Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#764501
Wat kan een oorzaak zijn als dat ineens vaker dan normaal voorkomt?!
Mijn reu heeft sinds vorig weekeind elke dag wel een paar van die aanvallen, waar hij ze normaal maar sporadisch eens heeft. Het gaat nu al weer stukken beter, de laatste dagen maar 1 of 2 hele korte aanvalletjes (hij lijkt inmiddels zelf te wten hoe hij er uit kan geraken) en dan vnl. tijden de wandeling/diep snuffelen naar geurtjes. Maar begin vd week waren het wel 5 beste aanvallen per dag/nacht waar we hem ook moeilijk uitkregen.
Ik vroeg me eigenlijk af of hij misschien kennelhoest kon doormaken maar te ´sterk´ was om er echt ziek van te worden met alle symptomen ???
Door Minna
#764517
Ik heb een hond gehad die dat ook had en dat lag dus aan een soort allergie naar sommige planten. Het begon met een huidprobleem waarvan de da ook gelijk dacht van oh voedselallergie, dus over op kip-rijst zelf koken, hielp niet, en toen omdat ze ook de reverse sneezing aanvallen kreeg toch een diagnose allergisch voor bepaalde plantjes. Dus een soort hooikoorts zeg maar. Het was ook altijd hetzelfde periode van het jaar en voor de rest niet. Weet niet als het met je bulletje ook een soort hooikoorts zou kunnen zijn?
Door Jojo
#764551
Hooikoorts, ja daar kwam mijn man ook al mee, waarschijnlijk omdat hij er zelf zo´n last van heeft op het moment  :P
Hij heeft gelukkig geen huidklachten verder maar idd. een bloeiend plantje sluit ik niet uit al kreeg hij het ook wel ´s nachts. Ik ben weer begonnen met Echinacea forte zaterdag en het lijkt wel te werken (maar het kan evengoed vanzelf ook weer overgaan natuurlijk ;))
Door bloemetje
#764587
Is hij niet drukker de laatste tijd? Mijn Noah heeft er soms meer last van als hij meer stress heeft als anders.
Door Jojo
#764598
Tinker schreef: Cavaliers hebben hier ook last van.En soms gebeurt het idd wat vaker dan anders(de reden kunnen we naar gissen).Een manier om het te laten stoppen is:De neusgaten dichthouden,zodat de hond gedwongen word door de mond adem te halen.Dit werkt erg goed bij mijn honden.
Ja meestal helpt dat idd. maar nu kregen we hem er steeds heel moeilijk uit. Neusje dichhouden, keeltje wrijven al die standaard dingen hielpen niet zo heftig was het. Voor een stukje kaas wilde hij wel stoppen maar na 3 keer werkte ook dat niet meer, ging ie gewoon door ??? Wat wel goed werkte en bleef werken is met een plastic spuitje wat water in zn bek spuiten zodat ie ook moet slikken!
Door Jojo
#764602
bloemetje schreef: Is hij niet drukker de laatste tijd? Mijn Noah heeft er soms meer last van als hij meer stress heeft als anders.
Nee, hij is er verder helemaal niets anders onder, ook niet snotterig ofzo lijkt dus verder ook niet verkouden oid.
Door Jojo
#766427
??? Het is bij mn reu al weer over, maar een paar dagen geleden begon mn teefje ::) Zou het dan toch een voorbijwaaiend virusje zijn?!
Door Jojo
#766436
bloemetje schreef: Ik weet niet hoe kennelkuch klinkt.. :-\
Tja, daar verwacht ik iets van een zeehondenhoest bij :confused1: Maar misschien een heeele lichte vorm?! Reversed sneezing is toch wel een keelaangelegenheid of toch neus?! Iig als ze zo'n aanval hebben voelt de keel wel helemaal verkrampt :-\
Door Malamoods
#766440
Ik ken de naam van deze aandoening niet, maar is dat het snurkende geluid dat een cavalier kan maken? Alsof ze geen lucht krijgen dan.... Maar is dat ook zo?

Rachel.
Door Jojo
#766441
Malamoods schreef: Ik ken de naam van deze aandoening niet, maar is dat het snurkende geluid dat een cavalier kan maken? Alsof ze geen lucht krijgen dan.... Maar is dat ook zo?

Rachel.
Ja dat geluid, en dat kunnen volgens mij alle honden gewoon krijgen. Ik dacht eerst dat het een typische kortsnuiten iets was maar toen hoorde en las ik het van veel meer verschillende hondjes die het ook wel eens hadden!
Door Malamoods
#766443
Ikijok heeft het een hele enkele keer.... Maar het cavje van mijn schoonouders heeft het best vaak. Meestal bij opwinding (begroeting van bekenden bijv., visite die binnekomt, etc.)...

Rachel.
Door Minna
#766446
Bijna elke hond kan het hebben maar het  komt het meeste voor bij honden die een bepaalde vorm van hoofd hebben, het zit in een stukje tussen de neus- en de keelholte maar moet ff uitzoeken hoe dat dan nu weer heet...en ja het kan ook dat een hond een virus oploopt die net sterk genoeg is om de luhtwegen te irriteren maar niet sterk genoeg is om echt als hoest aan te breken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door