Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Saartje
#76098
of een hyper hondje dat is inderdaad zo.( 1 jaar jong)
Ze is overdreven in haar emoties, om alles janken en piepen en altijd en eeuwig kwipselen ook al ze bang is, niet echt geknuffeld wil worden.
kammen is het meest vreselijke voor haar laat staan dat ze getrimd moet worden ( as zaterdag)
Overal op af stormen gillen en blaffend en piepend, kleine plasjes doen bij begroeten en als ze ene andere hond ziet

ze krijgt hier voldoende afleiding .
ze woont hier met 7 andere dieren en gaat iedere dag lekker rennen buiten..met andere honden en achter een bal aan, maar super snel afgeleid

ze eten bij mij geen barf maar wel carnibest en duck.
In mei gaan we op hondentraining om te kijken hoe ik haar met trainen nog iets kan bij sturen

vriendelijke groet Anneke
Door geer
#76100
Hmmm....ik vraag me eerlijk gezegd af of dit ADHD is... Mijn teckel van 8 mnd. vertoont voor een deel hetzelfde gedrag, vooral het piepen/plassen en janken bij begroetingen, af en toe heeeel druk en snel afgeleid zijn... Ik wijt dat eigenlijk gewoon aan jeugdig enthousiasme ;) Wat dat begroeten betreft; vraag iedereen haar te negeren... en wat ik heb gedaan is haar een aantal truukjes te leren (zit, af, poot etc.) Ik merk dat ze hier een stuk rustiger van wordt en ze het nog leuk vindt ook.... Aanvankelijk stopte ik haar altijd in haar bench als er bezoek kwam, tot ze afgekoeld was... Nu laat ik haar een paar dingetjes doen 'zit' of 'af' ofzo...Maar volgens mij ligt het voor een groot deel aan de leeftijd hoor!! Groeten van Geer en haar stuiterbal ;) ;D
Laatst gewijzigd door geer op wo 07 apr 2004, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Saartje
#76109
Hoi Geer,
Het is inderdaad ook en aardig pupgedrag, alleen nu mijn hondje een jaar is geworden is dit gedrag pas gekomen.
Als pup was het allemaal ook aanwezig maar veel minder erg .
Daarom ben ik er achter aangegaan..
Ze is mij 6 e teckel, en heb dit nooit eerder meegemaakt nl

lieve groet Anneke en haar twee "super" teckels...
Door yalla
#76159
Saartje schreef: of een hyper hondje dat is inderdaad zo.( 1 jaar jong)
Ze is overdreven in haar emoties, om alles janken en piepen en altijd en eeuwig kwipselen ook al ze bang is, niet echt geknuffeld wil worden.
kammen is het meest vreselijke voor haar laat staan dat ze getrimd moet worden ( as zaterdag)
Overal op af stormen gillen en blaffend en piepend, kleine plasjes doen bij begroeten en als ze ene andere hond ziet
Dit is geen hyperactieve hond hoor, ik zou eerder denken overactief en oversubmissief. Klinkt ook als zeer gestresst.
Door Saartje
#76181
Het maakt niet uit hoe je het noemt, maar heb je een idee hoe je haar een beetje zou kunnen hanteren zodat het voor haar ook allemaal plezierig wordt?
Ik heb een zoon die ook adhd had en is daar gelukkig overheen gegroeid nu hij 27 is( voor een groot deel) , maar ik herken het gedrag van Sofie helemaal in het gedrag van mijn zoon
We hebben ook een half zusje van Sofie en die heeft dat gedrag helemaal niet..Die is 6 maanden ouder
wat ik voor ogen heb is om haar te begeleiden dat ze zcih wat meer ontspannen en rustiger kan voelen...

