Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#765183
Ziggy zit op dag 22 van haar loopsheid en ze vloeit inmiddels niet meer. (en haar "tutje" heeft weer een normale maat")
Tous heeft/had geen overmatige interesse in haar, als Ziggy hem uitdaagt dan wil hij wel een poging doen maar verder geen problemen...

Nu moest ik net even weg en konden de honden niet mee.....

Kom ik thuis ligt Tous op de grond en laat een drup bloed achter toen hij opstond. Ik z'n poten bekeken maar niets, zie ik de haren rond zijn penis...bloed...
Dus ik schoongemaakt maar zie niks wat kapot is ofzo.

Bij Ziggy zie ik ook niks....

Er even vanuit gaan dat ze vastgezeten hebben, zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?!

(Nee niet met pups want Tous is gecastreerd ;))
Door Ine
#765192
Was hij druk aan het wassen van zijn piemel?
Leek hij nog wat gezwollen?
Zie je ergens wat nattigheid op de vloer?
Was het duidelijk, dat Ziggy zich net heeft schoongelikt achter?
Meestal zijn dat wat aanwijzingen, dat ze net gekoppeld hebben gezeten.
Ziggy zal hooguit wat kans maken op schijnzwangerschap, maar verder kan het normaal geen kwaad.
Houdt Tous in de gaten, of hij ook zo weleens bloed heeft en Ziggy, of ze zich gezond voelt.

Dat bloed zit me niet zo lekker.
Het kan zijn, dat 1 van beiden tijdens de koppeling is gaan lopen en dat daardoor iets beschadigd is bij Tous of Ziggy.
Door zurca
#765217
Nij Tous ziet het er normaal uit, niet gezwollen en nu het schoon is geen bloed meer....Hij was en is niet druk aan het wassen enne er lag wel nattigheid op de vloer, voornamelijk kwijl want hij lag te hijgen en te puffen....

Ziggy zie ik niets aan, was niet nat van het likken ofzo...

Met beide heb ik net even gelopen en ze plassen gewoon goed, geen pijn of bloed.

Voor Ziggy zal ik iets bestellen tegen schijnzwangerschap, na de vorige loopsheid had ze daar ook (minimaal) wat last van.

Bedankt Ine, ik zal ze beide strak in de gaten houden en, nood of niet, niet meer alleen laten...
(Hoeveel dagen duurt een loopsheid ongeveer...ik ga uit van drie weken?!)
Door Ine
#765231
zurca schreef: Nij Tous ziet het er normaal uit, niet gezwollen en nu het schoon is geen bloed meer....Hij was en is niet druk aan het wassen enne er lag wel nattigheid op de vloer, voornamelijk kwijl want hij lag te hijgen en te puffen....

Ziggy zie ik niets aan, was niet nat van het likken ofzo...

Met beide heb ik net even gelopen en ze plassen gewoon goed, geen pijn of bloed.

Voor Ziggy zal ik iets bestellen tegen schijnzwangerschap, na de vorige loopsheid had ze daar ook (minimaal) wat last van.

Bedankt Ine, ik zal ze beide strak in de gaten houden en, nood of niet, niet meer alleen laten...
(Hoeveel dagen duurt een loopsheid ongeveer...ik ga uit van drie weken?!)
Een normale loopsheid duurt 3 weken, waarvan meesta, tussen dag 8 en 14 de dekperiode is.
Helaas zijn er veel uitzonderingen op de regel ;)
Eigenlijk kan ik me niet voorstellen, dat er een dekking heeft plaatsgevonden, want als dat bloed nog bij Tous zat, had Ziggy toch ook nog vochtig moeten zijn van achter.
Had Ziggy ook een droge rug en nek?
Door zurca
#765244
Ziggy had idd. geen natte (bijt) plekken in haar nek of op haar rug.....
Als ze vast gezeten hebben dan is dat echt een "lucky shot" geweest want tot nu toe eindigde zijn pogingen op haar kop of op haar zij ::) Hij weet dat er "iets" moet gebeuren maar geen idee wat precies. Maargoed, het is natuurlijk mogelijk, ik ben een klein uurtje weggeweest.

Ziggy is ook zo'n uitzondering op de regel. De eerste 2 weken van haar loopsheid is er niets aan de hand maar nu de laatste paar dagen is ze Tous steeds aan het uitdagen....Enne ze wil alleen Tous want andere reuen worden afgesnauwt zodra ze bij haar komen. (terwijl ze daarvoor heftig piepend naar ze heeft lopen lonken)

Maargoed het zou kunnen dat Tous zichzelf wat te hard gewassen heeft en zichzelf bezeert heeft. Er lag een uitgeveegde drup bloed en de haren om zijn penis waren rood. Dat heb ik schoongemaakt en toen leek er wat donker (prut) bloed mee te komen. Maar roen ik het schoonhad zag het er netjes uit. Heb naar "binnen" gekeken maar zie geen verwonding of bloed ofzo...
Door Ine
#765279
zurca schreef: Heb naar "binnen" gekeken maar zie geen verwonding of bloed ofzo...

