Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door PetraS
#761648
Onze Jopie eet wel kippenekken. Binnenkort komen daar o.a. eendenekken, karkassen, kwartel etc. bij. Over hem maak ik me dus geen zorgen.
Onze Sammy wil geen bot eten. Hij eet alleen de stukjes vlees, zoals kipfilet of runderpoulet.

Binnenkort krijg ik van mijn schoonvader een gehaktmolen en ga ik proberen om te malen en te zien of Sam dat wel eet. Maar hem kennende...hij eet van blikvoer alleen de stukjes en dan ook nog alleen bepaalde merken...pate wil meneer niet en daar lijkt gemalen denk ik toch het meeste op.
Vers kant en klaar zoals Carnibest en Prins wil meneer ook niet!

Frodo eet nu nog niets vers, die krijg ik niet van zijn brok. Hij likt alleen aan de Prins, meer niet.
Misschien dat hij gemalermn wel gaat doen.

Voor vers richt ik me voornamelijk op Jopie en Sam. Nu geef ik ze nog af en toe blik om aan te vullen. Heb vandaag oa. carni blik  besteld.
Maar wat kan ik geven wanneer Sam geen bot blijft eten? Hij mist dan toch echt een bestanddeel!

Hoe lossen jullie dat op?
Door Linneke
#762300
Een van mijn 2 poezen is ook een moeilijkere kluiver. Ik doe het nu als volgt: Het ontbijt bestaat uit gemalen barf (waarbij de verhoudingen gelijk kloppen) en het avondeten is barf in hele stukjes. Zo krijgt ze toch vers binnen en in een goede verhouding. Diezelfde poes is wel gek op orgaanvlees, en doordat dat ook in de gemalen mix zit eet ze het heel graag op.

Je zou dus kunnen proberen om het te malen, en dan desnoods de eerste keren wat meer vlees erbij doen waarvan je al weet dat hij dat lekker vind.  En dan kun je daarna de verhoudingen misschien iets veranderen als hij het eenmaal eet.

Daarnaast at ze bij mij ook moeilijker barf toen ik dat nog combineerde met brokjes en blik. Ze had toen zoiets van ... och deze troep hoef ik niet, mijn brokjes krijg ik straks of morgen toch, dus ik wacht wel. Toen ik eenmaal besloot alle brok eruit te doen, ging het stukken beter.

Succes,
Groetjes Linda
Door PetraS
#769051
Van de week krijg ik de vleesmolen van mijn schoonvader, dan kan ik malen voor Sam. Inmiddels heb ik hem al een paar keer wat eierschaalpoeder door het eten gegeven en dat merkte hij geloof ik niet, hij at het in elk geval op ;).
Bedankt voor de tips!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door