Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yvonne1961
#766766
Naast de KVV(smuldier) krijgen mijn honden ook 2x per week een eigengemaakt prakkie met dingen die niet in de smuldier zitten.
Dit bestaat dan uit: rauwe kip, blikje zalm, en rauwe ei (geheel en met schil,gestaafmixed) en groente.
Nu las ik ergens dat zowel vis als ei niet met alles gecombineerd kan worden.
Deze mix die ik maak, kan dat dan wel?

groetjes, Yvonne
Door Lizzy
#766798
Klinkt mij prima in de oren! Er zijn wel mensen die vinden dat je verschillende soorten eiwitten niet door mekaar moet gooien. Maar ik doe dat al jaren en mijn honden kunnen daar prima tegen. Een wolf zal ook niet zeggen, als ie net een paar sprinkhanen en muizen (bij gebrek aan beter) heeft gegeten en er komt een nijn voorbij: "gut, laat ik deze niet eten want ik heb vandaag al 2 soorten eiwit op". Dus mijn enige vraag is: doet je hond het er lekker op, op dit prakje? Of is ie de volgende morgen kotsmisselijk, week in week uit? En heeft hij spuitdiarree na zo'n prakje? Zo niet: lekker blijven voeren.

Kijk, een rauw ei laxeert. Geef je een rauw ei met lever (dat ook laxeert): gaat je hond zeker-te-weten aan de dunne poep. En dat is helemaal geen ramp. Tenzij je hond 's nachts het huis volpoept. Maar op zich is diarree na zo'n maaltijd niet erg maar veel mensen raken ervan in paniek en die doen er dus goed aan om een rauw ei nou net even niet te combineren met iets dat ook laxeert. Daarom vind je met regelmaat terug dat je een rauw ei niet met alles kunt combineren. Hetzelfde met vette rauwe sardientjes. Dat laxeert ook. Geef je daar nou ook een rauw ei bij of lever: gaat je hond geheid aan de dunne slinger. Dus ook bij vis zul je met regelmaat zien dat je het niet met alles kunt combineren.
Door 202Spots
#766980
[quote="yvonne1961"]
Dit bestaat dan uit: rauwe kip, blikje zalm, en rauwe ei (geheel en met schil,gestaafmixed) en groente.
Nu las ik ergens dat zowel vis als ei niet met alles gecombineerd kan worden.
Deze mix die ik maak, kan dat dan wel?
groetjes, Yvonne
[/quote]

Ik mix wel de ei met vis en groentemix
ik mix ook ei met kip en groente,
maar ik mix eigenlijk nooit vis samen met kip in 1 maaltijd.
Als ik te weinig heb dan mix ik wel de kip met ander vlees soort, maar dus niet met vis ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 25 mei 2007, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#767393
[quote="yvonne1961"]
is er een bepaalde reden voor dat je kip niet met vis mixed?
[/quote]

Nee...alleen omdat ik 't  niet lekker vind...  8)
en wanneer jij wel vis en kip en vlees wil mengen dan kan dat  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door