Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door simplythedogs
#724063
Hallo iedereen,
ondertussen geef ik onze honden al een drietal weken KVV. Uiteindelijk heb ik o.a. voor de prijs voor AHV-Breda gekozen. Toen ik de maaltijden de eerste keer ontdooid zag, was ik nog al onder de indruk van het kleur en de vorm van het vlees. Het geheel zag er toch wel zoals vlees uit, het ruikt ook wel tamelijk naar vlees EN ik heb er zelfs zo nu en dan een stukje been in gevonden.
Tja, en nu komt het  :(
Er wordt toch door de fabrikant beweerd, dat er geen kleurstoffen inzitten. Toch vraag ik mij af,hoe het komt, dat het vlees zo een diep roede kleur heeft ?
Bovendien heb ik een bijkomend probleem en dat is het volgende: een van mijn Salukis wil die AHV absoluut niet eten. In het begin at hij tenminste nog een beetje (al was het met lange tanden) maar ondertussen komt hij zelfs niet meer kijken als het tijd is om te eten. Iets anders proberen dus, en ik heb voor hem de lam & rijst van Duck gekocht. Als ik daar dan weer de kleur van zie, versterkt dat alleen mijn vraag: in welk van de twee zitten nu kleurstoffen ? Of: hoe zou het komen, dat die AHV donker rood is, en die Duck bijna wit/grijs ?

Als er iemand een idee heeft, hoor ik het graag  ;)

Groetjes
Marion
Door 202Spots
#724113
Zit er bot in?
Het merg in de kippenbotten is vrij rood,en kan best dat het daardoor komt.
Ook het orgaanvlees kan het voer donkerder van kleur maken.

Duck heeft misschien 'n andere samenstelling en is daarom anders van kleur?
Door simplythedogs
#724117
202spots schreef: Zit er bot in?
'k heb er toch al stukken bot in gevonden  :)
Ook het orgaanvlees kan het voer donkerder van kleur maken.
Wel, dat zou het misschien kunnen zijn  :-\
Volgens de uitleg van de persoon waar ik die AHV ga halen (hier in België, dus) zouden in de AHV nauwelijks granen zitten, maar wat helpt het, als je hond het niet wil opeten  :(
Duck heeft misschien 'n andere samenstelling en is daarom anders van kleur?
Eigenlijk had ik altijd gezegd, dat ik NOOIT Duck aan een van mijn honden zou geven, en wat mij er nog altijd bij veronrust, is dus die rare kleur. Ik heb in een ander topic eens gevraagd, of iemand de samenstellingen kent. Het antwoord was, dat er in de lam & rijst 70% lamsvlees zou zitten. Maar is vlees dan nu niet rood  :-\
Afijn, als de hond het lust en het er goed op doet, zal ik mij maar geen zorgen maken zeker.

Marion
Laatst gewijzigd door simplythedogs op zo 11 mar 2007, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#724160
[quote="simplythedogs"]. Maar is vlees dan nu niet rood  :-\
[/quote]

Nee niet alle vlees is rood.
Rundvlees en paardvlees is rood en donkerder als lamsvlees, kalkoen is roze, en kip is nog lichter van kleur, en vis is meestal wit, dus hoe de kvv er uit ziet ligt aan het vlees soort wat er in zit.
Door simplythedogs
#724164
[quote="202spots"]
Nee niet alle vlees is rood.
Rundvlees en paardvlees is rood en donkerder als lamsvlees, kalkoen is roze, en kip is nog lichter van kleur, en vis is meestal wit, dus hoe de kvv er uit ziet ligt aan het vlees soort wat er in zit.
[/quote]

*hihi* weer volledig verkeerd uitgedrukt  ;D Ik bedoelde eigenlijk, dat ik zelfs ook vaak lamsvlees eet, en dat is dan meestal rood.
Maar, zoals gezegd, als de hond het lust, is mij dat ook goed, hoor. Zelfs als zag het violet  :D

Groetjes
Marion
Door El_Kato
#766162
Heb heel kort Duck gegeven totdat een van de honden rode plekken op haar kont kreeg. Dit had ze ook regelmatig toen ze nog brokken kreeg. Ik heb het idee dat er meer granen in Duck zitten waar de huid op kan reageren.

