Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#769341
Zo Rakker heeft z'n eerste geitenribben op. Het ging nogal moeizaam vond ik. Het was een stuk met 2 ribben en een stuk met 3 ribben aan elkaar. Dat stuk met 2 ribben heeft hij volgens mij bijna helemaal heel doorgeslikt :-[ Kan dat kwaad? Hij heeft er geen last van, is ook wel verder gegaan met het 2e stuk. Dat heb ik maar vastgehouden. Maar een stuk er af bijten ging niet zo heel best :-\ Hij probeerde steeds het vlees er tussen uit te trekken en de ribben maar de ribben te laten. Op het laatst heb ik de ribben in kleine stukjes geknipt en hem toen gegeven. Waren toch harder dan ik dacht, ik kwam er met de snoeischaar doorheen maar met moeite. Die kleinere stukjes heeft hij wel opgegeten, zelfs soms nog een keer doorgebeten.

Zou het een kwestie van wennen zijn? Dat hij over een week of wat makkelijker die ribben wegkrijgt?
Ik vond het wel doodeng. Ik heb er constant met de neus bovenop gezeten :P
Gebruikersavatar
Door Dian
#769353
ellyenrob schreef: Is dat niet een beetje veel? één stuk met 2 ribben en éénstuk met 3 ribben, das gauw een kilo bij elkaar
Nee, de ribben waren een keer doorgezaagd. In totaal was het echt maar 150 gr. :-\
Gebruikersavatar
Door Pauline
#769366
Tja ook bij ons wordt er weleens een stuk ineens doorgeslikt en ik merk er nooit wat van.

En ook mijn ervaring is dat geitenribben toch vaak behoorlijk hard zijn, zelfs als ze klein zijn. Ik voer het wel hoor Dian, maar ik houd het ook altijd mega in de gaten. Joris eet ze vaak niet. Als die niet met heel weinig kracht een ribbetje kan kraken, laat hij het liggen.
Gebruikersavatar
Door Dian
#769373
Pauline schreef: Tja ook bij ons wordt er weleens een stuk ineens doorgeslikt en ik merk er nooit wat van.

En ook mijn ervaring is dat geitenribben toch vaak behoorlijk hard zijn, zelfs als ze klein zijn. Ik voer het wel hoor Dian, maar ik houd het ook altijd mega in de gaten. Joris eet ze vaak niet. Als die niet met heel weinig kracht een ribbetje kan kraken, laat hij het liggen.
Normaal zit hij in de bench te eten, nu op een mat tussen mijn benen ;D ;D ;D Ik vond het echt doodeng, zeker nadat dat ene stuk in een keer verdwenen was :-[
Door Rosah
#769392
Ik ben zelf begonnen met wat zachtere botten, kippennekken bv. Is ook niet zo erg als ze het in een keer doorslikken... Of had je hond al eerder botten op? Ook bot van jonge dieren, lamsrib ofzo is wat zachter.
Gebruikersavatar
Door Dian
#769397
Rosah schreef: Ik ben zelf begonnen met wat zachtere botten, kippennekken bv. Is ook niet zo erg als ze het in een keer doorslikken... Of had je hond al eerder botten op? Ook bot van jonge dieren, lamsrib ofzo is wat zachter.
Rakker eet al langer bot, alleen had hij nog nooit ribben gehad.
Gebruikersavatar
Door pike
#769426
Mijn ervaring is ook dat de geitenribben best wel hard zijn, ik koop ze dan ook niet meer. Pike vind het 3x niks. Veel te hard, veel te veel werk, die begraaft ze liever voor als er slechte tijden aanbreken (want eigenlijk vindt hij ze best wel lekkel). Armagnac eet ze wel, die krijgt (ik moet zeggen kreeg, want afgelopen week zijn de laatste opgegaan) 2 ribben aan elkaar, gewicht ca. 300 gram. De ribbebotjes zelf waren best wel smal en dun. Maar  hij was daar gauw zo'n 20à30 minuten mee bezig. Ik heb vaak op het punt gestaan het laatste stuk weg te nemen, maar telkens als ik het wou wegnemen hoorde ik weer kraken.  Armagnac is een goede en verbeten kauwer en zal (itt tot Pike) nooit een te groot stuk bot inslikken, maar als ik zie wat een moeite het kost om zo'n smal ribbetje kapot te krijgen  :o
Gebruikersavatar
Door Dian
#769856
Nou, het stuk dat in 1 x naar binnen gewerkt is, is er weer uit. Wel via de verkeerde kant :-[ Het waren 2 stukjes rib, nog behoorlijk groot :-\ De rest heeft hij prachtig verteerd (ik heb een hele keutelanalyse staan houden toen ik ze opgeraapt had ;D ;D).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door