkelijke mineraal misschien helemaal niet meer in. Daarbij gaat het echt om de homeopatische werking.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#774628
Klopt, dat maakt niet uit. Werkt heel anders.

Werken die Schindele´s mineralen echt ontgiftend of het meer een aanvulling van mineralen?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#774645
Hitam schreef: Klopt, dat maakt niet uit. Werkt heel anders.

Werken die Schindele´s mineralen echt ontgiftend of het meer een aanvulling van mineralen?
Ik heb dus wel gelezen op paardenfora dat men dit gebruikte om te ontgiften, maar als ik dit artikel lees dan haal ik die ontgiftende werking er niet zo goed uit. Er wordt in het artikel gewoon per mineraal beschreven wat de eigenschappen van dat mineraal zijn en dan volgt er een lijst met aandoeningen waarbij schindele's mineralen de klachten kunnen doen verminderen of zelfs verdwijnen. Dan worden er nog een paar 'Weitere Auswirkungen' genoemd waaronder 'Unterstützung der Entgiftung'.
Door ulla
#777317
Oke komt ie. ;)

Zuivert maag en darmen

Voor een regelmatige stoelgang

Door ONTGIFTING meer lichamelijke en geestelijke energie

Verbetering van het afweersysteem

Zuiverend-opbouwend-versterkend

Bevat 34 mineralen en sporenelementen

Geschikt voor iedereen door goede verteerbaarheid

100% door de natuur samengesteld

Zuiver vulkanisch LEEMPOEDER

Meer info www.schindeles.nl

Pff,ik kan het niet uitstaan als ik iets vaag in mijn hoofd heb en het dan niet kan vinden. >:(

Bij deze
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door