Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miekie
#768812
Als jullie makreel geven is dat dan rauwe of gerookte makreel?En wat is de invloed van het roken op de Omega 3?
Door roefus
#768815
Miekie schreef: Als jullie makreel geven is dat dan rauwe of gerookte makreel?En wat is de invloed van het roken op de Omega 3?
Als mijn honden goed rauwe vis zouden lusten, dan zou ik hem rauw geven.
Nu geef ik af en toe de gestoomde (vlgs. mij is die ook wat gerookt  :-\).
Op de omega 3 is dat vlgs. mij niet van invloed.
Bewerkte vis uit blik bevat immers ook nog de omega 3.
Door RupsenStorm
#768866
Storm eet hem rauw, ik heb ze wel schoonlaten maken (alleen de ingewanden) omdat ik weet dat makreel met ingewanden niet lang houdbaar is in de vriezer. Maar of dit uit het rijk der fabelen komt en voor honden ook geldt??
Door pallas
#769299
Bianca_Storm schreef: Storm eet hem rauw, ik heb ze wel schoonlaten maken (alleen de ingewanden) omdat ik weet dat makreel met ingewanden niet lang houdbaar is in de vriezer. Maar of dit uit het rijk der fabelen komt en voor honden ook geldt??
ik koop altijd diepgevroren sadientjes, die zijn ook met ingewanden. Het lijkt me dus geen probleem om makreel ook compleet in te vriezen. Of je hond ook de ingewanden wil eten is natuurlijk een tweede ;)
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#769396
Hier eten ze de makreel rauw met ingewanden en alles wat er op en aan zit(wel eerst 10 dagen in de vriezer gelegen). Nooit geen problemen gehad; de honden vinden hem heerlijk.
Door 202Spots
#771257
De meeste vis word door de mens niet rauw gegeten maar  is verhit geweest. en is evengoed 'n waardevolle bron voor Omega 3.
Gerookte vis krijgt wel 'n veel hoger sodium gehalte, en verliest andere voedings waardes,dus ik zou liever rauwe vis of eventueel gestoomd (zonder graat) geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door