Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

welke voeding moet ik geven?

carnibest eend&rijst
7
88%
rodi lam & rijst
1
13%
brokjes + vers
Geen stemmen
0%
Door carrie
#766574
Hallo,

Ik heb een weimaraner, helaas is ie niet meer muis grijs.
Hij likt en bijt namelijk heel zijn poten kaal, rood en soms tot bloedens toe.
Ook heeft hij veel jeuk bij zijn bek.
Ik neem aan dat het echt door de voeding komt.
Nu heb ik bij een dierenspeciaalzaak nieuwe brokken gekocht (lamb&rice)op advies.
Helaas helpt dat ook niet,
wat kan ik hem het beste geven voor voeding!

En als hij dan vers eet, moet hij dan alleen maar vers!
Help!
Door lightning
#766575
als je tussen die 2 wilt kiezen zou ik kiezen voor de carnibest... zelf geef ik duck uitmuntend maar duck heeft meerdere versies
Door tt-tjes
#766576
Ik heb eend&rijst gezegd. Als je een brokkenhond hebt heeft hij dit dus nog nooit gehad. Dit kun je dan als eliminatie dieet geven.
Je moet hem dit dan zeker 6 weken geven, en ook alleen dat. Dus geen koekje of andere snackjes tussendoor.

En idd, als hij dan vers eet, dan ook alleen maar vers.

Probeer het eens, zeker weten dat je hond zich een stuk prettiger gaat voelen.
Door carrie
#766588
maar als mijn hond ( zie pikkedief) een hap boterham jat van mijn neefje, moet ik weer helemaal overnieuw beginnen.
Door tt-tjes
#766705
carrie schreef: maar als mijn hond ( zie pikkedief) een hap boterham jat van mijn neefje, moet ik weer helemaal overnieuw beginnen.
Het is niet een kwestie van opnieuw beginnen maar doorgaan, door 1 hap boterham hoef je je niet uit het veld te laten slaan.
Je moet gewoon in de gaten houden dat hij niets kan gappen.
Door Kuszco
#766706
Zelf denk ik meer aan een pollen/stuifmeel allergie.
Overstappen op CB was bij ons de eerste stap.
Wij zijn begonnen met CB eend-rijst omdat Lotje ook allergisch is voor rundvlees,kip etc.
Het werd wel beter.
Maar het bijten aan poten en veel jeuk in het gezicht doet mij sterk denken aan seizoensgebonden allergie.
Onze Lotje heeft het ook.
Bij de carnibest gebruik ik ook prodier druppels tegen de jeuk.  van VSM .
Als je dat nergens kunt kopen is het verkrijgbaar op www.edera.nl
Helemaal weg gaat het niet maar het krabben en bijten wordt aanzienlijk minder.
Ik moet zeggen dat wij gedurende de tijd(ze heeft het al drie jaar) erachter zijn gekomen waar ze overal met jeuk op reageert. Ze is overgevoelig voor: katten,vlooien,pollen/stuifmeel,gras,rundvlees,hooi.
Het is vaak niet alleen het eten. En jatten ,dat doet zij ook. Maar gewoon stug doorgaan.
Lotje krijgt ook geen gluten. Dus ook geen brood.
Daarom hebben wij carnibest genomen. Dat is glutenvrij. Er zit wel rijst in maar dat valt niet onder de gluten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door carrie
#767027
ja, harstikke bedankt
Ga OOK de druppels proberen!

Wil je bij een dierenarts testen of hij allergies is voor pollen betaal je zo 200 euro!
Dus druppeltjes gaan we doen!
Door neill
#767080
Hey Carrie, zoals reeds velen moet je zeker Kynosil proberen. Ik heb er van gelezen op het bulldoggenforum!! Daar praten ze over het succes er mee. Ook mijn dierenarts gebruikt dit met succes!! je vind het op de site kynosil.be  groetjes en succes!! is echt!!! heeeel goed!!!
Neill
Door Yvonne K
#767887
Hoi,
Joh wat vervelend zoveel jeuk voor je hond.
Een van mijn honden heeft ook jeuk, alleen in het bloeiseizoen.
Ik geef hem elke dag megaderm met omega 3 en 6. Ik ben er dit sezioen mee begonnen en tot nu toe gaat het goed. Hij heeft wel wat jeuk, maar bijt niet meer tot er wondjes zijn.
Door Lil
#768087
Kuszco schreef: Lotje krijgt ook geen gluten. Dus ook geen brood.
Daarom hebben wij carnibest genomen. Dat is glutenvrij. Er zit wel rijst in maar dat valt niet onder de gluten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Pas wel op meerdere honden hebben ipv een glutenallergie een granenallergie en die worden dus letterlijk dood en doodziek van rijst. Als het allemaal niet helpt of niet voldoende helpt probeer dan iets zonder granen en dus ook zonder rijst (dat is net zo goed een graan).
Door leni
#768116
Carnibest heeft ook alleen eend dus zonder rijst.Ik ben daar met Zena 15 dagen geleden mee begonnen.
Door Kuszco
#768373
Lil schreef: Pas wel op meerdere honden hebben ipv een glutenallergie een granenallergie en die worden dus letterlijk dood en doodziek van rijst.

Ja,dat weet ik ,inderdaad.
Je hebt gelijk.
Maar Lotje heeft dit niet van rijst. Daarom krijgt zij eend met rijst.
Na het overstappen op KVV is haar jeuk en vachtproblemen een stuk minder geworden.
Momenteel speelt het stuifmeelseizoen haar parten. Dus daar werken we nu aan.
Door RupsenStorm
#768418
de keus die ik zou maken staat er niet bij, namelijk helemaal vers. Barf dus. Juist omdat je dan zeker weet wat hjij binnenkrijgt en wat niet
En een boterham met jam zou ik je kinderen snel vertellen dat dit echt niet goed is voor je hond. Ze kunnen hem beter na het eten iets geven dat wel gezond voor hem is.
Naar hoor voor je hond, ik hoop dat voedingsverandering hem van de jeuk zal afhelpen.
Laatst gewijzigd door RupsenStorm op ma 28 mei 2007, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door