Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#767578
Nou we gaan wel lekker hoor...
Vandaag voor de verandering weer wat anders meegemaakt ...
Ik had ze vanmorgen eerst 'n beetje gehakt met wat groentemix gegeven,en daarna 'n lekker stuk schouderblad om op te kluiven...ik bleef wel in de tuin rondom bij ze, en dacht na 20 min dat ze  meer dan genoeg er af gekluift hadden en haalde bij alle 2 de rest van de bot weg.
Toen zelf boodschappen gaan doen en de  zaterdagse dingen.
Om 'n uur of 12 zag Jerry dat Tor op de grass aan 't kotsen was, en terwijl ik dat met de pooperscooper aan 't opruimen ben, staat Tor 'n paar meter verder opnieuw te spugen...geen grote stukken bot er tussen of zo, alleen maar slijm en vettig randjes, even later nog 'n keer....dus ik beetje water gegeven om de nare smaak weg te werken en dacht dat 't toen voorbij was....
Iedereen naar binnen toe, en toen kwam er weer 'n slijm zooi wat bruin was.....ook maar weer opnieuw opgeruimd....
Terwijl ik voor onszelf wat te eten aan 't maken ben, zie ik opeens dat Tor zijn ene zijkant helemaal naar buiten 'n grote bult is opgezet...
Dus......ik gelijk BLOAT denken!!!
Tjeeses wat 'n paniek gevoel is dat zeg!!!
Gelukkig is onze Vet ook tot 2 uur op zaterdag open, ik gelijk gebeld dat we eraan komen want ik denk dat Tor BLOAT heeft!!!
Wachtkamer zat met minstens 6 andere patienten, maar ik tegen de assist gezegd dat ik aan BLOAT dacht en ze zou Tor z'n info dan wel naar achter nemen om met een van de dokters te informeren hoe of wat..
Even later komt ze terug en roept me om met Tor te komen...terwijl ze Tor van mij over neemt, zie ik de vrouw van mijn eigen DA.(die ook DA is) met iemand anders praten, in haar heb ik ook vertrouwen dus ik vraag aan 't grietje of Dr.Dana naar Tor gaat kijken...Nee zegd ze, Dr.Grant doet 't....nou is dat MIJN eigen DA dus !!!
Dus is zeg...OOOOhhhhh is al terug dan?
Ja uhh... hij is er wel...maar we houden hem eigenlijk verborgen want officieel behandeld hij nog geen patienten, maar hij wil dus voor Tor wel 'n uitzondering maken!!!
Ik voelde me gelijk al 'n stuk beter dat HIJ er was en Tor ging behandelen!!
Dus eerst gingen ze fotos maken... Na 5 min.moest ik dus naar achteren komen en daar staat Dr Bill in levende lijven voor me, ik ben nog nooit zo blij geweest om 'n DA te zien!!
Hij is wel heel gauw vermoeid en zal wel 't tijdje duren voordat het beter is,maar hij was van plan om over 2-3 weken toch wel weer patienten te gaan zien,maar ik was zo blij dat ie nu toch ook alvast naar Tor had gekeken.
Hij liet me de foto's van Tor z'n buik zien, en het was gelukkig GEEN Bloat...maar wel 'n handvol botten wat in z'n maag op elkaar zat...
Hij vond het dus beter om eerst af te wachten of alles gewoon door de maagzuur gaat verteren,dus mag tot morgen geen eten en drinken geven en hopelijk is het dan okay.
Hij heeft wel 2 rugzakken met vocht in z'n schouders gekregen voor eventueel vocht verlies.
Dus in de gaten houden en mochten weer naar huis.
Toen ook nog over de seizures en de Pb gehad, en wanneer ik Tor voor 4-5 week op dezelfde dose heb gehad, dan gaan we de waardes bekijken en besluiten tegen die tijd of er verhoging moet of dat er andere meds bij moeten komen (dat is dan eind volgende week of zo)
Terwijl ik dit aan 't tikken ben...heeft Tor weer opnieuw gekotst,maar deze keer zaten er 2 vrij grote stukken bot bij en 1 kleiner stukje...ik hoop dat ie nu ietsie beter voeld,want hij kijkt nog wel heel zielig.
DA wilde niet laten overgeven omdat er misschien scherpe kantje aan de bot zaten, maar Tor had nu eerst gras gegeten wat er samen met de botjes is uitgekomen...

Tjees nu net weer 'n keer gespuugd...had het meeste ook weer opgelikt,maar was evengoed weer 'n stukje bot wat er nog lag..ik gaat geloof ik maar naast 'n zitten ..wachten of er nog meer komt.. :-\
Ik zou er zelf bijna bloat van krijgen geloof ik!!! Wel 'n zenuwen bedoening hoor... :o
Hoop dat 't morgen allemaal weer normaal is....
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#767581
Wat een toestand! Ik zou niet weten wat bloat is maar ik begrijp wel dat dit iets is wat je liever niet wilt hebben!
Arme Tor! Hoe zou dat komen dat hij last heeft van die botten?
Nou heel veel sterkte met Tor!!!!!!!!!
Door Ine
#767586
Sjonge, Dory, je krijgt het wel allemaal even voor je kiezen zeg :-\
Ik duim voor je, dat het morgen inderdaad weer normaal is!
Knuffel voor jullie beiden en lieve Cis :-* :-* :-*
Door 202Spots
#767587
Sorry...bloat is wanneer de maag opzet en wat dan tot maag torsie zou kunnen leiden... :-\
Intussen weer opnieuw 'n stukkie bot gekotst...

