Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jet
#766355
vanmorgen liet mijn kat haar eten staan ze snuffelde er wel aan maar liep                  toch weg ,ze had gisteren laat (10.30) nog een beetje eten gehad .
misschien at ze daarom niet ,maar ze heeft het wel vaker dat ze s' morgens 
niet eet en dan het eten in de middag .ik geef altijd cb maar gisteravond heeft ze  beefmix van bibi op misschien wordt ze kieskeurig?

of moet ik me geen zorgen maken ?ze voor de rest levendig genoeg.

groetjes jet
Door Sorcha
#766369
Hoi,

Onze poezenbeesten eten vaak wat minder als het warmer weer is.
Ook zijn wij over gegaan van CK op Bibi en toen ik ze weer eens CB voorzette keken ze me aan alsof ik gek geworden was  ;D
Kieskeurigheid kan het dus ook zijn.
Door Mevroi Kruim
#766428
Ook hier hebben ze af en toe van die buien, eerst doen ze een moord voor paardenvlees, twee weken later is het te vies om zelfs maar aan te snuffelen, enz. enz.
Hebben ze pech ...
Door Cat
#766545
de laatste paar dagen met die warmte eet mijn kat ook aanzienlijk minder. Dat is opvallend, want over het algemeen is het een enorme vreetbeer! Ik denk ook dat het te maken heeft met de temperatuur. Ze ligt ook veel meer te rusten zo gedurende de dag en dan vaak languit op het natuursteen in ons huis, om af te koelen denk ik.

groetjes Cat
Door Suzan54
#766546
Minder eten is heel wat anders dan niet eten. Voor mij is het overslaan van een maaltijd groot alarm. Het kan loos alarm zijn maar ik neem dit wel heel serieus en hou die kat vanuit mijn ooghoeken in de gaten. Vooral wanneer ze op leeftijd zijn, trek ik mijn trucendoos open en wanneer dit geen succes oplevert, ben ik heel gauw bij de dierenarts. Bij sommige kwalen kan je nog heel veel kwaliteit van leven behouden wanneer de diagnose zo tijdig mogelijk wordt gesteld. Nierfalen bijv.
Omdat dit laatste lelijk uit de hand kan lopen en dit zo onnodig is, laat ik tegenwoordig mijn oudere katten preventief op hun nierwaardes checken.
Door Helen
#766578
Ik prik bij mijn honden sowieso om het jaar een uitgebreid bloedje. Gewoon om  alles goed in de gaten te houden. En bij Ziggy hebben we ook al 1x een bloedje geprikt. Zij is al zo vaak onder narcose geweest en heeft zo langdurig antibiotica gehad, dat we ons daar zorgen om maakten. Maar ook haar bloedbeeld is helemaal ok. Ziggy prikken we volgend jaar weer. Stijn nog niet. Hij blaakt van gezondheid. Over een paar jaar zal ik dat pas bij hem gaan doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door