Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door cylke
#764425
Hey allemaal,
Ik heb de toller van m'n moeder dus op Duck Lamb& Rice gezet.
MAAR die rice...??
Dat is toch niet nodig?
Tja, ik heb 16kg gekocht, probeerseltje hé  ;)
En dan zie ik wel (misschien woont ze dan niet meer bij mij...)
Door doggies
#766363
tja, ik had ook bedenkingen bij die 'rice', maar onze doggen hebben het ook een tijd gegeten en ze deden echt er veel beter op dan op de gewone duck, waar echt nog granen in zitten (ook in hun ontlasting  ???) - de lam-rijst-versie verteerden ze veel beter, met stevigere en minder ontlasting, dus ik denk dat het het minste kwaad van beide is  ;)
Door doggies
#766395
[quote="lightning"]
wat versta je onder gewone duck? de duck uitmuntend compleet? of een andere?
[/quote]

idd, de duck uitmuntend compleet...
Door lightning
#766402
ik merk bij deze niks van granen of zo. zo zie je maar weer dat iedere hod het weer ergens anders goed op doet ;)
Door doggies
#766435
[quote="lightning"]
ik merk bij deze niks van granen of zo. [/quote]wees dan maar blij, het ziet er echt niet uit hoor  ;)
Door AanHuisDier.nl
#767725
Hoi Cylke,
Je vraagt je af waar de "rice" voor nodig is?
Elk volledig voer heeft een eiwit en een koolhydraten leverancier.
De lam is voor de eiwitten, de rijst voor de koolhydraten.
De meeste honden kunnen gewone granen verdragen maar tegenwoordig zijn er steeds meer honden die dat niet kunnen.
Rijst is een zeer hoog verteerbare koolhydraten leverancier en makkelijk te verteren.
Vandaar dat de dierenarts honden met diarree ei, kip en rijst voorschrijft! ;)
Door pallas
#767880
[quote="AanHuisDier.nl"]
Hoi Cylke,
Je vraagt je af waar de "rice" voor nodig is?
Elk volledig voer heeft een eiwit en een koolhydraten leverancier.
De lam is voor de eiwitten, de rijst voor de koolhydraten.
De meeste honden kunnen gewone granen verdragen maar tegenwoordig zijn er steeds meer honden die dat niet kunnen.
Rijst is een zeer hoog verteerbare koolhydraten leverancier en makkelijk te verteren.
Vandaar dat de dierenarts honden met diarree ei, kip en rijst voorschrijft! ;)
[/quote]

Ik ben het daar niet mee eens.
Honden hebben geen granen nodig, ook geen rijst. Er zijn trouwens ook kvv's zonder granen.
Nou ben ik niet zo geweldig in duidelijk schrijven, dus lees je maar eens goed in de bieb , daar staat alles heel duidelijk ;)
Door AanHuisDier.nl
#768041
In de natuur eten honden ook granen.
Alleen zijn ze dan al voorverteerd door de te eten prooi.
Daarom eten de meeste roofdieren als eerste de maag en darmen van hun prooi.
Door het voorverteerde eten krijgen deze roofdieren hun vitaminen binnen.
In de natuur is dat niet vaak rijst maar door het vele fokken met honden zijn hun ingewanden steeds zwakker geworden.
Er is gebleken dat rijst het maag darmstelsel ontziet.

Door het vele gebruik van rijst zullen honden daar in de toekomst ook niet meer tegen kunnen, dan gaan de fabrikanten weer wat anders bedenken.
Ook in diepvries en vers vlees zit graan: vuile pens is niets anders dan een maag met inhoud, en wat dacht je van orgaanvlees: darmen Met verteerde inhoud!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#768044
[quote="AanHuisDier.nl"]
In de natuur eten honden ook granen.
Alleen zijn ze dan al voorverteerd door de te eten prooi.
Daarom eten de meeste roofdieren als eerste de maag en darmen van hun prooi.
Door het voorverteerde eten krijgen deze roofdieren hun vitaminen binnen.
In de natuur is dat niet vaak rijst maar door het vele fokken met honden zijn hun ingewanden steeds zwakker geworden.
Er is gebleken dat rijst het maag darmstelsel ontziet.

Door het vele gebruik van rijst zullen honden daar in de toekomst ook niet meer tegen kunnen, dan gaan de fabrikanten weer wat anders bedenken.
Ook in diepvries en vers vlees zit graan: vuile pens is niets anders dan een maag met inhoud, en wat dacht je van orgaanvlees: darmen Met verteerde inhoud!
[/quote]

In diepvriezers vind je geen echt vuile pens, wat dat mag niet verhandelt worden en als het al "vuil" zou zijn, is het niet meer dan wat aanhangend gras of ergo aanhangend koeiebrokresten. Als ik al vuile pens heb waar ik duidelijk mais bij zie zitten, dan spoel ik deze eerst even af.  Verder weet ik niet wat jij je honden voert, maar hier (en dan doel ik even op het hele forum) worden geen darmen met inhoud gevoerd. Onder orgaan verstaan we hier, hart, nier, lever, maag, long enz. Darmen gaan de kliko in.

Maar wat voor granen eten de prooien in het wild dan precies?
Door Lizzy
#768052
[quote="Angelique"]
In diepvriezers vind je geen echt vuile pens, wat dat mag niet verhandelt worden en als het al "vuil" zou zijn, is het niet meer dan wat aanhangend gras of ergo aanhangend koeiebrokresten. Als ik al vuile pens heb waar ik duidelijk mais bij zie zitten, dan spoel ik deze eerst even af.  Verder weet ik niet wat jij je honden voert, maar hier (en dan doel ik even op het hele forum) worden geen darmen met inhoud gevoerd. Onder orgaan verstaan we hier, hart, nier, lever, maag, long enz. Darmen gaan de kliko in.

Maar wat voor granen eten de prooien in het wild dan precies?[/quote]

Ja, daar ben ik ook reuze nieuwsgierig naar!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door