Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ron
#767668
Joris heeft sinds ongeveer een week ontlasting met een soort van waterig/ slijmerig laagje eroverheen. Hij lijkt verder (buiten wat meer drang om te poepen dan normaal) niet ergens last van te hebben en is levendig/ speels drinkt en eet goed.

Nu heb ik een tweetal vraagjes, vraag 1 heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen?

vraag 2 ik lees hier op het forum veel over probiotica en dit lijkt me voor Joris ook wel geschikt omdat hij al van pup af aan een redelijk zwak darm gestel heeft (vaak diaree etc) dit is met kvv (in combinatie met BARF) wel een stuk beter geworden maar af en toe lijkt hij toch iets van een virusje op te pikken. Weet er iemand wat een goed merk probiotica is of is dat net als met voer een beetje hond afhankelijk?

Maakt me niet zo gek veel uit of het prijzig is of niet want wil gewoon dat zijn darmgestel wat beter word dan het nu is  :)

alvast bedankt voor de tips!
Door Femke
#767691
een slijmerig laagje om de ontlasting is een grondige reiniging van de darmen. Ben je toevallig laatst overgestapt op een andere voeding? Het is niets om je zorgen om te maken hoor!

Probiotica kan je heeeel goed geven, dat zijn goede darmbacteriën en helemaal als jij al zegt dat hij een zwak darmgestel heeft.
Probiotica kun je haast op ieder hoek van de straat kopen, o.a. Etos heeft het ook (daar heet het iets van Darm Conditie ofzo) maar ikzelf haal het tegenwoordig bij het reformhuis vandaan.

Daarnaast zou je ook nog wat Chlorella kunnen geven. Dat heeft een milde reinigende werking op het lichaam, er zitten veel goede vitaminen en mineralen in en het is goed voor de weerstand.

Ik geef zelf vaak een kuurtje probiotica en chlorella als ik merk dat mijn dieren niet helemaal lekker in hun velletje zitten (vieze ogen ofzo, of een stink-vacht)
Door Kuszco
#767867
Hoi Ron,zelf geef ik Advanced Multi-billion Dophilus.
Uit informatie heb ik gehaald dat je niet alle probiotica aan een hond kunt geven vanwege de zuurgraad in de maag.
Daarom heb ik deze genomen ,die wordt hier op de site als zijnde goed aanbevolen.
Ik heb hem op internet besteld,is wel het iets duurdere soort,maar ik doe er 1 maand mee met twee honden.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Ron
#768750
Kuszco schreef: Hoi Ron,zelf geef ik Advanced Multi-billion Dophilus.
Uit informatie heb ik gehaald dat je niet alle probiotica aan een hond kunt geven vanwege de zuurgraad in de maag.
Daarom heb ik deze genomen ,die wordt hier op de site als zijnde goed aanbevolen.
Ik heb hem op internet besteld,is wel het iets duurdere soort,maar ik doe er 1 maand mee met twee honden.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Bedankt voor de tips, heb zojuist een potje Advanced Multi-billion Dophilus besteld (37,50 voor 60 capsules is dat duur of valt het wel mee?)
Dus kan als het goed is over 2 dagen beginnen. Nu lees ik verschillende dingen over het geven van deze capsules, of gewoon in capsule
vorm of de capsule openmaken en door het eten strooien welke 'techniek' passen jullie toe?

Oh ja Femke, hij krijgt geen ander voer dan normaal dus wat dat betreft is het vreemd :S, wat ik wel gemerkt heb is dat het erger word
als hij lam en rijst van duck eet terwijl hij het hier eerst goed op deed... Kan het zijn dat een hond ineens een reactie krijgt op voer waar hij dit
normaal niet heeft?
Door Kuszco
#768822
Ron schreef: Bedankt voor de tips, heb zojuist een potje Advanced Multi-billion Dophilus besteld (37,50 voor 60 capsules is dat duur of valt het wel mee?)
Dus kan als het goed is over 2 dagen beginnen. Nu lees ik verschillende dingen over het geven van deze capsules, of gewoon in capsule
vorm of de capsule openmaken en door het eten strooien welke 'techniek' passen jullie toe?
Hoi Ron,

Nee,dat is dezelfde prijs die ik ervoor betaal.
Is niet goedkoper te krijgen.
Ik geef een capsule per dag,die maak ik open en strooi ik over het vlees.
Het mag beiden,maar ik vind dit prettiger.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Ron
#768832
Kuszco schreef: Hoi Ron,

Nee,dat is dezelfde prijs die ik ervoor betaal.
Is niet goedkoper te krijgen.
Ik geef een capsule per dag,die maak ik open en strooi ik over het vlees.
Het mag beiden,maar ik vind dit prettiger.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Ok dan weet ik in elk geval dat ik niet teveel betaal :) moet zeggen dat ik verwacht had dat het duurder zou zijn dus het valt me nog mee ;)
Joris eet vreemde 'dingen' altijd door zijn eten heen geroerd (bijvoorbeeld knoflook geperst of ei ofzo) dus dit leek me ook het makkelijkst.

Laatste vraagje, heeft probiotica ook bijwerkingen die kunnen optreden? (en zo ja welke :) )
Door Femke
#768902
ik heb nog nooit bijwerkingen meegemaakt met probiotica. En kennelijk hebben de darmen van jouw hond af en toe een reiniging nodig.
Overigens zie ik het heeeeel af en toe bij 1 van mijn honden, zo'n slijmlaag.
Door Kuszco
#769115
Ron schreef:
Laatste vraagje, heeft probiotica ook bijwerkingen die kunnen optreden? (en zo ja welke :) )
Nee hoor. Geen bijwerkingen,alleen positieve.
Ik slik het zelf ook al maanden vanwege mijn darmen.
En ik ben me er veel beter bij gaan voelen. Regelmatige stevige ontlasting,rustige darmen. Echt het doet wonderen. Bij mijn honden ook.
Ik hoop dat het bij jullie ook een succes is. En je mag het lang blijven geven,desnoods een leven lang.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Ron
#771420
Ok even een update, het potje is vorige week donderdag binnen gekomen en we zijn de inhoud van de capsules meteen door het voer gaan roeren (1 per dag) nu vraag ik me af hoe lang het duurt voordat deze werken.

Het vreemde is namelijk dat sinds afgelopen zaterdag (2 dagen in gebruik) de ontlasting er beter uitziet dan ooit (voor zover dit kan natuurlijk  ;)) het is hard en alle slijmerige laagjes dan wel zachte stukjes etc zijn helemaal verdwenen sindsdien. Kan dat spul zo snel werken of is het gewoon toeval?¿
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door