Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuszco
#767621
Omdat Lotje iedere keer weer jeuk heeft,vooral na de wandelingen door het gras etc.wilde ik vandaag beginnen met Puur Pollen.
Als ik het goed gelezen heb is dit een soort sensibilisatie?
Kan ik daar dan zomaar mee beginnen? Ik weet dat je niet meteen resultaat kunt verwachten,maar zou ze dan geen heftige reaktie kunnen krijgen op de eerste dosering? Ik weet niet of iemand hier misschien ervaring mee heeft en hoe het resultaat is geweest.
Lotje krijgt al Prodier jeuk druppels. Daar reageert ze wel iets op in positieve zin.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Eef+Stippels
#767739
Ik zou er gewoon mee beginnen en kijken hoe het gaat, of je verbetering ziet. Ik heb het flesje er even bijgepakt: je geeft de eerste drie weken 1 dosis per 5 dagen en daarna 1 dosis per 3 weken tot het einde van het pollenseizoen.

Puur pollen bevat een verdunning van Acacia, Beemdgras, Berk, Beuk, Bijvoet, Gerst, Doddegras, Dravik, Eik, Els, Engels raaigras, Es, Ganzevoet, Haver, Linde, Guldenroede, Hazelaar, Hop, Jasmijn, Kamgras, Kropaar, Liguster, Linde, Mais, Iep, Olijfboom, Paardebloem, Plataan, Populier, Reukgras, Rogge, Tarwe, Struisgras, Vlier, Vossestaart, Weegbree, Wilg, Witbol, Zachte haver, Zwenkgras, meelmijt en huisstofmijt.

Dit heb ik even van de site van puur natuur gehaald:
____________________________________________________

Het dier kan op verschillende manieren op de behandeling met homeopathische geneesmiddelen reageren:

  1. Het dier knapt direct op. U kunt stoppen met het toedienen van de geneesmiddelen als de klachten geheel zijn verdwenen.
  2. Het dier wordt zieker en de klachten verergeren. U moet stoppen met het middel en contact opnemen met een (homeopathisch) dierenarts. Het kan zijn dat uw dier erg gevoelig reageert op het geneesmiddel; de dosering moet dan worden aangepast door de arts.
  3. De toestand van het dier verandert niet. Dit kan zijn omdat het geneesmiddel niet het juiste is, of omdat een homeopathische behandeling alleen onvoldoende is.
_______________________________________________________
Door Kuszco
#767863
Hoi Evelyn. Bedankt voor je reaktie.
Ik heb het vanmiddag de eerste keer gegeven.
En dan dus over 5 dagen weer.
Ik ben benieuwd.
Groetjes Liliane.
Door tt-tjes
#767875
Balou reageerde er de eerste keer op met wat meer jeuk aan zijn ogen, hij krijgt nu 1x in de 3 weken zijn onderhoudsdosering, gisteren toevallig weer. Het werkt bij hem heel goed.
Door Kuszco
#768072
Goh,ben blij dat ik dit hoor. Wij zijn er ook al zo lang mee bezig.
Maar die allergie voor pollen en huisstofmijt is overduidelijk. Het is niet zo dat ze gek wordt van de jeuk momenteel. De prodier jeukdruppels helpen wel, maar haar voorpoten en voeten worden weer zo dun behaard en dan die korstjes.
De arme. Je kunt natuurlijk niet het wandelen afschaffen. Ze moeten toch ook afleiding hebben en leuke dingen doen.
Ben benieuwd hoe het bij Lotje aanslaat.
Groetjes Liliane,Zita en lotje.
Gebruikersavatar
Door Dian
#769855
Ik snap het niet helemaal. Je begint met de 1e 3 weken 1 dosis per 5 dagen. Totaal 4x staat er dan bij op het flesje. Maar als ik na vandaag (1e dosis) nog 3 x verder ga zit ik in totaal op een dag of 15, is m.i. geen 3 weken? Of geef je na vandaag nog 4  x een dosis, dan wordt het 20 dagen  3 weken?
Door Eef+Stippels
#770275
Dian schreef: Ik snap het niet helemaal. Je begint met de 1e 3 weken 1 dosis per 5 dagen. Totaal 4x staat er dan bij op het flesje. Maar als ik na vandaag (1e dosis) nog 3 x verder ga zit ik in totaal op een dag of 15, is m.i. geen 3 weken? Of geef je na vandaag nog 4  x een dosis, dan wordt het 20 dagen  3 weken?
3 weken = 21 dagen, 21 dagen / 5 =  4,2
Dus elke 5 dagen een dosis is 4 x een dosis in 3 weken.
Gebruikersavatar
Door Dian
#770802
Kuszco schreef: Ja,klopt helemaal.
Vanaf de 21e dag geef je nog maar 1keer per 3 weken.
Groetjes.
Als ik het goed begrijp geef ik dus wel eerst 5x totdat de drie weken vol zijn. Ik ben 31 mei begonnen, dan weer op 5, 10, 15 juni, maar dan heb ik nog maar 15 dagen gehad. Als ik vanaf de 21e dag 1x per 3 weken moet geven, dan geef ik op de 21e dag ook nog een dosis = de 5e keer. Of zie ik dat helemaal verkeerd? Sorry voor de lastige verwoording, maar jah :-[
Door Kuszco
#771050
Hoi Dian,
De dag dat je de druppels geeft is dag 1. Dan 4 dagen niets geven.
Dan weer druppels en 4 dagen niets. Als je dit dan 4 keer doet zit je op 20 dagen. De 21e dag geef je dan weer een dosis, en dan weer precies drie weken daarna. Dat blijf je doen tot het einde van het pollenseizoen.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door