Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Solange
#765669
onze Neo is 3weken geleden door een teek gebeten Op deze plaats is een lelijke opgezette bult tevoorschijn gekomen maar daar had hij geen last van. Daar kwam uiteindelijk een dikke korst op die in zi'n haar kleefde.  Ik heb deze losgeweekt en onsmet. Er kwam nog steeds een minder dikke natte,met bloederige stipjes,bult vanonder. Lijkt heel erg goed op wat ik hier gevonden heb . http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... .html  .Terug ontsmet en op den duur ook gedept met biotex groen...hetzelfde vooruit...dikke korst, minder dikke bult maar nu zie ik tussen zijn haren een rode ring(wat ik eerst niet kon zien)  Moet ik nu naar de da of laat ik gewoon alles verder gaan?  Neo heeft nergens last van.  Heeft hier iemand ervaring mee?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Solange op do 24 mei 2007, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#765684
Als dit al 3 weken aan de gang is, was ik al eerder naar de DA gegaan. Als een ontsteking na een paar dagen geen verbetering toont, duurt het te lang naar mijn zin en is er blijkbaar meer aan de hand.
Door Kuszco
#765837
Absoluut naar de DA!!!! Het kan nu nog ,maar ik was al eerder gegaan. Zo'n bult is zeker niet goed na een tekenbeet.
Succes.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Fido
#765894
Je kan je hond ook laten testen of hij een besmetting heeft opgelopen door een teek. Weet je in ieder geval zeker of 14 ab nodig is  ;)
Door Mevroi Kruim
#765896
Fido schreef: Je kan je hond ook laten testen of hij een besmetting heeft opgelopen door een teek. Weet je in ieder geval zeker of 14 ab nodig is  ;)
Nou, niet echt. De test voor borreliose geeft nogal wat fout-positieve en helaas ook fout-negatieve utislagen, dus zeker weten ... niet echt.
Door Fido
#765934
Kruimel schreef: Nou, niet echt. De test voor borreliose geeft nogal wat fout-positieve en helaas ook fout-negatieve utislagen, dus zeker weten ... niet echt.
Je hebt gelijk, moet het woord zeker weten niet gebruiken  ;) 100% en 0% bestaan niet met levende wezens (en dat is wat ik eigenlijk altijd zeg 8)). Mijn bedoeling is om te laten weten dat er dus tests bestaan en het niet altijd nodig is om standaard 14 dgn ab te geven.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#765984
Fido schreef: Je hebt gelijk, moet het woord zeker weten niet gebruiken  ;) 100% en 0% bestaan niet met levende wezens (en dat is wat ik eigenlijk altijd zeg 8)). Mijn bedoeling is om te laten weten dat er dus tests bestaan en het niet altijd nodig is om standaard 14 dgn ab te geven.
10-30% van de honden hebben antilichamen tegen borrelia zonder ziek te zijn, zo´n test zegt dus weinig.
Door Solange
#766191
Ik wil m'n verhaal hier wel af maken... na gisteren een laatste maal afgewassen te hebben met een biotexsopje, was ik van plan om dan s'avonds naar de da te gaan.  Raar maar waar ...in de namiddag controleer ik nog even hoe het met  de wonde is gesteld en wat merk ik ?  De bult is echt weg,plat, en de wonde is droog ..zoals een normale genezing van een wond.  Ook van de rode ring vind ik niks meer terug.  Ja ... dus ons bezoek naar de da is niet doorgegaan.  Het heeft dus een tijdje geduurd,die genezing, maar gelukkig denk ik nu ...eind goed al goed?
                                                dank voor alle reakties ! (leuke site hé, een beetje verslavend)
                                                                        Solange
Door Kuszco
#766194
Solange, ik zou toch voor alle zekerheid even langsgaan. Als je twijfelt kun je even googlen. Er staat heel veel informatie over de ziekte van Lyme, tekenbeten en de verschillende stadia van infektie.
Echte klachten die niet meer verdwijnen kunnen ook pas na een later tijdstip ontstaan. Dat is bij mensen net zo.
Zeker bij zo'n heftige reaktie op een tekenbeet zou ik voor alle zekerheid even langsgaan. Al is het alleen maar voor alle zekerheid.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Solange
#766233
Ik ga even contact op nemen met de da om te horen of ze nog iets meer kan doen.  Het zal wel morgen zijn want vandaag heeft ze geen spreekuur. Weet ik iets meer ,dan brief ik het door. groetjes solange
Door Solange
#766770
De bult is dus volledig weg en het is nu een mooi normaal  vlak korstje.  Geen enkele vorm van ontsteking te bespeuren.  Volgens de da moet er nu niks meer gebeuren.  In geval Neo toch zou besmet zijn en er tekens optreden van de ziekte van lyme, waardoor er gewrichtsontsteking ontstaat,  zou hij dan toch langdurig antiobiotica moeten krijgen.  De da vermelde dat er nu een nieuw middel is dat werkt tegen teken. Een middel dat de teken al op afstand houdt, zodat ze  dus niet bijten.  Het wordt eveneens in de nek toegediend  maar ik weet niet goed ... wanneer ik de bijsluiter lees, heb ik het gevoel dat dit een aggressief produkt is.Het wordt via het bloed opgenomen.  Bij frontline is dit dus niet zo hé.  Daar blijft het produkt in de vetlaag net onder de vacht. Het produkt noemt Promeris  http://www.emea.europa.eu/vetdocs/PDFs/ ... -PI-nl.pdf
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door