Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#761250
ik geef al extra vocht( water gemengd met probiotica, vit complex van groene os en druivensuiker ) en cb en blikvoer om voldoende vocht binnen te krijgen, maar omdat er constant gespuugd word zodra er gegeten is( nee ik mag niet vasten op dit moment met m dus geef kleine beetjes ) en okugust niet helpt vroeg ik me af of er nog iets was wat je kon geven???
( natuurlijk ben ik bij da geweest en moet zo vanaaf weer om vocht te laten spuiten, maar hij blijft spugen  :'( )
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 15 mei 2007, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#761565
Lil schreef: Oh ik dacht dat nox vomica een (gedrags)type was in de homeopathie, weer wat bijgeleerd.
dat klopt ook,
en vervolgens weet ik niet hoe ik het moet uitleggen. Je hebt bepaalde types in de homeopathie en daar kan een geneesmiddel bij horen.
Hetzelfde geneesmiddel heeft bij het ene type mens een heel andere werking dan bij het andere type mens. En als je bij een bepaald type mens dat betreffende geneesmiddel inzet dan kan het ook voor andere klachten werken dan bij mensen die niet bij dat 'geneesmiddeltype' horen.

Sorry dat ik het niet beter kan uitleggen, iemand anders misschien?
#762395
Femke schreef: dat klopt ook,
en vervolgens weet ik niet hoe ik het moet uitleggen. Je hebt bepaalde types in de homeopathie en daar kan een geneesmiddel bij horen.
Hetzelfde geneesmiddel heeft bij het ene type mens een heel andere werking dan bij het andere type mens. En als je bij een bepaald type mens dat betreffende geneesmiddel inzet dan kan het ook voor andere klachten werken dan bij mensen die niet bij dat 'geneesmiddeltype' horen.

Sorry dat ik het niet beter kan uitleggen, iemand anders misschien?
Ja precies, ik zou bij Boris als hij spuwt juist geen nox vomica moeten geven dat werkt dan averrechts... maar ik kan het niet beter uitleggen als jij doet, ik snap je wel overigens.
#766168
Homeopathie gaat uit van het gelijkende, de klachten die bv door Nux Vomica in pure vorm veroorzaakt zouden kunnen worden kunnen in verdunde (gepotienteerd) vorm deze klachten genezen.
Ik zou niet zomaar Nux Vomica gaan geven en zeker niet voor langere periode's. De grootste vergissing van bij homeopathie is "baat het niet schaad het niet". Bij langdurige inname kun je wel degelijk klachten krijgen die er daarvoor niet waren.
Wellicht kun je een verterinair homeopaat raadplegen en zijn behoorlijk wat middelen die bij maagproblemen werken en Nux Vomica is wellicht de bekenste maar dat wil niet zeggen dat dit ook het middel is dat de klachten verhelpt.
Bij homeopathie word naar het gehele dier gekeken alles word meegenomen in de middelkeuze, klachten, karakter voorkeuren etc.
Wat bij de een goed geholpen heeft bij maagklachten hoeft bij een ander helemaal niet te helpen. Maagklachten kunnen zo divers zijn en zelfs al lijken ze op elkaar bij de een kan het erger worden door het eten van bepaalde voedingsmiddelen en bij de ander door koud water. Dit is voor de keuze van een homeopathisch middel al een groot verschil.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door