Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lucas
#767764
Lola, mijn Sheltie, heeft last van arthrose. Ze loopt hierdoor behoorlijk stijf en vindt het uitlaten na een paar minuten al niet meer leuk en dan moet ik haar haast achter me aan trekken. Hierdoor beweegt ze te weinig, wordt ze zwaarder en worden de klachten alleen maar erger...
Ze heeft pas geleden een kuur Fortiflex gehad, maar ik heb niet de indruk dat dat veel heeft gedaan.

Nu ben ik op het punt dat ik niet zo goed weet hoe verder. De dierenarts vindt Fortiflex in combinatie met pijnstilling de oplossing. Ik ben hier echter nog niet zo van overtuigd. Daarbij vind ik het geen fijn idee om Lola dagelijks Metacam te moeten geven.

Ik heb al op dit forum rondgekeken en oudere topics gelezen over dit onderwerp.
Er zijn echter zoveel verschillende middelen die gebruikt worden en een aantal topics waren al behoorlijk oud, waardoor ik eigenlijk nog niet echt een overzicht heb van de mogelijkheden.

Zouden jullie me hierbij willen helpen en willen laten weten wat jullie gebruiken voor de honden, aan de ene kant tegen de arthrose en aan de andere kant voor de pijn?
Laatst gewijzigd door lucas op zo 27 mei 2007, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathelijn
#767906
Er zijn inderdaad heel veel verschillende middelen.
Zelf ben ik begonnen met Glucobest, maar dat werkte bij mijn hond niet. Althans, ik zag geen verschil. Na een maand of twee ben ik overgestapt op Primeval. Ook daar zag ik niet echt resultaat mee. Toen ben ik er groenlipmossel bij gaan geven en na een dag of drie zag ik kleine gedragsveranderingen. De Primeval heb ik later afgebouwd en na een paar maanden de groenlipmossel ook. Nu krijgt mijn hond niets meer en het gaat heel goed met hem. Ik heb nog wel wat achter de hand voor het geval ik weet dat we intensiever moeten gaan bewegen.
De tabletten Rymadil staan ongebruikt in de kast...

