Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#767706
ik heb een vraag he zodra mijn bestelling in huis is wil ik iig kijken wat mijn border lekker vind de bedoeling is 4 dagen kvv (dat krijgt hij al de duck uitmuntend compleet) en 3 dagen barf. maandag dinsdag donderdag en vrijdag kvv de overige dagen dus woensdag zaterdag en zondag barf. moet ik dan nog ergens op letten? als hij een hoop lekker vind of gaat vinden wil ik nog meer barf gaan geven en minder kvv
Door K&D
#767762
Niet te veel orgaan (zit al genoeg in kvv) en geen harde botten. Verder zou ik niet te veel kip en rund geven op barfdagen. Dat zit al royaal in de kvv.
Dus, eend, kwartel, parelhoen, haas, konijn, eitje, etc.etc. Gewoon kijken wat ie lust.
Door Lizzy
#767878
Dubhe en Kyrah schreef: Niet te veel orgaan (zit al genoeg in kvv) en geen harde botten. Verder zou ik niet te veel kip en rund geven op barfdagen. Dat zit al royaal in de kvv.
Dus, eend, kwartel, parelhoen, haas, konijn, eitje, etc.etc. Gewoon kijken wat ie lust.
Hier sluit ik me bij aan. Als de kleinere vleesbotten (zoals ze worden genoemd) goed verteerd worden, dan kun je ook grotere vleesbotten gaan geven zoals bijv. geiten of lamsribben ofzo. Maar goed, ja, ik zou dus voornamelijk vleesbot en spiervlees geven. Eventueel aangevuld met wat groentemix of restjes groente van je eigen maaltijd.
Door Mevroi Kruim
#768848
lightning schreef: dank je wel ;)... het is geen probleem dat ik eerst even kijk en uitprobeer wat hij lekker vind toch?
Nee hoor  ;) je kunt eht gewoon zo doen als het jou past.
Ik zou alleen niet te snel ontmoedigd zijn als hij in eerste instantie niet weet wat hij ermee moet of een beetje gaat staan mutsen. Vooral als het van zichzelf al een beetje een tut is met eten kun je dat soort reacties verwachten. Gewoon voorztten, desnoods kleinsnijden of -knippen, in het uiterste geval de kook erover, en als hij niet eet: weghalen en bij de volgende maaltijd weer aanbieden. Een hond valt gegarandeerd niet dood neer als hij een paar dagen niet eet, hij krijgt er hooguit een slecht humeur van  ;D
Door lightning
#768858
ok dank je ;)... donderdag komt mijn bestelling binnen heb niet veel besteld maar wel verschillende dingen even kijken hoe hij reageert erop en wat hij lekker vind al dan niet..... hij heeft tot op heden alleen moeilijk gedaan bij een penslap daar had hij echt zo iets van wat moet ik hier nou mee. hij heeft toen ook niet echt gegeten ja een klein stukje die ik af knipte maar het volgende kleine stukje moest hij al niet meer.... ik kan hem niet te lang niks geven omdat hij niet "dik" is. het is een border met een flinke dosis energie die hij dus ook uit.... dus de botten voel ik al overduidelijk. magerder moet hij niet worden.. dus een [aar dagen geen eten lijkt mij geen optie :-[ toch?
Door Mevroi Kruim
#768924
Ook voor een magere hond kan het echt geen kwaad om een paar dagen niet te eten. Krijgt 'ie tenminste eens echt honger, dat scheelt enorm met het eten! Juist bij zo'n mager exemlaar ga je als baas vaak veel te veel tutten, met als resultaat dat de hond helemaal een muts wordt met eten want mutsen = aandacht.
Nou zijn er wel honden die lijkt het wel anorexia-achtige neigingen hebben, dwz als je ze laat vasten verliezen ze helemaal hun trek. Maar dat zijn de zeldzame uitzonderingen, veruit de meeste honden gaan beter eten na een of meer daagjes niks.
Door lightning
#768945
ok. ik zal het onthouden nu maar afwachten.. heb er zelf zin in om te kijken wat hij lust en hem dat soort dingen te geven.. het gaat maar om 3 dagen in de week maar moet ergens echt beginnen mocht hij dit echt heerlijk vinden krijgt hij het nog vaker ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door