Ik geef het niet meer vind de structuur ook niet echt aantrekkelijk of smakelijk.....
Door oebaya
#766197
Ik voer Smuldier en de vleesuitvoering daarvan is ook heel rood, maar laat het wat langer staan en je ziet het verkleuren. Dat is een teken dat er niets aan is toegevoegd. Vlees dat is voorzien van een middel om het rood te houden, verkleurd nl. niet of veel langzamer.
gr.
Nicolette
Door lyadeh
#766221
EEn tijdje geleden heb ik AHV gemaild omdat ik ook vond dat de kvv er zo rood uitzag.Ik kreeg als antwoord dat het vlees van jonge dieren roder is dan dat van oudere dieren.Het ligt dus-volgens de fabrikant- aan de  samenstelling.Toevallig veel jong vlees in een bep.productie......dan is het  dus roder.... :-\ :-\ :-\ :
Door simplythedogs
#766241
[quote="lyadeh"]Het ligt dus-volgens de fabrikant- aan de  samenstelling.Toevallig veel jong vlees in een bep.productie......dan is het  dus roder.... :-\ :-\ :-\ :
[/quote]
Hhmmm..... ik ga hier misschien ff aan toe voegen, dat de laatste lading AHV, die ik gekocht heb, veeeeeel minder rood is. Eigenlijk is het nu eerder bruinachtig, maar mijn honden eten het nog altijd even graag  ;D

Greetz
Marion
Door lyadeh
#766351
[quote="simplythedogs"]
Hhmmm..... ik ga hier misschien ff aan toe voegen, dat de laatste lading AHV, die ik gekocht heb, veeeeeel minder rood is. Eigenlijk is het nu eerder bruinachtig, maar mijn honden eten het nog altijd even graag  ;D

Greetz
Marion
[/quote]

Ja dat had ik ook.De ene keer bruinachtig en de volgende doos bevatte weer roder  gekleurd kvv.De kleur maakte hier ook niet uit...Tja....ik weet het verder ook niet !! ??? ??? ??? Maar als je het kvv in je handen neemt blijft er geen rode waas achter op je handen....kleurstof trekt in de huid......en bij de AHV blijft er geen rode waas achter....ik  vermoed toch dat sommige verpakkingen roder vlees bevat.???!!! :-\ :-\ :-\
Laatst gewijzigd door lyadeh op do 24 mei 2007, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lightning
#766361
het ligt ook weer aan welke duck je geeft ik geef zelf duck uitmuntend en dat is een normale kleur (tja wat is per definite normale kleur :P) beetj groenig grijs of zo? misschien dat iets?
Door Bullmastiff gek
#767414
Het enigste wat mij opvalt, is dat over het algemeen genomen de Kvv van Smul Compleet vaak wisseld van kleur, de ene keer is het meer grijzig en de andere keer meer rood.

Ik heb zelf Ahv ook gebruikt, en dat vond ik weer heel paarsig.
En het rook vreemd.
Duck en Energique vind ik allebei drie keer niks, want het ruikt niet naar vlees en het ziet er ook niet zo uit, maar dat is mijn mening.
Ik gebruik enkel en alleen Carnibest en dat is bijna altijd hetzelfde kwa kleur, en het ruikt altijd hetzelfde. En bij mij poepen de honden meer bij Smul, dat komt denk ik omdat er meer pens inzit, vandaar ook de over het algemeen grijzige kleur. En bij de Carnibest hebben ze echt hele kleine keutels, althans wat je klein noemt voor een hond van 60 kilo ;) Maar aanzienelijk minder ontlasting dan bij de Smul soms wel drie keer per dag.
En bij de Duck , heb bijna alle varianten geprobeerd poepen ze ook veel meer.

Dus vandaar mijn keuze om enkel en alleen Carnibest te voeren. ;)
Door oebaya
#767619
[quote="Bullmastiff gek"]
Het enigste wat mij opvalt, is dat over het algemeen genomen de Kvv van Smul Compleet vaak wisseld van kleur, de ene keer is het meer grijzig en de andere keer meer rood.
[/quote]

Maar ik had het over de vlees compleet van Smuldier. Voor zo ver ik weet alleen te krijgen als je direct bij Smuldier bestelt.
gr.
Nicolette
Door Eef+Stippels
#767640
[quote="simplythedogs"]
Hallo iedereen,
ondertussen geef ik onze honden al een drietal weken KVV. Uiteindelijk heb ik o.a. voor de prijs voor AHV-Breda gekozen. Toen ik de maaltijden de eerste keer ontdooid zag, was ik nog al onder de indruk van het kleur en de vorm van het vlees. Het geheel zag er toch wel zoals vlees uit, het ruikt ook wel tamelijk naar vlees EN ik heb er zelfs zo nu en dan een stukje been in gevonden.

Groetjes
Marion
[/quote]

Volgens mij zit in ahv geen bot maar een supplement. Of dat moet inmiddels veranders zijn (zou wel goed zijn).
Door Bullmastiff gek
#768050
[quote="oebaya"]
Maar ik had het over de vlees compleet van Smuldier. Voor zo ver ik weet alleen te krijgen als je direct bij Smuldier bestelt.
gr.
Nicolette
[/quote]

Ik heb alleen ervaring met de Smul compleet,, maar ik vind het wel opvallen dat de kleur zo raar is, ik zag dit ook terug in de ontlasting van mijn honden,, daarom geef ik het dus niet meer.
Ook  bij de voeding van Duck vind ik dat.
Maar van de Duck poepten ze echt vrij grote hopen.
Dus ik blijf bij de Carnibest. ;)
Laatst gewijzigd door Bullmastiff gek op ma 28 mei 2007, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door