Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#771430
Morgenochtend om 9.20 uur heb ik een afspraak voor Beau bij de DA. Zijn linkervoorpoot weigert 's ochtends vroeg nog steeds dienst. Gisterochtend en vanmorgen weigerde hij na 150 meter al om nog verder te lopen, ik kreeg hem gelukkig wel zo ver dat hij nog terug naar huis wilde lopen, aangezien ik zelf op het moment ook in de lappenmand zit qua rug en nek. Het gekke is dat hij later op de dag geen last meer lijkt te hebben, hij loopt dan redelijk goed (voor zijn doen) en als het aan hem lag, ging hij dan weer als een dolle tekeer (maar dat proberen we zo goed mogelijk te beperken). Ik heb door de telefoon al aangegeven dat er waarschijnlijk foto's gemaakt moeten worden, dus moet hij voor de zekerheid nuchter blijven morgenochtend (hoewel ik niet denk dat een roesje nodig is, Beau is zo'n watje bij de DA dat hij geen vin durft te verroeren).

Ik maak me wel een beetje zorgen: ondanks het feit dat we al veel meegemaakt hebben met Beau op spier- en gewrichtgebied, heb ik het nog nooit zo erg meegemaakt als nu  :-\
Door *Natasja*
#772133
Zo, daar zijn we weer. Sorry dat het zo lang duurde, maar aangezien ik Beau nu in en uit de auto moet tillen, ben ik bij thuiskomst meteen doorgereden naar het strand, dat scheelde weer 2 keer tillen  :)

De DA heeft hem eerst uitgebreid onderzocht, waarbij hij al snel constateerde dat de linkerpols ook verdikt is, net als de rechterpols (maar daarvan weten we hoe het komt). Ook was de beweging in de pols onvoldoende. Zijn schouder was wel pijnlijk bij beweging, maar niet zo erg dat hij het uitgilde (had ik ook wel verwacht, het was tenslotte al wat later op de ochtend). Daarna zijn er foto's van schouder en pols gemaakt. Aan de schouder was niets te zien, de pols toonde op de plaats van de verdikking wat onregelmatigheden, wat op artrose kan duiden. Zijn advies was eerst pijnstillers en ontstekinremmers (Metacam) en lijnrust. We moeten hem nu eerst weer in de conditie van voor vorige week zien te krijgen, daarna mag hij wel weer loslopen, maar in beperkte mate.

Waarschijnlijk heeft hij zijn polsgewricht verrekt door een verkeerde beweging, en de letterlijke woorden van de DA waren: "als een zwak gewricht een verkeerde beweging maakt, heeft dat nou eenmaal vaak vervelende gevolgen. Beau heeft duidelijk niet vooraangestaan toen de botten en gewrichten werden uitgedeeld".

Wel zei hij dat als de plaatsen waar onregelmatigheden in het gewricht zich in dit tempo blijven uitbreiden, hij verder onderzoek gaat doen. Een en ander kan dan op iets ernstigers duiden, bijv. Lyme, waarbij reumatische aandoendingen (kunnen) ontstaan.

Voorlopig houden we hem dus rustig (althans, dat proberen we). Ik heb hem vanmorgen wel meegenomen naar het strand, waar hij aan de lange lijn lekker gedabberd heeft.
Door *Natasja*
#772241
Ik ben net terug van wéér een ritje DA...Benthe besloot dat vandaag een goede dag was om haar nagel in te scheuren. En aangezien ik zelf dat half-losse (en dus half-vaste) stuk niet los durf te trekken, heb ik de DA maar even vriendelijk aangekeken. Eén grote piep, en het was gebeurd, het bloedt gelukkig niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door