Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MollyBella
#769645
ben onlangs boos bij mijn da weggegaan, en heb nog geen nieuwe, maar wat hij zei is me wel bijgebleven, hij wist mij te vertellen dat Bella zo een volle anaalklieren had omdat ze kvv krijgt.

Dit geloof ik eigenlijk niet, ik kan me niet voorstellen dat ze haar anaalklieren met brok wel kan legen, maar wat kan ik doen dat ze ze wel leegt?
Door jantjehermien
#769648
Sommige honden hebben daar eerder last van dan de ander.Vroeger toen mijn honden nog brok aten had er 1 vaak zn anaalklieren vol.Ik drukte ze zelf leeg maar als je dat weer te vaak doet stimuleer je het ook weer.Nu ze alledrie barfen heb ik geen problemen meer gehad.Ik denk wel dat brok honden er eerder last van hebben,met kvv heb ik geen idee,maardat is natuurlijk wel gemalen vlees.Als je barft,dus ook grotere delen geeft en bot,heb ik het idee  dat de anaalklieren vanzelf door de wat hardere poep leeggedrukt worden.Ik heb sinds ik barf dus geen problemen meer.
Door Minna
#769657
Pinkki heeft ook een diepzittende anaalklier, moest om de 4 weken of zo naar de da of de trimster om het leeg laten drukken. Toen at ze brok...Sinds we barfen heeft ze niet meer met haar kont over de grond gesleept etc dus ik hoop dat dat probleem weg blijft.
Maar het kan dus ook als je hond kvv krijgt omdat daarin geen grote stukken aanwezig zijn. Dus- je zal de da wel een bezoekje moeten brengen om de anaalklieren leeg te laten drukken, dat is voor een hond geen erg prettige gevoel om met volle klieren rond te lopen, veroorzaakt jeuk etc.
Door Lizzy
#769660
MollyBella schreef: ben onlangs boos bij mijn da weggegaan, en heb nog geen nieuwe, maar wat hij zei is me wel bijgebleven, hij wist mij te vertellen dat Bella zo een volle anaalklieren had omdat ze kvv krijgt.

Dit geloof ik eigenlijk niet, ik kan me niet voorstellen dat ze haar anaalklieren met brok wel kan legen, maar wat kan ik doen dat ze ze wel leegt?
Nou, sec gezien is er geen enkele reden waarom een hond anaalklierproblemen krijgt op versvlees. En al helemaal niet dat een hond eerder anaalklierproblemen zal krijgen op versvlees dan op brokken. Het tegendeel is waar, eerlijk gezegd. Het vervelende van anaalklieren uit laten drukken is dat je dan vaak aan de gang kunt blijven. Liever laat je het de hond zelf oplossen.

Heeft ze last van haar anaalklieren?

Als ze er last van heeft, dan helpt het vaak goed om een warmwaterkompres er tegen aan te houden (ik gebruikte daarvoor gewoon een washand met warm water). En een a twee keer per week een lekker groot vleesbot (eerst laten wennen aan bot natuurlijk!). Wil ook nog wel eens helpen omdat dat de ontlasting harder maakt. Als dat niet helpt: dan heb je weinig andere keus dan ze leeg laten halen...

Als ze er geen last van heeft en jij hebt er geen last van: lekker laten zitten.
Door Lil
#769687
Lizzy schreef: Nou, sec gezien is er geen enkele reden waarom een hond anaalklierproblemen krijgt op versvlees. En al helemaal niet dat een hond eerder anaalklierproblemen zal krijgen op versvlees dan op brokken. Het tegendeel is waar, eerlijk gezegd. Het vervelende van anaalklieren uit laten drukken is dat je dan vaak aan de gang kunt blijven. Liever laat je het de hond zelf oplossen.

Heeft ze last van haar anaalklieren?

Als ze er last van heeft, dan helpt het vaak goed om een warmwaterkompres er tegen aan te houden (ik gebruikte daarvoor gewoon een washand met warm water). En een a twee keer per week een lekker groot vleesbot (eerst laten wennen aan bot natuurlijk!). Wil ook nog wel eens helpen omdat dat de ontlasting harder maakt. Als dat niet helpt: dan heb je weinig andere keus dan ze leeg laten halen...

Als ze er geen last van heeft en jij hebt er geen last van: lekker laten zitten.

ik moet hier met barf vaak (een maal per maand of per zes weken) de anaalklieren legen. Maar als ik Lizzy goed begrijp kan ik als hij sleetje rijdt beter een compres maken en hem zelf laten bijten en likken eraan? De da vond dat hij beter niet zelf kon bijten/likken vanwege het verwondingsgevaar....daarom druk ze dan altijd zelf leeg. Leuk vind hij dit absoluut niet.
Door bloemetje
#769689
Mijn reu heeft ook veel last van zijn kliertjes. Helaas ging dat niet over met Kvv... Jammer! Ik probeer ze weleens zelf te legen maar het lukt me niet! Ik zal dat washandje weleens proberen. Al zou ik zelf denken dat als je jeuk hebt dat kou dan prettiger is??

Een groot bot is helaas geen optie. Kluiven vind hij niks  ::)
Door Elvira
#769696
Zingaro had ook altijd last van z'n anaalklieren toen hij nog brokken kreeg. Op KVV en later Barf heeft hij er geen last meer van. Op brokken had hij heel veel diarree. Doordat z'n ontlasting nu hard is worden z'n anaalklieren vanzelf geleegd.
Mijn dierenarts vertelde ook, dat hoe vaker je ze uitknijpt hoe eerder het terug komt. Ik zou ook regelmatig een bot geven waardoor de ontlasting hard wordt en z'n anaalklieren vanzelf geleegd worden.