Ik lig hier helemaal dubbel! :D :D :D :D :D
Maar goed, het zal dus allemaal wel meevallen hoor! ;)
Door zurca
#765284
Ine schreef: Ik lig hier helemaal dubbel! :D :D :D :D :D
Maar goed, het zal dus allemaal wel meevallen hoor! ;)
:-[ ;D

Ja euhm....wist niet goed hoe ik het moest opschrijven maarre je begrijpt wat ik bedoel ;) ;D

Ik denk ook dat het wel mee zal vallen. Heb net nogeens bij beide gekeken maar zie geen nieuw bloed!
Zal ze wel goed in de gaten blijven houden en ze niet meer alleen laten....

Heb alleen even zitten zoeken hier naar iets tegen schijzwangerschap maar ik weet niet goed wat ik nou zou kunnen geven.
Ziggy had vorige keer ineens de "pieperietus" en ze was wat sloom en timide. Ik snapte er niks van en zat dus maar te tutten met haar. Tot ik ineens doorhad dat ze misschien schijnzwanger was, toen heb ik er geen aandacht meer aan besteed en wat meer met ze gewandeld. Dan liep ze wel mee, met donderwolkje, maar na verloop van tijd begon te wat meer lol te krijgen.
Zou ik haar daar nu iets voor kunnen geven of gewoon lekker "over laten waaien"?! Als ik er wat voor zou geven is dat meer voor haarzelf want ik heb er verder geen last van dat ze zo is ;)
Door Ine
#765301
Over die middelen weet ik niet zoveel, daar mag een ander antwoord op geven ;)
Maar eigenlijk weet je nu, wat je te wachten staat, dus straks alle knuffeldingen weg, geen aandacht en veel lopen/fietsen!
Knuffels voor beiden, want het zijn scheten! Mooie foto's ook weer! :-*
Door zurca
#765369
Ik heb over die middelen gelezen maar het sluit niet echt bij Ziggy aan...
Ik denk dat ik gewoon niks doe en het aankijk. Nu weet ik wat er aan de hand is als ze aan het mutsen gaat ;)

En ja...het zijn echt lieffies! Oke ze hebben ook wat mindere kanten maar die ehb ik ook ;) *zucht* soms kijk ik naar ze en voel dan zo'n "golf" van verliefdheid door me heen gaan :-[ ::)

Ine bedankt voor je antwoorden en het meedenken :-*
Door K&D
#765812
Tegen schijnzwangerschap helpt afleiden, wandelen en spelen eigenlijk het best. Ze mag zich dan ook niet afzonderen (ze mag graag in de hal liggen koekeloeren) en blijft bij ons.
Dubhe gaat een week of 2 ervoor op 'dieet' , dat scheelt ook enorm hier. Ik geef dan 3/4 van haar normale portie, en ze valt dan wat af. Als ik denk dat het over is, dan krijgt ze weer normaal eten.
Ik heb ablavetsem, maar wat nou het best werkt, dieet of ablav. weet ik niet. Wellicht de combinatie (?)
Door Malamoods
#766209
Dubhe en Kyrah schreef: Tegen schijnzwangerschap helpt afleiden, wandelen en spelen eigenlijk het best. Ze mag zich dan ook niet afzonderen (ze mag graag in de hal liggen koekeloeren) en blijft bij ons.
Dubhe gaat een week of 2 ervoor op 'dieet' , dat scheelt ook enorm hier. Ik geef dan 3/4 van haar normale portie, en ze valt dan wat af. Als ik denk dat het over is, dan krijgt ze weer normaal eten.
Ik heb ablavetsem, maar wat nou het best werkt, dieet of ablav. weet ik niet. Wellicht de combinatie (?)
Ik zie even het verband tussen schijnzwangerschap en minder eten niet.... Wil je me dat eens uitleggen?

Rachel.
Door conleeuw
#766219
Thunder schreef: Hier wordt er bij schijnzwangerschap 2 dagen geen eten gegeven en het is over. Geen enkel middeltje dat zo snel helpt denk ik ;)
nou, dat werkt dus echt niet bij Jazz, die gaat uit zichzelf in honger staking, en ze wordt er alleen nog meer sloom van. Gewoon niet knuffelen, lekker vaak, lekker lang lopen, normaal doen, dat werkt prima, ze is er vrij snel doorheen gekomen nu  ;)
Door zurca
#766490
Nou volgens mij valt het bij Ziggy allemaal wel mee dan....
Ze piept wat, is wat timide en lijkt af en toe een donderwolkje bijzich te dragen..
Vorige keer, was de eerste keer dat ze bij ons loops werd, had ik er geen weet van wat het kon zijn. Pas een paar dagen later viel het kwartje. Ik heb haar toen gewoon met rust gelaten en wat meer afleiding gegeven dmv wandelen.
Ze geeft geen melk, sleept niet met knuffels...
Ik denk dat ik het gewoon afwacht en haar dan, mocht ze het weer krijgen, weer voldoende afleiding geef...
Bedankt iig voor jullie tips, ik zal ze zeker onthouden! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door