Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Barrak
#769078
Barrak is nog niet over op barf (nu nog kvv en bezig alles rustig te introduceren) maar ik heb alvast een opzetje gemaakt voor z'n weekmenu. Graag jullie reacties zodat ik goed kan beginnen.
Barrak weegt 23kg, krijgt nu ongeveer 450gr kvv per dag, dus dat wil ik in eerste instantie hier ook voor aanhouden.
Qua percentages zit ik te denken aan:
60% RMB = 1890gr per week. (meer vlees dan bot, als het vleesbot te weinig vlees bevat kan ik het aanvullen met spiervlees)
20% orgaan = 630gr per week.
15% groente = 470gr per week.
5% supplementen = 160gr per week.

verdeeld over 2 maaltijden per dag als volgt:
Maandag: 270gr RMB en 120gr groente + een ei
Dinsdag: 240gr RMB en 210gr orgaan
Woensdag: 270gr RMB en 140gr groente met wat yoghurt (60gr)
Donderdag: 240gr RMB en 210gr orgaan
Vrijdag: 270gr RMB en 120gr groente + een ei
zaterdag: 240gr RMB en 210gr orgaan
Zondag 360gr RMB en 90gr Groente

Zondag wordt dan een dag met maar 1 echte maaltijd, 1 grote maaltijd en een kleine portie groente. (of hij ooit gaat vasten weet ik niet maar dit komt er dan een heel klein beetje bij in de buurt)

Als diersoorten heb ik besteld: lam, rund, geit, kip, haas, konijn, eend, parelhoen, struisvogel en hert ree (van de laatste 2 alleen spiersnippers) van de meeste ervan verschillende onderdelen. Orgaan heb ik: penslappen, kippenlever, en konijnniertjes.

*Is het goed om de orgaan over 3 dagen te verspreiden?
*En qua hoeveelheid in grammen zijn het ongeveer gelijke dagen maar qua kcal. niet, is dat erg?
*Ik krijg het natuurlijk niet precies in zoveel gram per keer gesneden maar wil daarbij vooral uitgaan op hoe Barrak er uit ziet, wat magerder dan weer wat meer en wat voller, dan wat minder. Is de portie RMB op de ene dag wat hoger uitgevallen, dan de volgende dag wat minder. Kun je daar zo soepel mee omgaan?
Door Lizzy
#769165
Barrak schreef: Barrak is nog niet over op barf (nu nog kvv en bezig alles rustig te introduceren) maar ik heb alvast een opzetje gemaakt voor z'n weekmenu. Graag jullie reacties zodat ik goed kan beginnen.
Barrak weegt 23kg, krijgt nu ongeveer 450gr kvv per dag, dus dat wil ik in eerste instantie hier ook voor aanhouden.
Qua percentages zit ik te denken aan:
60% RMB = 1890gr per week. (meer vlees dan bot, als het vleesbot te weinig vlees bevat kan ik het aanvullen met spiervlees)
20% orgaan = 630gr per week.
15% groente = 470gr per week.
5% supplementen = 160gr per week.

verdeeld over 2 maaltijden per dag als volgt:
Maandag: 270gr RMB en 120gr groente + een ei
Dinsdag: 240gr RMB en 210gr orgaan
Woensdag: 270gr RMB en 140gr groente met wat yoghurt (60gr)
Donderdag: 240gr RMB en 210gr orgaan
Vrijdag: 270gr RMB en 120gr groente + een ei
zaterdag: 240gr RMB en 210gr orgaan
Zondag 360gr RMB en 90gr Groente

Zondag wordt dan een dag met maar 1 echte maaltijd, 1 grote maaltijd en een kleine portie groente. (of hij ooit gaat vasten weet ik niet maar dit komt er dan een heel klein beetje bij in de buurt)

Als diersoorten heb ik besteld: lam, rund, geit, kip, haas, konijn, eend, parelhoen, struisvogel en hert ree (van de laatste 2 alleen spiersnippers) van de meeste ervan verschillende onderdelen. Orgaan heb ik: penslappen, kippenlever, en konijnniertjes.
Ziet er allemaal hartstikke goed en degelijk uit en je afwisseling is subliem te noemen. Ik zou zelf alleen geen 60% vleesbot geven maar eerder zo'n 50%.
*Is het goed om de orgaan over 3 dagen te verspreiden?

Ja hoor, dat is prima.
*En qua hoeveelheid in grammen zijn het ongeveer gelijke dagen maar qua kcal. niet, is dat erg?

Zowel in hoeveelheid als in kcal hoeft het absoluut niet elke dag hetzelfde te zijn. Ergo, juist voor de afwisseling voer ik grote en kleine maaltijden.
*Ik krijg het natuurlijk niet precies in zoveel gram per keer gesneden maar wil daarbij vooral uitgaan op hoe Barrak er uit ziet, wat magerder dan weer wat meer en wat voller, dan wat minder. Is de portie RMB op de ene dag wat hoger uitgevallen, dan de volgende dag wat minder. Kun je daar zo soepel mee omgaan?
Ja absoluut. Je kunt hier zeker zo soepel mee om gaan.
Door Barrak
#769337
Dat is goed om te horen, als ik 50% RMB geef, zal ik die overige 10% dan als spiervlees geven? Of is het beter om die 10% iets anders te geven. Dan zou ik op 1575gr RMB komen met 315gr spiervlees per week.
Door Lizzy
#769348
[quote="Barrak"]
Dat is goed om te horen, als ik 50% RMB geef, zal ik die overige 10% dan als spiervlees geven? Of is het beter om die 10% iets anders te geven. Dan zou ik op 1575gr RMB komen met 315gr spiervlees per week.
[/quote]

Ja, ik zou ipv die 10% vleesbot inderdaad 10% extra spiervlees geven.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door