Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Magic
#765395
De honden zijn eind April twee weken door een ander verzorgd
waardoor ze naast kvv ook tweemaal daags een handje voer kreeg
en een stuk minder beweging.
Resultaat was een vieze verkleurde baard een kilo zwaarder
wat best veel is voor een klein ras maar nu komt het HAGELWITTE TANDEN.
Nu zijn we weer aantal weken thuis en we voelen weer ribben.lol
Maar haar tanden zijn gelijk weer vies met tandplak!

Heeft iemand goede tips om de tanden wit te houden ik poetst hun tanden ze eten koehoefjes en kvv.

Daarnaast nog een vraag binnen kort moet ik weer weg mijn vraag is wat is beter ze tijdelijk over te zetten op brokken zodat ze alleen maar brokken eten of is het tijdelijk geen probleem dat ze naast kvv ook brokken krijgt.
Door Lizzy
#765406
Vreemd. Je geeft dus hetzelfde als wat deze verzorger gaf en nu heeft je hond vieze tanden/kiezen en daar niet?

Geef je wel eens vleesbotten, karkassen en lappen pens?
Door Magic
#765459
[quote="Lizzy"]
Vreemd. Je geeft dus hetzelfde als wat deze verzorger gaf en nu heeft je hond vieze tanden/kiezen en daar niet?

Geef je wel eens vleesbotten, karkassen en lappen pens?
[/quote]

Nee de verzorger gaf als men weg ging of bij bedtijd een had vol brokken als extra beloning.
En bij mij krijgen ze alleen kvv en koehoefjes om op te kauwen.
Door AanHuisDier.nl
#767769
Magic.
Zowel brokken als kvv zijn beide complete maaltijden.
Je kunt dus een brokken maaltijd afwisselen met een kvv maaltijd.
Gooi het niet door elkaar (brok en kvv in 1 bak)
Maar twee dagen het één, twee dagen het ander kan.
Of `s morgens brokken, `s avonds kvv kan ook.
Net wat de oppasser het handigst vind. :)
Door AanHuisDier.nl
#767774
Wel vreemd trouwens dat ze op het "oppas voer" schonere tanden had.
Misschien werden er heel kleine brokjes gegeven? Die schijnen door de bek te rollen en het gebit schoon te maken.
Je zou denken dat ze met het kauwen op ribbetjes de tanden beter schoon houdt.
Heeft de oppasser prodent gebruikt? ;D
Door Lil
#768099
Ik geloof dat ze van koehoefjes juist plak krijgen maar ik kan me vergissen. Hier zijn oren hoeven ed echt plakveroozakers. Maar aangezien ik barf vragen veel mensen of ik een twee jarige hond heb, echt niet. Zijn tanden zijn hagelwit zonder plak en daar is dus nog nooit een da aan te pas gekomen. Hier worden echt alleen hap slik weg botjes gegeven (nekken en karkasse) dus geen ribben of iets dergelijks maar de tanden zijn super schoon (ook van de katten) Pens poetst hier trouwens geweldig, een lekker grote lap en poets poets alles is weer schoon.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door