Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door evelyn02
#76062
Ik geef mijn border terriers soms kippenvleugels maar ik vind dat ze teveel schrokken. Daarom wil ik gemalen vleugeltjes geven. Ik weet dat ze gemalen te koop zijn maar ik zou ze nog liever zelf malen. Wie heeft er ervaring mee en m.n. welke apparatuur gebruik je ervoor?

Evelyn
Door Lizzy
#76084
Hoi Evelyn, een goedkope electrische gehaktmolen zal op den duur de geest geven (de motor brand door, is mijn ervaring). Een dure/professionele gehaktmolen maakt simpelweg gehakt van kippenvleugels, kippennekken en kippenkarkassen (ook met kalkoennekken en poten, hoewel ook een professionele molen daar enige moeite mee heeft).

Maar, voor zo'n kleine hoeveelheid vleugels is het wel erg zonde om voor 400 a 500 euro een professionele molen te moeten kopen.... ik zou daarom een hand-gehaktmolen aanschaffen. Kost niks. Het is wel een ontzettend rotwerkje om hier de kippennekken mee te malen, maar tis de goedkoopste oplossing....
Door ~anna~
#76149
Kan je daar ook konijn mee malen want ik durf de jongste nog geen vlees met bot te geven en gemalen lijkt mij wel wat.
Door Sandra K
#76781
Ik heb zelf net een hand vleesmolen gekocht (24 euro) bij een kookwinkel.
Het malen lukt prima, maar het is wel hard werken. Heb er twee kilo kippenvleugels in een keer mee gemalen en drie dagen spierpijn gehad.
Heb zelf een kruising Borderterrier, voordeel van zo'n kleine hond is dan toch weer dat ie niet zo veel eet en dat ik nu voor een paar weken genoeg heb.

Sandra
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door