Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nicolioo
#767499
Ik heb een vraag namens iemand die ik ken die een geitenboerderij heeft.
Ze slacht nu haat dieren (ongeveer 12 per jaar) pet verlies. Dit omdat ze niet voor menselijke consumptie gebruikt kunnen worden (dieren te oud, vlees te taai)
Nu is de vraag hoe een waar ze die geiten goedkoop zou kunnen slachten en hoe ze die het beste kan verkopen zodat ze er in ieder geval geen verlies op draait. En moet op dit vlees dat niet voor menselijke consumptie is ook van die tests gedaan worden die vrij kostbaar zijn?

Heeft iemand tips, ervaringen etc.

Al vast bedankt! gr. Nicole
Door roefus
#767501
nicolioo schreef: Ik heb een vraag namens iemand die ik ken die een geitenboerderij heeft.
Ze slacht nu haat dieren (ongeveer 12 per jaar) pet verlies. Dit omdat ze niet voor menselijke consumptie gebruikt kunnen worden (dieren te oud, vlees te taai)
Nu is de vraag hoe een waar ze die geiten goedkoop zou kunnen slachten en hoe ze die het beste kan verkopen zodat ze er in ieder geval geen verlies op draait. En moet op dit vlees dat niet voor menselijke consumptie is ook van die tests gedaan worden die vrij kostbaar zijn?

Heeft iemand tips, ervaringen etc.

Al vast bedankt! gr. Nicole
Ik heb geen idee, wat testen enzovoorts betreft.
Voor barfers lijken me van deze geiten en bokken de botten te hard.
Het taaie vlees: denk niet dat een hond daar problemen mee heeft.  ;)
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#767509
Ik denk dat de ribben prima zijn maar ik ben ook nog niet zo'n ervaren barfer...
De dieren die geslacht worden zijn overigens niet ziek of zo maar zijn bv kreupel of hebben slechte uiers of hebben scheve poten die problemen geven, elk jaar moeten er zo'n 12 geiten of bokken uit om de groep een beetje in evenwicht te houden.

gr. nicole
Door roefus
#767535
nicolioo schreef: Ik denk gemiddeld een jaar of 5.
Ik heb zelf vroeger geiten gehad.
Puur voor de hobby.
Ik houd nog steeds van geitjes  :-\
Ze werden bij mij doodgewoon 15 jaar en ouder.
Dus ik vind een geit van 5 jaar niet oud.

Maar oké, als ze geslacht worden, dan denk ik dat een 'volwassen geit van 5 jaar' een behoorlijke ribbenpartij heeft.
Da's geen 'jong dier'...is hooguit recreatie-bot.
En dat moet ook iedereen voor zichzelf weten, in hoeverre dat geschikt is voor zijn/haar hond.

Wat vlees betreft (nogmaals): lijkt mij geen probleem.
Door Lizzy
#767633
Ik heb geen idee. Maar volgens mij heeft dit lid hier wel ervaring mee: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ile;u=1453

Ik hoop dat Erica zelf reageert. En zo niet: denk ik dat je kennis gewoon eens bij een plaatselijke kleine slachterij moet vragen hoe het zit. Volgens mij is het slachten niet duur en kost het uitbenen ook niet veel wanneer dit niet voor menselijke consumptie gedaan hoeft te worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door