Ik had het ook nog met de DA over gehad dat Tor tegenwoordig zo vlug eet en zulke grote stukken inslikt...komt waarschijnlijk omdat ie honger krijgt van de PhenoBarb.
Ik was pas al begonnen om de karkas en andere barfbotten in hapklare stukken te knippen omdat ie iedere keer zulke grote stukken in 1 stuk doorslikt...wat er dan even later ook weer in 1 stuk uitgekotst word..en dan knipte ik het in stukken..
( en nu doe ik 't dan voordat ie 't eerst uitspuugd)
Ik denk dat ie vanmorgen dus ook TE vlug heeft gedaan, en inplaats van lekker kluiven om zo z'n tanden te poetsen...dus TE grote stukken van de schouderblad gewoon heeft afgebeten en zonder er verder op te bijten, die  grote stukken heeft doorsgelikt.

Hij ligt nu te slapen,dus ik hoop dat we op de goeie weg zijn.
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 27 mei 2007, 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#767589
Pfffffffff.........wat een toestand zeg.
Ik zou onderhand de zenuwen krijgen van die botten, meen ik werkelijk, als ze die zo schrokken.

Van de andere kant....lijkt het me toch een prima reactie van Tor, om gras te etern en te kotsen.
Toch niet helemaal torsie-gevoelig, zou ik zo denken ?
Dat lijkt me een opluchting bj de ellende.
Good luck!.
Extra knuffel voor de patiënt  :-*
Door 202Spots
#767592
Bedankt for de knuffers...ik zal wachten met geven tot ie wakker word want hij ligt nu lekker...
maar dit is de oogst tot zover,grootse stuk is meer dan 4 cm en staat hier op ze kant en is zo'n 3.5 cm breed aan de achterkant...ik denk dat deze en die er links naast ligt,wel de meeste last hebben gegeven...
Ik hoop dat de rest dan maar gewoon verteerd... :-\
Afbeelding
Door conleeuw
#767613
sheesh... het zit jou ook niet meer met meneer Tor zeg, zeker iets té gulzig of enthusiast geweest......maar wel zo prettig dat jij je eigen oude vertrouwde dierenarts "terug" heb. Ik kan mij voorstellen dat jij zelf bijna een maagaandoening krijg van al dat gedoe, knuf voor jou en natuurlijk voor kotsende Tor ook :-*
Door Kuszco
#767622
Dit zou dus ook al helemaal niets zijn voor mij. Ik ben een echt schijthuis in zo'n situaties. Dan maak ik echt de tempel gek.
Kun je blij zijn dat je meteen bij je DA terecht kon. Hier is dat een verschrikking. Ze werken in een maatschap,en als er iets is in het weekend heeft onze eigen DA dus nooit dienst natuurlijk. We moeten soms echt ver rijden.
Gelukkig dat het niet zo gevaarlijk was als dat het er uitzag.
Maar in ieder geval toch heel eng.
Ik hoop dat het inmiddels alweer wat beter gaat?
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Lil
#767679
Idem voor mij en ja ik moet in het weekend ook vaak ruim een half uur rijden naar een of andere vreemde da waarvan ik de praktijk niet weet te vinden. Verschrikkelijk.

Veel succes met de kotsende schrokker. Hopelijk is hij inmiddels weer erbovenop.
Door RupsenStorm
#767889
jeetje wat een belevenis, gelukkig was het geen Bloat. Maar evengoed schrikken hoor. Hopelijk houdt hij snel op met kotsen.
:-\
Door Cindy de Wolf
#768006
Dat is even flink schrikken geblazen! Heb jij weer. Gelukkig tot nu toe geen torsie want dat hebben we wel genoeg gehad op bp de laatste weken. Grote knuf voor Tor.
Door 202Spots
#768063
Nou ik geloof dat we geluk hebben gehad...
Hij was wel de hele nacht onrustig geweest, ik denk dat er toch wel iets dwars zat,en hij kon z'n draai niet vinden.
Was iedere keer op zoek naar de waterbakken die ik had weg gehaald,en op 't laatst vond ik 'm zo zielig,dat ik evengoed maar 'n klein beetje water heb gegeven..net genoeg om de ergste dorst te lessen...
Vanmorgen vroeg was ie lang blij dat ie weer wat te eten kreeg, maar meestal gaan ze gelijk na 't eten poepen,wat ie nu niet deed...'n paar uur later kwam er wel wat,maar niet genoeg om echt op te luchten denk ik..
De hele dag is ie verder wel aardig rustig geweest, vanmiddag had ik 'm opnieuw voor 'n lopie genomen en toen  poopte ie opnieuw 'n klein beetje.
Ik had de eendkarkas die eigenlijk voor vandaag op 't menu stond , voor de zekerheid maar gemalen en met kleine beetje groente erdoor als maaltijd gegeven, en ik hoop dat ie morgen dan weer in ze normale ritme zal zijn.

Ik vind het wel jammer dat ie zulke grote stukken in een keer doorslikt...maar ik vind het toch effies TE eng om hem zo door te laten gaan...dus ik gaat echt zoveel mogelijk toch maar kleine stukken knippen of gemalen geven... :-\
En de grote botten die zal ik voorlopig ook niet meer aan 'm geven..
Zal wel zien of ik later van gedachten verander, of dat Tor leerd om normaal te eten en dan opnieuw zal proberen, maar nu maar effies voorzichtig doen..

Alle knufs zijn dankbaar in ontvangst genomen en Tor says THANX Youz  :-* :-*
Door Lizzy
#768725
Pffft Dory, het zit echt even niet mee he! Ik schrok me gek, toen ik "bloat" zag staan :o! Gelukkig is het dat niet en gelukkig gaat het ook weer beter met hem... En fijn zeg, dat je eigen DA weer terug is! Vele knuffels voor Tor :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door