Maar dit is alleen mijn verhaal. Er zijn genoeg honden waarbij de Glucobest of de Primeval prima werkt. En naast deze paar middelen zijn er nog vele anderen. Je zult het toch zelf moeten proberen denk ik en een middel een tijdje de kans moeten geven.
Succes en sterkte ermee.
Door Cindy de Wolf
#767997
Het is eigenlijk al wat Cathelijn schrijft, er is geen middel wat bij elke hond hetzelfde werkt. Elk systeem is nou eenmaal anders en het is ook afhankelijk van de mate van artrose, belasting en waar zit de artrose. Zelf heb ik wat de nederlandse middelen betreft het beste resultaat gehad met Glucobest. Geen/weinig verbetering met Sasha's blend, canoflex, primeval. Ik bestel nu alweer een tijdje uit Amerika Glyco flex en Corta flx ultimate en dat bevalt me meer dan prima. Je hebt ook hier in europe/nederland cortaflex in verschillende sterktes. Daar heb ik dan weer betere resultaten mee behaald dan met glucobest maar nogmaals met de amerikaanse producten behaal ik een topresultaat. Voor de pijn heb ik wel wisselend, metacan, previcox en rimadyl voor mijn oudste hond. Met een kunstheup, de andere heup onder de artrose, overleving van een ruggemergtumor en nu botkanker sind oktober 2006 ontkom je hier niet aan. Op deze combi doet ze het vooralsnog prima.
Door neill
#770123
Hoi, kijk eens naar wat ervaringen van dierenartsen en mensen over de Kynosil. OOp www.kynosil.be  Heb gehoord dat ze er op faculteiten ook heel tevreden over zijn. Succes ::)
Door Lizzy
#770248
neill schreef: Hoi, kijk eens naar wat ervaringen van dierenartsen en mensen over de Kynosil. OOp http://www.kynosil.be   Heb gehoord dat ze er op faculteiten ook heel tevreden over zijn. Succes ::)
Ja, volgens mij ben je luidt en duidelijk over gekomen in je eerder geplaatste berichtje in dit zelfde topic ;)
Door Eef+Stippels
#770276
Lizzy schreef: Ja, volgens mij ben je luidt en duidelijk over gekomen in je eerder geplaatste berichtje in dit zelfde topic ;)
;D ;D Wat een enthousiasme over dit product  ;)
Door neill
#771418
hoi, tja, iets die goed is moet zoveel mogelijk aan de weet worden gebracht!! Kwestie van onze hondjes te helpen!! Ja toch?? Bij geen enkel glucosamine supplement wort het gluco beter en sneller opgenomen dan in combi met het silicium!! Ben naar een seminarie geweest over het Organisch silicium! Wat educatief!! Ze gaan het ook doen voor geintereseerde rasclubs en/of hondenscholen!! Groetjes, Neill
Door 202Spots
#772479
neill schreef: Ben naar een seminarie geweest over het Organisch silicium! Wat educatief!! Ze gaan het ook doen voor geintereseerde rasclubs en/of hondenscholen!! Groetjes, Neill
Geven ze bij de priester opleiding in 'n seminarie dan ook les over geneesmiddelen?
Door 202Spots
#772507
Lizzy schreef: Ja, volgens mij ben je luidt en duidelijk over gekomen in je eerder geplaatste berichtje in dit zelfde topic ;)
Ik zag net bij z'n profiel, dat neill in alle 12 reacties die hij heeft geplaats alleen maar over dit product geschreven heeft.....zou haast gaan denken dat ie er in handeld of zo?
::)
Door pallas
#772515
202spots schreef: Ik zag net bij z'n profiel, dat neill in alle 12 reacties die hij heeft geplaats alleen maar over dit product geschreven heeft.....zou haast gaan denken dat ie er in handeld of zo?
::)
dat viel mij ook al op... antwoord op mijn vragen over dit middel kreeg ik helaas niet  ::)
Door neill
#776035
Wat erg toch!! Na jaren van geld uitgeven en verre verplaatsingen, zelfs naar het buitenland heb ik na jaren iets gevonden die echt helpt en geen marktkraamprodukt is !!!  Ik vertel het aan vrienden die hetzelfde succes hebben ermee. Dan laat ik iedereen weten hoeveel voordeel iedereen zou hebben dit eens te proberen, en stuit het op ongeloof!! WEL!! Wij zijn met velen tevreden en als onze trouwe vriend er goed bij is dat is dat voor mij ook zo! Jullie hoeden toch ook van hen? Wel ik was en ben heel blij met K. en vertel het aan iedereen, klaar!! Doei en mij hoor je niet meer!!
Ps, doe eens moeite om de site te bezoeken.
Door pallas
#776073
neill schreef: Wat erg toch!! Na jaren van geld uitgeven en verre verplaatsingen, zelfs naar het buitenland heb ik na jaren iets gevonden die echt helpt en geen marktkraamprodukt is !!!  Ik vertel het aan vrienden die hetzelfde succes hebben ermee. Dan laat ik iedereen weten hoeveel voordeel iedereen zou hebben dit eens te proberen, en stuit het op ongeloof!! WEL!! Wij zijn met velen tevreden en als onze trouwe vriend er goed bij is dat is dat voor mij ook zo! Jullie hoeden toch ook van hen? Wel ik was en ben heel blij met K. en vertel het aan iedereen, klaar!! Doei en mij hoor je niet meer!!
Ps, doe eens moeite om de site te bezoeken.

Ik heb de site bezocht, maar antwoord op mijn vraag was daar ook niet te vinden.
Fijn dat je zo tevreden bent met dit middel. Persoonlijk wil ik dus graag weten wat de ingrdieten precies doen in een hondenlichaam en of er ook een natuurlijke variant te vinden is. Zo kan ik het in mijn barfmenu misschien via de natuurlijke weg geven.
Als je gewoon het topic had gevolgd waar ik jou een vraag stelde, had je deze reacties misschien niet gekregen.

Ik wil zelf geen middelen geven aan mijn hond waarvan ik de werking niet precies ken, dus graag wat meer uitleg.
Bovendien wil ik graag op een zo natuurlijk mogelijke manier mijn hond in top conditie krijgen, dat is toch wel het idee achter barfen nietwaar?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door