Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#769706
Omdat ik erg tevreden was over de pens van Herby (lekker vuil) heb ik nu eens een hele besteld. (ja ik weet het: errrug gierig ;D )

Nou wordt dat dus de eerste keer dat ik zelf lappen moet snijden :P
Hebben jullie nog tips??? De pens is tussen de 8 of 12 kilo :o
Laatst gewijzigd door pallas op za 02 jun 2007, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nakoi
#769709
pallas schreef: Omdat ik erg tevreden was over de pens van Herby (lekker vuil) heb ik nu eens een hele besteld. (ja ik weet het: errrug gierig ;D )

Nou wordt dat dus de eerste keer dat ik zelf lappen moet snijden :P
Hebben jullie nog tips??? De pens is tussen de 8 of 12 kilo :o

Ik wens je tussen de 8 en 10 kilo geluk ;)

Zonder gekheid, zorg voor een snijplank, heel scherp vleesmes, een paar keukenhandschoenen.
Als je pens even koelt heb je minder stank.
Zorg dat waar je het ook doet alles gemakkelijk schoongemaakt kan worden.
Extra tip voor extra comfort een grote wasknijper (voor op de neus).
Bij gebruik van de extra tip ook even een foto sturen :)
Door pallas
#769711
Nakoi schreef: Ik wens je tussen de 8 en 10 kilo geluk ;)

Extra tip voor extra comfort een grote wasknijper (voor op de neus).
Bij gebruik van de extra tip ook even een foto sturen :)

;D ;D ;D

Ja, ben daar gek zeker! Op een openbaar forum met plastic schort, oranje handschoenen en knijper op de neus gaan staan!

Ik ga nú de camera verstoppen zodat manlief me niet kan kieken!!!
Door *Natasja*
#769715
Als het kan, zou ik de pens even invriezen. Je kunt het dan beter snijden/knippen én je hebt niet zoveel last van de stank.
Door Lizzy
#769734
Yep, ik sluit me aan bij Natasja. Eerst even in de vrieskist mikken, beetje laten bevriezen en dan snijden. Dat gaat stukken beter dan te proberen zo'n 'rubbere robbie' door te snijden ;D!
Door pallas
#769750
Lizzy schreef: Yep, ik sluit me aan bij Natasja. Eerst even in de vrieskist mikken, beetje laten bevriezen en dan snijden. Dat gaat stukken beter dan te proberen zo'n 'rubbere robbie' door te snijden ;D!
Meestal doe ik dat zo met één kilo lap, beetje laten ontdooien en dan snijden, de rest dan weer in de vriezer.
Ik hoop dat ik ik hem al bevroren krijg geleverd, maar dat weet ik dus nog niet zeker :-\
Door cylke
#769756
Ik laat hem ook volledig bevriezen, en haal er dan m'n vriend bij  :P

Hij gaat die pens dan te lijf met een hamer en bijtel  :D
Door Sultan
#770038
Ik had laatst ook een hele pens van Herby, ding woog 13kg!
Hij was nog behoorlijk bevroren bij levering, en heb ´m in portie´s van elk ongeveer 1 kg geknipt. Was soms ff zoeken naar begin en eind, maar had het toch redelijk vlot voor elkaar ;)
De stank viel reuze mee!
Door Minna
#770113
Ik doe pens met een hele goede grote keukenschaar knippen! Laatst had ik bij de slager een hele pens, ding woog 14 kilo en een beetje...
Als de pens echt vers is dan ruikt het echt niet zo erg. Ook als het bevroren is heb je weinig stank. Ik vind zelf de gemalen smuldierpens veel erger ruiken...Ik knip de pens als de weer het ook maar enigszins toelaat buiten op de tuintafel, en ik maak lappen van 400 gram, en zakjes van 200 gram kleingesneden voor Pika...
Longen snijden vind ik eerlijk gezegd veel meer werk.
Door tieneke
#770169
Heb zelf pas in mijn uppie(vent was gevlucht  >:( ) 120 kilo  ::) verse vuile pens gesneden en verpakt  :-X dus deze ene hele pens gaat jou ook zeker lukken!

De enige tip is verstand op nul en snijden maarrrrrr  :P ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#770307
Ik snij pens op ded tuintafel, buiten dus. Ik leg een laag kranten over de tafel, daaroverheen een opengesneden vuilniszak en daarop de slachtwerktuigen. Ik draag van die charmante huishoudhandschoenen en een giga-schort en gebruik een vlijmscherp mes.
Ik zet de zakken e.d. vantevoren klaar en ga snijden, ongeveer op het oog twee lappen van een pond per diepvrieszak. Na afloop van de slachtpartij vouw ik de kranten goed dicht, stop het geheel nog eens in een intacte vuilniszak en werp het afval in der kliko. Zo heb je vrijwel geen stank en dus geen vliegen in de kliko.
Door pallas
#770599
Nou ik ben vanavond een poosje bezig geweest en heb Kruimel's methode gebruikt (dankje Kruim! )
Helaas was de pens nog niet voldoende ontdooid, dus morgen weer verder. Het ruikt ondertussen heerlijk in de bijkeuken :P en ik krijg de volle aandacht van de honden ;D

Ik ben nu op de helft en heb ong 6,5kg gesneden, een aardig grote pens dus. Wat me wel opvalt is dat er behoorlijk veel vet bij deze pens zit , meer dan als ik het per kg koop. Verder is ie lekker vuil, niet helemaal gespoeld er zit nog gras in e.d.

Ik moet zeggen dat het wel een klusje is, maar het valt me niet tegen...dus misschien volgende keer weer op deze manier ;) Scheelt ook weer in de prijs ;D
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#770622
Minna schreef: Ik vind zelf de gemalen smuldierpens veel erger ruiken...
dat is zeker waar dat de pens smuldier veel erger stinkt :)

daar ging ik bijna van kokhalzen ,nooit meer.
Ik knipte verse pens met een wildschaar van ikea ging perfect.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door