Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door desert_queen
#771468
Sinds 3 dagen hebben 2 van de 4 honden Diaree.....
En moet ik s`nachts 2/3 x ze uitlaten.....omdat ze nodig moeten.....vooral s`nachts???
Ik snap dr niks van.......want ze krijgen alle 4 hetzelfde te eten......
Op het moment staan ze vooral op kip met rijst, en krijgen ze kippenvleugeltjes/pootjes....

Heeft iemand misschien een tip voor me? Aangezien ik net verhuis ben,heb ik nog geen betrouwbare DA gevonden.....
Door conleeuw
#771479
ik denk niet dat jij het in de eten moet zoeken, maar liever in het feit dat ze nu op een nieuwe plaats mischien met andere virussen (of andere ziektenverwekkers) in aanraking komen waar hun lichaam nog niet tegen bestand is. Ik weet niet wat jij zo al kan vinden in de winkels qua homeopatische dingetjes of wat jij in huis heb, maar wat jij in iedere geval moet doen is zorgen dat ze blijven drinken, vooral omdat het nu zo warm is bij jullie, dus des noods kippenboullion trekken en dat geven om ze aan het drinken te houden, ik zou er ook een heel (ieniemienie) beetje zout bij doen.  Als je het in huis heb of er aan kan komen kan je okugust geven, en ik zou maar vast een dierenarts zoeken, want het lijk mij dat je hem/haar(kan altijd blijven hopen) wellicht in de toekomst een keertje nodig mag krijgen.
Sterkte ermee, ik hoop dat ze snel opknappen.
#771734
Ik heb ze vandaag weer kip met rijst gegeven met wat bouilion erover.....nadat we terugkwamen van het strand.....tot nogtoe hebben ze nog niet gepoept...denk dat ze zich leeggepoept hebben op t strand.....
ff afwachten en anders morgen toch ff naar de DA.....
#771775
tt-tjes schreef: Zouden ze dat daar hebben denk je?
Tja dat vraag ik me ook af...morgen eens informeren....
Nee denk niet dat het door het zeewater komt.....aangezien ik een week niet naar het strand ben geweest...... misschien wel een of ander virus......of gewoon lekker een paar dagen aan de sch**t....

Ik ga morgen sowieso ff Kamillethee halen,en als het niet over is ff naar de DA.....
Door roefus
#771780
desert_queen schreef: Tja dat vraag ik me ook af...morgen eens informeren....
Nee denk niet dat het door het zeewater komt.....aangezien ik een week niet naar het strand ben geweest...... misschien wel een of ander virus......of gewoon lekker een paar dagen aan de sch**t....

Ik ga morgen sowieso ff Kamillethee halen,en als het niet over is ff naar de DA.....
Hebben ze zeewater gedronken?
Ehh..dan weet ik zéker waar het van komt.
Heb een hond gehad die daar sloten van dronk, en toen dagen van slag was.
Door conleeuw
#772050
als een hond diaree van zeewater drinken krijg hebben ze er kort na het drinken last van, een soort darm lavage is het, ze hebben dan diaree (wel water dun), maar het herstelt vrij snel weer, dus, als ze een paar dagen niet bij de zee zijn geweest, en geen zeewater hebben gedronken en dan ineens diaree krijgen dan kan je stellen dat de diaree niet van zeewater drinken komt. Een paar dagen diaree zonder spugen is nog geen ramp, als ze blijven drinken, en als ik het goed begrijpt eten ze ook nog. Ik zou gewoon zorgen dat er voldoende vocht in gaat, en een paar dagen aankijken, als je daar geen goed gevoel bij heb mischien toch naar de da ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door