Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MariekeLost2
#771169
Hallo,

Helaas is het me niet gelukt om een foto te maken van het plekje, want mijn hond was er niet van gediend dat ik aan zijn staart zat.

Het lijkt op een soort rare ontsteking, beetje wratachtig, steekt uit de huid, zit in een soort kuiltje. Het is erg onregelmatig van vorm. Er zit ook zwart doorheen, en ik hoef er niet aan te komen want het doet heel erg zeer. Ik heb het vanmiddag bij toeval ontdekt omdat meneer even onder de douche moest. (rollen in de zwarte grond is ook zo leuk) Ik dacht eerst dat het een flinke teek was, omdat het van die grootte is. Het is dus een beetje korstachtig uitsteeksel. Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien. Uiteraard ga ik morgen direct naar de DA, maar heeft iemand een idee wat het kan zijn?
#771263
Hij is zeven. Verder geen bijzondere symptomen de afgelopen tijd. Hij is niet afgevallen, eet goed, heeft wel de afgelopen maand een paar keer een dag gehad dat hij wat vermoeid was. Maar dat was net toevallig op de dagen dat ik hem bij mijn moeder had gebracht voor oppas. Of dat misschien ook een gevalletje heimwee is geweest weet ik niet. Zodra ik er weer was, was meneer weer kiplekker. Omdat het erg hard is, het lijkt op een korst van een wond, maar is het ook eigenlijk weer niet, denk ik niet aan een wratje. Of zijn deze bij honden wel hard?
Door tessa
#771264
Het zou een verstopte talgklier kunnen zijn, dat uitsteekseltje is dan verharde talg dat uit de klier komt.
Enentueel zou je dat eraf moeten kunnen "breken" maar dsat is vanaf de computer moeilijk te beoordelen dus misschien toch maar even naar de dierenarts?
#771269
Dat klinkt heel aannemelijk. Het zag er ook in eerste instantie een beetje talgachtig uit. Waarschijnlijk omdat het nat is geweest tijdens het douchen. Ik raak bij dit soort dingen altijd een beetje in paniek, denk altijd aan de ergste dingen, kan er niets aan doen. We zijn ook maar met zijn tweetjes, mijn hond en ik, en dan ben je altijd een beetje overbezorgd  ;)
Overigens zit ik morgenvroeg om half negen bij de dierenarts hoor!
Door tessa
#771284
Ja logisch dat je bezorgd bent.
Verstopte talgklieren kun je uitknijpen, als ie heel groot/vol is dan is het net een tube tandpsta die je leegknijpt bleeeegh!!!.
#771725
Hoihoi,

Vanochtend naar de DA geweest, en gelukkig het viel 100% mee. (Nu ja behalve de rekening, dat was wel weer even slikken)
Mijn hond heeft blijkbaar een wond gehad, die was onstoken, waarbij een dikke korst zich had gevormd. De DA heeft het schoongemaakt en mijn hond krijgt nu een kuur tegen de onsteking. Het stomme is dat ik mijn hond elke dag nakijk op teken en andere bultjes, maar aan de staart had ik nooit gedacht. Meneer is nogal zinnig, en laat zich niet op de staart aanraken. Wat precies de verwonding veroorzaakt heeft, weet ik helaas niet, omdat hij ook wel eens met een oppas meegaat. Maar ik ben blij dat het goed afgelopen is, vandaar ook dat hij de afgelopen weken af en toe een dagje zich niet zo lekker voelde. Inmiddels krijg ik weer een por in mijn rug want meneer wil graag naar buiten. Dus dan doen we dat maar!

Groetjes Marieke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door