Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door PetraS
#769539
Help! Kuiken verdwenen!!! :o

Vanavond hadden de jongens hun gewone eten staan ( haasvlees).
Bij Monique had ik weer een bestelling van Herby opgehaald en daar zat een kilo kuikens bij, helemaal compleet met hoofden en veren...

Mijn vriend zei: je weet dat ik heb gezegd, niets met veren in huis... :D. HIHI, maar ik dacht eigenlijk..ach, ze ruiken er misschien aan verder niets. Ik was porties aan het maken en besloot 1 kuiken te laten ontdooien en deze in een bakje in de kattenkamer te zetten.
Er was in eerste instantie geen interesse. Ik heb wat zitten te computeren en toen ik ging slapen zag ik dat het kiuken is vermist....

Er lag op de grond een klein plekje met wat rooiig (niet echt bloed, gewoon vochtig) en gelig.
Dat heb ik schoongemaakt en daarna het kuiken gezocht, in de mandjes, onder de stoelen etc. :-[
Geen kuiken tot nu toe, maar ook geen veren, hersens, snavel, voeten, darmen etc.

Zou Jopie het kuiken in zijn geheel met alles erop en eraan opgegeten kunen hebben en kan dit kwaad als het zo is?

Stom eigenlijk, maar ik dacht het kuiken morgenvroeg zo in de groenbak te kunnen werpen :-[. Ik was niet voorbereid op de mogelijkheid dat het kuiken binnen een zeer korte tijd geheel vermist zou zijn.... ;D .
Nu lag ik al in bed, maar maakte me toch zorgen, niet om het kuiken,m aar om Jopie...Ik zag grote teennagels van kuikens in zijn buikje voor me...
Hij ziet er goed uit en rent rond, dus het zal wel meevallen.

Dus: kan ik morgen Jo nogmaals verblijden met een kuiken of moet ik er dan eerst het een en ander uit/af halen?
Laatst gewijzigd door PetraS op do 31 mei 2007, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mieuw
#769540
Whahhaa ;D ;D ;D
Hij zat er niet met een heel voldaan snoetje naast?
Als je de volgende keer langer blijft om te kijken wat er gebeurd is de kans groot dat je ziet dat ze er eerst nog een poosje mee spelen.

Het kan geen kwaad hoor, dat ze zo'n beest met huid en haar opeten. Dat zouden ze in de natuur toch ook doen? Bij mij eten kittens van 7 weken oud complete kuikens, en ik baal meestal van het drapje wat overblijft, want dat vind ik zo smerig om schoon te maken. Ik had liever dat ze alles opaten :D :D
Door Sorcha
#769760
Hier 'verdwijnt' ook iedere dag een kilo kuikens hoor. In de tuin vind ik af en toe een vergeten pootje of een vleugeltje, maar verder helemaal niets  ;D
Door PetraS
#769886
Bedankt voor jullie antwoorden!!! Het was achteraf ook wel stom van me om ervan uit te gaan dat ie het toch niet zou eten... :-[

Nou ja, hij heeft er lekker van gesmikkeld en...inmiddels heeft hij er nog 2 achter de kiezen.
Na het lezen van jullie berichtjes was ik gerustgesteld (ben er vannacht nog 2x uitgegaan om te zien of hij oke was... ;) ), vooral dat zelfs kittens van 7 weken ook kuiken eten!

Vanmiddag heb ik maar wat foto's gemaakt en kunnen jullie Jopie zelf in aktie zien. De andere twee poezers hebben er naar gekeken (hoe Jo aan het eten was) maar zelf niets gedaan met de kuikens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Mieuw
#769960
Hahaha! Ik weet nou niet wat ik gaver vind, het eten van het kuiken, of de sphinx in het algemeen. Ik vind het zúlke gave katten en speel nu al jaren met de gedachten om er ook 1 aan te schaffen, gewoon voor de 'heb'.
Het ziet er in elk geval naar uit dat hij die kuikens met smaak wegwerkt. Misschien krijgen je andere katten ook de smaak wel te pakken (letterlijk ;D)
#771003
Sphynxen zijn ook erg leuke katten ;), veel mensen vinden het inderdaad gremlins ;D.
We wonen aan een straat zonder voortuin, af en toe hebben we erg lol om mensen bij wie de ogen bijna uitpuilen als ze Jopie (of Frodo) voor het raam zien zitten.

Morgenochtend krijgen we onze 3e sphynx (en vierde kat). Hij is het volle en enige broertje van Jopie en komt nu dus ook bij ons wonen.
Hij eet ook al gedeeltelijk vers en is het dus gelukkig gewend. Ben benieuwd of Jo er nu dus een nieuwe kuikenconcurrent  :D bij krijgt!!!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door