Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#768668
Vorige herfst is bij Bambi een tumor op haar poot verwijderd, het bleek kwaadaardig. Zojuist ontdekte ik een nieuwe bult, op haar elleboog. Na de eerste schrik vraag ik me af wat te doen. Ik herinner me hier ooit iets gelezen te hebben van dat je de tumor soms beter niet kunt laten verwijderen omdat het dan sneller terugkomt.
Van de d.a. in Sleeuwijk krijg ik weinig informatie, die durft ook niets te voorspellen natuurlijk. Wie kan hier iets over zeggen? Elke nieuwe tumor laten verwijderen of niets doen en afwachten?
Door Lizzy
#768675
Nou, ik zou zelf beslist niet niets doen en afwachten. Ik zou zelf naar Johan Vos (Terneuzen) gaan of naar een van de DA's die hij zelf heeft opgeleid (voor mij zou dat Arno Roos in Gouda zijn. Ik vind Arno ook nog eens een geweldige lieve, fijne en kundige DA). Zij kunnen eventueel eens beginnen met een dunne naald biopt misschien. Want het hoeft natuurlijk niet opnieuw kwaadaardig te zijn....

In ieder geval veel sterkte. Wat een vervelende situatie joh.... :(
Door lightning
#768682
gatver dat is niet prettig nee. ik zou het zelfde doen als wat de persoon hierboven schreef. ook een biopt laten nemen. zit het los of op het bot vast? kan het een bult van een prik zijn van een beest? zou mooi zijn als dat het is...

sterkte :-*
Door conleeuw
#768688
oh bah, ik heb bij een oude hond van ons op haar 12 de of zo nog een tumor laten verwijderen, maar toen ze de 14 gepasseerd was hebben wij het niet nog een keer laten doen, maar dat had te maken met haar leeftijd, algemene gezondheid, en de daarbij behorende risico van een narcose. Als de hond nog in gezondheid is en niet stok oud, dan zou ik zeker naar een da gaan om te kijken of het nog verwijderd kan worden ;)
#768690
Aha bedankt! Hier kan ik wat mee.
Ik denk dat deze nieuwe bult te maken heeft met de vorige omdat het eenzelfde soort knobbel/wrat is, los in de huid zittend. Het bleek een vrij agressieve tumorsoort, dus is het niet vreemd dat ie weer terug is.
Ik ga eens informeren bij Arno Roos in Gouda, beter ditmaal een echt kundig arts want weghalen en verder niets kunnen zeggen, daar word ik uiteindelijk ook niet wijzer van.
Door senadance
#768853
Lizzy schreef: Nou, ik zou zelf beslist niet niets doen en afwachten. Ik zou zelf naar Johan Vos (Terneuzen) gaan of naar een van de DA's die hij zelf heeft opgeleid (voor mij zou dat Arno Roos in Gouda zijn. Ik vind Arno ook nog eens een geweldige lieve, fijne en kundige DA). Zij kunnen eventueel eens beginnen met een dunne naald biopt misschien. Want het hoeft natuurlijk niet opnieuw kwaadaardig te zijn....

In ieder geval veel sterkte. Wat een vervelende situatie joh.... :(
JOHAN VOS!!!!! geweldige man!!!!
#771376
Goed nieuws: het bultje is waarschijnlijk gewoon een cyste en staat los van de tumor. Het wordt volgende week weggehaald  :D

Arno Roos is trouwens een enorm fijne man, ben blij dat ik bij hem ben geweest  :)
Door Lizzy
#771378
Anna Penta schreef: Goed nieuws: het bultje is waarschijnlijk gewoon een cyste en staat los van de tumor. Het wordt volgende week weggehaald  :D

Arno Roos is trouwens een enorm fijne man, ben blij dat ik bij hem ben geweest  :)
Wat een GEWELDIG nieuws!!!!! Gefeliciteerd joh!

Ja, wat een lieverd he. Ik vind hem zeldzaam aardig en ik vind hem zeer kundig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door