Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door simplythedogs
#765363
Hallo nog eens,
weet iemand toevallig, of het geven van (gekookte) groente bij een hond met gevoelige darmen diarrhee kan veroorzaken ? Ik vraag dit, omdat mijn Sheltie nu 's morgens en 's avonds KVV eet. De andere krijgen 's morgens KVV en 's avonds een groentenmix.
Als ik vrijwel zeker zou kunnen zijn, dat Arran er neit van aan de diarrhee gaat, zou ik hem eigenlijk ook graag de groentenmix geven.
Wat denken jullie ?

Groetjes
Marion
Door pallas
#765407
Ik geef groenten nooit als maaltijd , maar als onderdeel van een compleet barf maaltje.
Ze zouden hier acuut aan de dunne gaan van zoveel vezels in één keer.
Als je een heel klein beetje wilt geven ,zou het in principe kunnen, maar ik zou het gewoon bij de kvv geven of er kippenekken bij geven.
Door 202Spots
#765410
Er zijn weinig honden die de groentemix eten zonder dat er iets anders door geroerd is, maar wanneer de hond gevoelige darmen heeft,dan zou ik voorzichtig zijn met rauwe groentes.

Je kan eventueel, worteltjes, broccoli en  paar boontjes voor paar minuten koken en dan pureren.
en 1 eetlepel of zo door de kvv mengen.
Wanneer 't goed gaat steeds korte koken.
Ik zou nog geen bladgroentes gebruiken.

Probeer anders gewoon beetje tafelrestjes groentes door de kvv te doen en kijk hoe of dat gaat.
Door simplythedogs
#765670
202spots schreef: Er zijn weinig honden die de groentemix eten zonder dat er iets anders door geroerd is,
Daar ben ik bij de windhonden ook bang voor en daarom steek ik mijn groenten samen met wat stoofvlees in de keukenrobot. Op die manier kunnen ze het vlees er tenminste niet uithalen  ;)
maar wanneer de hond gevoelige darmen heeft,dan zou ik voorzichtig zijn met rauwe groentes.
Poeh, ik zal hem maar alleen op de KVV laten denk ik. Met de hoeveelheden die ik voor de andere al heb en daar voor de Sheltie nog eens iets extra bij: ik vrees dat ik aan het einde van de capaciteiten van mijn vrieskast geraak  :(
Of ik moet toch nog een koffer vriezer kopen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes
Marion
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door