Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Noes
#771916
Die twee horen toch niet bij elkaar of heb ik het mis? Nina van mij heeft dus waarschijnlijk kennelhoest (maar ze is wat lastig te onderzoeken ivm heftige angst voor DA). Ze heeft pillen tegen hoesten meegekregen, maar nu is ze ook erg misselijk.

Aan de ene kant denk ik dat het mss van het eten van gisteren komt omdat ze veel te veel bot heeft binnengekregen (even niet in de gaten gehad :-[) en dus ook vandaag erg stinkt en wat problemen met ontlasting had, maar ze is ook erg misselijk.

Echter aan de andere kant.....vorig jaar heeft ze getobt met kennelhoest van ongeveer juli tot aan begin oktober. Het is dus nog ZO kort geleden en nu al weer. Toen was ze ook steeds misselijk omdat ze maagklachten kreeg van de slijmoplossers, dat hebben we haar nu niet gegeven meer dus dat kan het niet zijn.

Zou ze last kunnen hebben van het eten? Of zou dat dan nu wel over moeten zijn? Ze geeft niet over hoor, maar ligt de hele dag te slikken en kwijlen en hijgen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#771924
Zou op zich wel kunnen. Laat ik het zo zeggen, ik sluit het niet uit aangezien er hier ook nog wel eens na 24 uur een maaltijd is teruggekomen.
Misselijkheid hoort niet echt bij kennelhoest, maar ze kunnen wel zo heftig hoesten dat ze ervan gaan kokken en ook overgeven, maar dan zijn ze niet echt misselijk te noemen.
Door Noes
#771943
Oké, nou hopen dat het snel slijt dan!!! Ze wil het liefst HEEEEL veel gras eten, maar echt spugen doet ze niet hoor. Ik geef haar okugest maar zie nog geen effect.
Gebruikersavatar
Door pike
#771950
Pike heeft eens ernstige kennelhoest gehad, toen gaf hij heel veel slijm op. Het leek alsof hij steeds moest overgeven,maar hij gaf niet over, het slijm kwam uit zijn longen. Hij zat toen ook heel veel te smakken en te slikken want hij wou al dat slijm wat hij ophoestte inslikken  :-X  Misschien is dat bij jouw hond ook het geval?
Door Noes
#771965
Zou idd kunnen, vorig jaar was dat eigenlijk ook zo idd. Ze slikt het ook in. Ze heeft al een kale plek op haar wang en haar hele bek is rood van het kwijlen. Ik vind haar best wel zielig. Morgen maar even naar DA weer  :'(
Gebruikersavatar
Door pike
#772036
Maar van juli tot begin oktober  :o dat vind ik wel heel erg lang. Pike heeft in zijn eerste 2 levensjaren 3x kennelhoest gehad, telkens in ietwat andere vorm, maar hij was er altijd weer snel vanaf toch zeker binnen 10 dagen.
Door Noes
#772465
Ja belachelijk lang he...het werd ook chronische kennelhoest genoemd idd.

Vanmorgen vroeg in alle haast nog eens na DA geweest, koorts was bijna 41 graden! Hele nacht veel slik problemen gehad. Arm dier!

Nu met hele rits aan medicijnen terug thuis. De medicijnen helpen wel, maar nu beginnen ze weer wat uit te werken. En ze hijgt dus ze zal wel weer wat koorts hebben. Ik hoop op een rustige nacht voor haar. Het is echt zielig.
Door tiny
#772522
:( Ik hoop dat hij snel opknapt. Wist ook niet dat kennelhoest zo heftig kan zijn. Is hij ge-ent? Die van mij namelijk niet. :(
Door Noes
#773266
Ja en weet je, ik ent nooit tegen kennelhoest alleen omdat Nina vorig jaar het zo heftig te pakken had en heel veel op de hondenschool rondloopt (omdat ik er les gaf) heb ik het wel laten doen. Maar ze heeft het net zo heftig te pakken hoor. Gewoon een andere variant dus.
Door Noes
#773698
Ja het begon met dat witte schuim idd maar later was het echt mega veel kwijl...ze kon niet slikken dus ALLES liep zo haar bekje uit, maar het gaat echt de goede kant weer op :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door