groetjes Anneke
Door oebaya
#76523
Saartje schreef: of een hyper hondje dat is inderdaad zo.( 1 jaar jong)
Ze is overdreven in haar emoties, om alles janken en piepen en altijd en eeuwig kwipselen ook al ze bang is, niet echt geknuffeld wil worden.
kammen is het meest vreselijke voor haar laat staan dat ze getrimd moet worden ( as zaterdag)
Overal op af stormen gillen en blaffend en piepend, kleine plasjes doen bij begroeten en als ze ene andere hond ziet

ze krijgt hier voldoende afleiding .
ze woont hier met 7 andere dieren en gaat iedere dag lekker rennen buiten..met andere honden en achter een bal aan, maar super snel afgeleid

ze eten bij mij geen barf maar wel carnibest en duck.
In mei gaan we op hondentraining om te kijken hoe ik haar met trainen nog iets kan bij sturen

vriendelijke groet Anneke
Kwispelen is niet altijd wat je denkt hoor, let maar eens goed op kwispelen bij angst en kwispelen bij blijdschap. Die plasjes zijn onderdanigheidsplasjes en hebben niets met druk gedrag te maken.
Verder schrijf je dat je in mei naar een hondentraining gaat, is de hond nog nooit getraind? Dat zou wel eens de reden van het gedrag kunnen zijn. De hond heeft gewoon niet geleerd hoe ze zich moet gedragen in bepaalde situaties.
gr.
Nicolette
Door yalla
#76533
Saartje schreef: Het maakt niet uit hoe je het noemt, maar heb je een idee hoe je haar een beetje zou kunnen hanteren zodat het voor haar ook allemaal plezierig wordt?
Ik heb een zoon die ook adhd had en is daar gelukkig overheen gegroeid nu hij 27 is( voor een groot deel) , maar ik herken het gedrag van Sofie helemaal in het gedrag van mijn zoon
We hebben ook een half zusje van Sofie en die heeft dat gedrag helemaal niet..Die is 6 maanden ouder
wat ik voor ogen heb is om haar te begeleiden dat ze zcih wat meer ontspannen en rustiger kan voelen...

groetjes Anneke
Dit is iets voor een gedragstherapeut en niet voor op een voedingsforum denk ik (sorry Lizzy als ik me met het beheer bemoei). Er is medicatie voor, maar dat werkt alleen ondersteunend in combinatie met gedragstherapie. Kijk voor goede adressen op http://www.honden-gedragstherapie.nl of http://www.yalla.nl/cgi-bin/YaBB.pl waar je beter deze vraag kunt stellen.
Door Helen
#76591
Ik vind het meer klinken als een hondje die nooit goed opgevoed en begrensd is. Ik denk dat je als baas kan denken dat je dat wel hebt gedaan, maar de boodschap is duidelijk niet aangekomen bij het hondje. Succes!

Helen
Door callas
#77796
Ik citeer even uit mijn lesboek:
ADHD is een zeldzaamheid: ze slapen nauwelijks, kunnen zich slecht concentreren en reageren zelfs "hyper"op bekende omgevingsprikkels.
Het is misschien raadzaam om lichamelijke oorzaken uit te sluiten: o.a. afwijkingen schildklierfunctie, de lever, glucose-meteabolisme.En ook al zou het aan de eiwitten liggen de hond heeft al veel leerervaringen opgedaan : het weghalen van een mogelijke oorspronkelijke aanleiding is daarom geen garantie voor voorbeeldig gedrag.
Je zou een dagboek bij kunnen houden hoeveel tijd er aan de hond gespendeerd wordt. hoeveel tijd buiten. Loopt hij los of aan de lijn, hoeveel tijd is hij alleen, in welke ruimte verblijft hij dan (bench, of hele huis), hoeveel tijd speel je met hem. Als de oorzaak hier ligt is er natuurlijk relatief makkelijk iets aan te doen.
Is het gedrag altijd bevestigd? Aaien bij angst enz?
Een gedragstherapeut is zo gek nog niet! Niet te lang mee wachten!
Tip: www.tinley.nl

Succes Callas
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door