Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door margreet
#769823
Vorige week zondag is Nick of ergens tussen blijven hangen of iets anders,maar in ieder geval ligt zijn complete nagel eraf.
na het bloedbad gestelpt te hebben verbonden en de volgende dag eraf gehaald.
Sinds die tijd spoel ik het iedere dag uit en hij heeft 4 dagen pijnstilling gehad.
Nu stapt hij op een stevige ondergrond weer lekker door alleen op gras mankt hij nog,maar dat snap ik wel.
NU mijn eigenlijke vraag, hoelang kan het duren eer er eventueel een nieuwe nagel komt?
Hoelang mag de wond er een beetje vies uitzien?
Zouden jullie hiermee alsnog naar de DA gaan?
Ik had zoiets van laat maar want hij kan alleen maar zeggen dat het schoongehouden moet worden etc etc.
Door Femke
#769966
kun je hem niet tijdelijk een schoentje aandoen? Heb ik met Loebas gedaan omdat hij zijn ene achterpoot helemaal kaal vrat.
Zo kan er geen vuil in komen en is het misschien ook wat minder gevoelig met stoten.
Ik had een doosje met 2 schoentjes voor € 11,50 (van het merk Walker). Hij heeft er een week of 2 mee gelopen en ze zijn allebei nog heel, wat mij dus ontzettend meeviel.
Ik deed hem wel iedere dag een poosje uit anders kreeg hij echt een zweetpoot :puke:

Ik zou niet weten hoelang het duurt voordat die nagel teruggegroeid is (het lijkt me wel enorm pijnlijk, brrrrr)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#769978
margreet schreef: Vorige week zondag is Nick of ergens tussen blijven hangen of iets anders,maar in ieder geval ligt zijn complete nagel eraf.
na het bloedbad gestelpt te hebben verbonden en de volgende dag eraf gehaald.
Sinds die tijd spoel ik het iedere dag uit en hij heeft 4 dagen pijnstilling gehad.
Nu stapt hij op een stevige ondergrond weer lekker door alleen op gras mankt hij nog,maar dat snap ik wel.
NU mijn eigenlijke vraag, hoelang kan het duren eer er eventueel een nieuwe nagel komt?
Hoelang mag de wond er een beetje vies uitzien?
Zouden jullie hiermee alsnog naar de DA gaan?
Ik had zoiets van laat maar want hij kan alleen maar zeggen dat het schoongehouden moet worden etc etc.
Heather van ons heeft dat een poosje geleden ook gehad. Al vrij snel, met een dikke week voel je het "leven" weer verharden en wordt het steeds minder gevoelig. Wij zijn toen het net gebeurd was wel ff naar de DA gegaan omdat de nagel er nog half aan hing, die mocht zij er dus uittrekken. Daarna is het schoongemaakt en heb ik het ook een dag een 4 een paar keer per dag een badje gegeven van lauw water en echinecea.
Ik heb er geen schoentje of verband omheen gedaan omdat het hier een buitenste nagel betrof en dan kwam er druk op en bleek het veel pijnlijker te zijn dan zonder.
Door Minna
#770136
Bij ons ook een keer de hele nagel verdwenen. Toen schoongemaakt met jodium, een klodder groene leem erop en sokje aan. Met uitlaten een kleine week de sok aan gehad binnen niet want kon ik zelf kijken dat ze dat niet kapot ging lebberen.
Bij ons zag het wondje helemaal niet vies uit maar ik doe altijd op wondjes groene leem en dat helpt giga goed. De nieuwe nagel duurde wel lang hoor, met twee weken een beginnetje en dan nog een paar weken voordat het net zo was als de rest. Maar zal ook wel weer afhankelijk zijn van de hond, bij Pinkki blijf ik ook knippen, die heeft vreselijk lange nagels terwijl we heel veel fietsen en doen.
Door Henk en Donja
#770204
Bij die van ons een week of twee, we hebben haar er gewoon aan laten likken nadat het ontsmet was en dat ging perfect. We hebben wel een een sneetje in haar voetzooltje wat best diep was in de groene biotex gehad en na twee keer was het heel mooi schoon.
Door henneke
#770221
Storm verloor zijn huls rond de nagel en de nagel verdween steeds verder er kwam geen nieuwe huls , hij heeft al met al een ab kuurtje gekregen wat heeft geholpen nu 6 weken later begint het weer op een nagel te lijken .
Door Ine
#770389
Waar de nagel gezeten heeft, is het nog wat etterig, niet erg, maar net een miniebeetje.
Hij loopt er idd goed op en die pijnstilling was Metacam, dus ook ontstekingsremmend.
Margreet heeft nu ook een schoentje, wat hij aankrijgt bij het uitlaten.
De teen is verder niet verdikt, dus dacht ik, dat ze met 1x spoelen per dag en het in de gaten houden, zo door kon gaan.
Margreet zit nu op de camping, hoop ik, dus mochten jullie nog adviezen hebben, dan bel ik die wel door. ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#770465
Ine schreef: Waar de nagel gezeten heeft, is het nog wat etterig, niet erg, maar net een miniebeetje.
Hij loopt er idd goed op en die pijnstilling was Metacam, dus ook ontstekingsremmend.
Margreet heeft nu ook een schoentje, wat hij aankrijgt bij het uitlaten.
De teen is verder niet verdikt, dus dacht ik, dat ze met 1x spoelen per dag en het in de gaten houden, zo door kon gaan.
Margreet zit nu op de camping, hoop ik, dus mochten jullie nog adviezen hebben, dan bel ik die wel door. ;)
Ik denk dat die zo wel goed gaat :) Het hoevaak spoelen is ook een beetje afhankelijk van de soort ondergrond waar hij op loopt, dus wellicht is 1x voldoende, gewoon zelf even aankijken, kmt vast goed.
Door margreet
#770467
jajajaja ik heb even verbinding en kan het dus even lezen hier,iedereen bedankt voor de reacties en ik hoop idd dat we het zo onder con trole hebben,hij likt er ook al een stuk minder aan en alleen als hij op ongelijke bodem loopt gaat het niet zo goed natuurlijk,maar dat is logisch.
We gaan nog even door met spoelen,want het is niet helemaal schoon.
Door margreet
#771596
Zo,toch maar even naar de Da geweest,de teen was nog steeds een beetje aan het zweren en Mijnheer had weer eens een hotspot.
Ze vond hem een prachtige hond,zag er prima uit.
Mooi van gewicht en een prachtig schoon gebit 8)
Onstekingsremmer en pijnstilling meegekregen.
Hij was aller charmants en wist haar binnen twee tellen om zijn poot te wikkelen,jaja de koektrommel had hij dus al in de gaten ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#772060
vreemd, toen mijn hond 10 weken oud was is hij bij zijn voorpoot een nageltje kwijtgeraakt, althans die is er bij de da uitgehaald.
Nu is er tot nu toe(hij is bijna 6!!!!!) geen nieuwe nagel te zien!
daarom verbaas ik me nu om jullie verhalen, ik was in de veronderstelling dat dat gewoon niet meer terug (de nagel) zou komen.
Heb gisteren nog even gevoeld, maar echt niets hoor!
groetjes ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door