Nelson liep een tijdje geleden langs een auto en hij snuffelde eraan. Opeens begonnen er een paar honden in de auto te blaffen. Hij schrok zich een ongeluk en leegde zijn anaalklieren, met gevolg een vieze stinkende broek. Zo kan het ook.  ;)
Door pallas
#769707
MollyBella schreef: ben onlangs boos bij mijn da weggegaan, en heb nog geen nieuwe, maar wat hij zei is me wel bijgebleven, hij wist mij te vertellen dat Bella zo een volle anaalklieren had omdat ze kvv krijgt.

Dit geloof ik eigenlijk niet, ik kan me niet voorstellen dat ze haar anaalklieren met brok wel kan legen, maar wat kan ik doen dat ze ze wel leegt?
idd grote kul, Nox had op brok regelmatig last van sleetje rijden. Nu ze volledig barft geen centje last meer :)
Op de carnibest had ze het ook nog wel eens, maar ipv leegdrukken gaf ik haar dan een lekker bot maaltje (kipkaskassen of nekken) en dan was het zo over. Op de kip en rijst had ze trouwens ook heel stevige ontlasting, dat kan je misschien nog eens proberen. Kip/rijst is geen compleet kvv dus je kan het niet altijd geven.
Door MollyBella
#769770
op de site van carnibest staat dat kip rijst wel compleet is??

Ik dacht eigenlijk dat carnibest gewoon altijd compleet is... welke dan niet?

Warmtekompres is wel een idee

Bella die hapt veel naar haar anus maar rijd geen sleetje

Deze da vond ook (met heel veel woorden) dat ik mijn hond mishandelde en de goede zorg ontzegde door kvv te geven ipv 'zijn' blaasgruisdieet brokken
Door tigger
#769773
Toen we een paar weken geleden met vakantie waren kreeg Ginger alleen kvv, normaal alleen barf. Ik merkte dat ze gedurende die week wel meer last had van vertopte anaalklieren. Volgens mij omdat ze zachte ontlasting heeft agv kvv; wanneer ze alleen barf krijgt heeft ze nooit last van anaalklieren.
Het ligt er misschien aan hoe de hond kvv verteert; Ginger krijgt door kvv zachte ontlasting. Beau krijgt alleen kvv en heeft stevige ontlasting en nog nooit verstopte anaalklieren gehad.
Door pallas
#769827
MollyBella schreef: op de site van carnibest staat dat kip rijst wel compleet is??

Ik dacht eigenlijk dat carnibest gewoon altijd compleet is... welke dan niet?
Is dat zo? Misschien is het dan inmiddels veranderd. Het is al weer een poos geleden dat ik c.b. voerde.
Misschien anders voor de zekerheid even na vragen ;)
Door MollyBella
#769836
Gedaan! voor de mensen onder ons die het net zoals ik warm kregen...


Beste Marja,

Hartelijk dank voor je mailtje. Alle soorten Carnibest zijn compleet hoor, behalve de kruidenmix. Tevens verkopen we losse onderdelen zoals pens en hart en kippennekken, die zijn niet compleet maar alle worsten (op de kruidenmix na dus) zijn compleet. .....


.....Als je nog vragen hebt hoor ik het graag. Bedankt dat je het bij ons navraagt!


Met vriendelijke groet,

Corine Bunschoten
Bunschoten Diervoeders B.V.
Door pallas
#769988
[quote="MollyBella"]
Gedaan! voor de mensen onder ons die het net zoals ik warm kregen...


Beste Marja,

Hartelijk dank voor je mailtje. Alle soorten Carnibest zijn compleet hoor, behalve de kruidenmix. Tevens verkopen we losse onderdelen zoals pens en hart en kippennekken, die zijn niet compleet maar alle worsten (op de kruidenmix na dus) zijn compleet. .....


.....Als je nog vragen hebt hoor ik het graag. Bedankt dat je het bij ons navraagt!


Met vriendelijke groet,

Corine Bunschoten
Bunschoten Diervoeders B.V.



Nou das duidelijk :)
Toch vraag ik me nu af of ik destijds de verkeerde informatie heb gekregen via mijn verkooppunt :-\

Sorry dat ik mensen misschien heb laten schrikken :-[
[/quote]
Door MollyBella
#770042
Ha ha nee hoor, ik kreeg het gewoon even warm, ik was er gewoon vanuit gegaan dat het compleet was maar ik bedacht me ineens dat ik dat nooit na had gekeken, dus je hebt me eerder wakker geschud...

Maar inderdaad kreeg ik het warm, wie weet had ik mijn honden heel lang niet compleet voer gegeven, en ik me maar afvragen waarom Bella niet meer aankomt hahahhahaa
Door pallas
#770199
[quote="MollyBella"]
Ha ha nee hoor, ik kreeg het gewoon even warm, ik was er gewoon vanuit gegaan dat het compleet was maar ik bedacht me ineens dat ik dat nooit na had gekeken, dus je hebt me eerder wakker geschud...

Maar inderdaad kreeg ik het warm, wie weet had ik mijn honden heel lang niet compleet voer gegeven, en ik me maar afvragen waarom Bella niet meer aankomt hahahhahaa
[/quote]

Hier uit begrijp ik dat je regelamtig cbkip/rijst al geeft?
Hebben ze bij jou dan niet veel hardere ontlasting op de kip/rijst?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door