Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#760524
Aangezien ik laatst een paar keer een teek (of een paar meer) van de honden af moest plukken dacht ik ik gooi er toch maar Frontline op. Nou tis dat Binke naar het pension moet, maar anders had ik het kunnen laten. Achteraf denk ik dat mijn eigen tekenbrouwsel net zo goed helpt, Binke had er vandaag twee op hem zitten ondanks de Frontline.  >:( Dus na het weekend gaan we weer lekker spuiten  ;)
Door Lizzy
#761099
Waarmee ga je het weekend dan spuiten? Toch niet weer met Frontline, hoop ik? Brrr, ik vind het zulke zooi dat spul....
Door Kynida
#761276
Nou nee, aangezien dat dus niet helpt. Ik ga spuiten met een eigen brouwsel van inmaakazijn, teatree-olie, lavendelolie en eucalyptusolie. Dit brouwsel is afgeleid van een recept uit Uw hond natuurlijk gezond met kruiden.
Door Lizzy
#761285
Chicken schreef: Nou nee, aangezien dat dus niet helpt. Ik ga spuiten met een eigen brouwsel van inmaakazijn, teatree-olie, lavendelolie en eucalyptusolie. Dit brouwsel is afgeleid van een recept uit Uw hond natuurlijk gezond met kruiden.
Beterrrrr ;D!
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#761583
Ik ga ook maar zo'n soort brouwsel maken.
Nooit eerder hadden ze last maar van de week heb ik twee keer bij Skik een teek gevonden!
Door Caroline A.
#763883
Chicken schreef: Nou nee, aangezien dat dus niet helpt. Ik ga spuiten met een eigen brouwsel van inmaakazijn, teatree-olie, lavendelolie en eucalyptusolie. Dit brouwsel is afgeleid van een recept uit Uw hond natuurlijk gezond met kruiden.
Mag ik het recept? Luna heeft de laatste tijd ongeveer drie teken per dag, dus moet aan de slag.
Door Kynida
#766161
Nou hier komt ie dan voor de liefhebbers. Men neme 1 liter inmaakazijn, 20 tot 30 druppels teatreeolie, 10 druppels eucalyptusolie, 10 druppels lavendelolie en we schudden dit door elkaar. Klaar voor gebruik. Enige nadeel is dat de plantenspuit gaat verstoppen dus ik doe het nu met een washandje. De bedoeling is dat je het goed inwrijft en overal. Zelf probeer ik nu de tip van iemand anders om te kijken of dat ook goed gaat (water verhitten met een citroen in schijfjes en rozemarijn). Daar wordt overigens ook teatreeolie aan toegevoegd. Bij het inmaakazijnmengsel kan overigens ook nog andere dingen toevoegen, zoals citroenschilletjes, pepermuntblaadjes e.d.
Door Eef+Stippels
#767698
Chicken schreef: En is het al gelukt?
Daar ben ik ook benieuwd naar!

Hier op onszelf al twee teken gevonden en op wandor en yindra ook al :-\
Door AanHuisDier.nl
#767757
Goed man, het uitwisselen van die huishoudmiddeltjes, lang leve de tee tree olie.
Je kan het ook op je eigen puistjes smeren. Bacterie dodend en uitdrogend.
En... vlooien houden der niet van.
Je kan ook kant en klare tee tree olie kopen als verstuiver.
Goed tegen vlooien en teken. En het ruikt lekker (vind ik)
Door Kynida
#767959
Evelyn schreef: Daar ben ik ook benieuwd naar!

Hier op onszelf al twee teken gevonden en op wandor en yindra ook al :-\
Ieuw, met het spul erop of zonder ???
Door Kynida
#767963
AanHuisDier.nl schreef: Goed man, het uitwisselen van die huishoudmiddeltjes, lang leve de tee tree olie.
Je kan het ook op je eigen puistjes smeren. Bacterie dodend en uitdrogend.
En... vlooien houden der niet van.
Je kan ook kant en klare tee tree olie kopen als verstuiver.
Goed tegen vlooien en teken. En het ruikt lekker (vind ik)
En helpt ook goed bij een opkomende koortslip ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door