Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#767544
hebben jullie tips? want heb vandaag 1 kilo pens gegeven aan mijn honden een hele lap ja wel verdeeld. mijn bordercollie wilde maar een heel klein beetje eten en verder heeft hij het laten staan. met moeite heb ik er wat afgeknipt nog en aan hem gegeven dat stukje heeft hij met lange tanden opgegeten en verder heeft hij er niet naar om gekeken. mijn andere 2 honden hebben dat met smaak gegeten zonder problemen. heb bij mijn border het op een gegeven moment maar weggepakt en aan de andere gegeven lang laten liggen lijkt me niet fris. hoe kan ik er voor zorgen dat hij het wel eet? mijn border?
Door pallas
#767546
Ten  eerste: als hij niet verschikkelijk mager is, gewoon een aantal dagen achter elkaar blijven aanbieden. Geen honger genoeg om te eten ? dan het eten weer weghalen.

Verder kan je het nog klein snijden en door wat vlees mengen, dan kan ie wat aan de smaak en structuur wennen.

heb je de  pens misschien koud uit de koeling gegeven, dan is ook nog een optie om het goed op kamertemp. te laten komen, veel hond hebben een hekel aan koud eten.

Tenslotte: niet te snel opgeven, komt vast wel goed :)
Door lightning
#767556
nee verschrikkelijk mager is hij niet. maar lijkt me eng om het dagen te proberen en dat hij dan dagen niet eet :-[ uhmm nee het was niet koud het eten. misschien inderdaad maar mengen of zo met iets anders. misschien penssnippers proberen?
Door Lizzy
#767635
Als hij pens niet geweldig vindt, dan is het een beetje teveel om een hele lap te geven. Beter snijd of knip je de pens in stukjes. Of maal het! Of koop in eerste instantie gemalen pens en geef daarna pens in stukjes. Overgiet het desnoods even met wat warm water en meng het met wat vlees dat hij wel graag eet. En begin desnoods met eerst veel ander vlees en weinig pens en bouw het langzaam op tot weinig vlees en veel pens. En ik zou het, als hij het niet eet, wegnemen en de volgende maaltijd weer aanbieden. Als hij het dan nog steeds niet eet : dan heb je misschien een hond die pens echt niet te vreten vindt... Ja, ik vraag mij af hoe ver je moet gaan om een hond iets te laten eten dat hij echt, echt, echt niet moet. Ik denk dat iedereen daar een andere grens hanteert. Ik hanteer zelf de regel dat als mijn honden iets twee maaltijden niet eten: dan vinden ze het echt om te kotsen zo vies (want hier zijn ze niet zo moeilijk. Kijk, daar hangt het ook vanaf. Als je echt "zeikerds" hebt, die zeggen nogal snel "bleee", terwijl mijn honden eigenlijk alles eten) en schrap ik het van hun menu.

Maar, probeer eerst gemalen of fijngesneden pens en geef de moed nog maar niet op!
Door *Natasja*
#767656
Ik heb hier een nuffig dametje die iets al snel vies of te veel moeite vindt, zo ook een lap pens. Daarom krijgt zij gemalen pens van Rodi, tezijnertijd ga ik het misschien wel weer eens proberen met kleine lapjes, maar voorlopig houd ik het hier bij. Mijn andere hond schrokt een hele pens het liefst in 1 keer naar binnen, dus die krijgt het in stukken, zodat hij er niet in kan stikken.
Door lightning
#767664
gewone burgers van rodi alleen pens eet hij wel dat gaat goed. ik heb het geknipt hoor maar zelfs dan lukte het niet. ik heb nu de snippers besteld kijken of dat beter gaat. geef het wel met hart of zo want dat eet hij met smaak
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door