Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rowena
#764434
Hoi,

mijn reu van 35kg heeft een voorhuidontsteking! Nu heb ik hier op het forum al wat gelezen hierover maar ik heb toch nog even wat vraagjes.

Ik heb nog vitamine c van de da drogist 1000mg (voormezelf een keer gekocht)
maar ik kan niet op de verpakking vinden of het ascorbinezuur  is of ester c of calcium ascorbaat is, kunnen jullie mij vertellen of ik een goeie heb en zo niet welk merk ik dan het beste kan halen
op de vapakking staat wel:
*extra sterk en hooggedoseerd
*stimuleert het afweersysteem
*time released

Als het hadig is om alle ingredienten te noemen dan hoor ik dat graag.

hoelang kun je vitamine c geven en na hoelang zie je resultaat?

Alvast bedankt
Groetjes Rowena
Laatst gewijzigd door Rowena op ma 21 mei 2007, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rosita
#765065
Heel toevallig wou ik voor Vito's voorhuidontsteking ook vit C gaan kopen en kwam er al snel achter dat alle hooggedoseerde varianten time released zijn, m.u.v. die van de Etos van 1500 mg (althans het staat niet op het potje, terwijl het bij de 500 mg en 1000 mg van de Etos er wel op staat). Verder staat er inderdaad bijna nooit op om welke variant vit C het gaat, maar als er zuurvrij opstaat dan moet je die in ieder geval niet hebben. Ik vraag me dus ook af welke vit C ik nu moet kopen?
Laatst gewijzigd door Rosita op di 22 mei 2007, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#765079
Ascorbinezuur. Dat is de enige zure variant. Ester en Calciumascorbaat zijn dus beide niet-zure varianten. Natuurlijk verhogen die wel de weerstand van de hond, maar ze maken beide de urine van de hond niet zuur. En juist het verhogen van de weerstand plus het iets zuurder worden van de urine schijnt te helpen bij een voorhuid ontsteking.
Door Rosita
#765132
Ik heb even gezocht op internet en van het merk Now heb je tabletten/capsules met uitsluitend ascorbinezuur, maar daar zitten ook andere stoffen in zoals bioflavonoïden en Rutine. Ook hebben ze van Now pure Ascorbic Acid poeder (1/4 theelepel bevat 1000 mg ascorbinezuur). Van Solgar heb je vegicaps met uitsluitend ascorbinezuur. Er zullen wel meer merken zijn, maar ik denk dat je ze eerder online zult vinden dan in een winkel.
Door Rowena
#765135
Rosita schreef: Verder staat er inderdaad bijna nooit op om welke variant vit C het gaat, maar als er zuurvrij opstaat dan moet je die in ieder geval niet hebben. Ik vraag me dus ook af welke vit C ik nu moet kopen?
We hebben het zelfde probleem!!  ;)
Op de variant die ik heb staat niet of ie zuurvrij is, Dus is ie zuur?
Ik weet het niet ik geef het nu 2dagen en merk nog geen verschill (weet ook niet of het zo snel gaat hoor)zal het een paar dagen aan kijken en anders opzoek naar 1 waar het wel duidelijk op staat! ::) ::)
Lizzy schreef: Ascorbinezuur. Dat is de enige zure variant. Ester en Calciumascorbaat zijn dus beide niet-zure varianten. Natuurlijk verhogen die wel de weerstand van de hond, maar ze maken beide de urine van de hond niet zuur. En juist het verhogen van de weerstand plus het iets zuurder worden van de urine schijnt te helpen bij een voorhuid ontsteking.
aha dat is iniedergeval handig om te weten! Welk het is staat er dus helaas niet op. Ik kan het ook niet via internet achterkomen. Maar goed ik probeer het en anders toch maar even opzoek naar een ander.

Inieder geval heel erg bedankt voor jullie antwoord en hulp
Groetjes  :)
Door Rowena
#765139
Rosita schreef: Ik heb even gezocht op internet en van het merk Now heb je tabletten/capsules met uitsluitend ascorbinezuur, maar daar zitten ook andere stoffen in zoals bioflavonoïden en Rutine. Ook hebben ze van Now pure Ascorbic Acid poeder (1/4 theelepel bevat 1000 mg ascorbinezuur). Van Solgar heb je vegicaps met uitsluitend ascorbinezuur. Er zullen wel meer merken zijn, maar ik denk dat je ze eerder online zult vinden dan in een winkel.
Wat ik begreep van mijn vader is dat ascorbinezuur vitamine c is! dus dan zou het neem ik aan goed zijn toch  :confused1:
In die ik hier heb zit ook bioflavonoïden en Rutine.
Door Lizzy
#765446
Rowena schreef: Wat ik begreep van mijn vader is dat ascorbinezuur vitamine c is! dus dan zou het neem ik aan goed zijn toch  :confused1:
In die ik hier heb zit ook bioflavonoïden en Rutine.
Acorbinezuur = vitamine C maar vitamine C is geen ascorbinezuur ;D om het ingewikkeld te maken.

Als je nu vitamine c, ascorbinezuur met bioflavonoïden en rutine hebt: prima, die kun je gewoon geven.
Door Rosita
#765450
Ik heb zelfs gelezen dat ze ook wel combi's gebruiken. Dus ascorbinezuur samen met een zuur vrije variant. Dan is de tablet dus niet zuur vrij, maar er zit wel zuur vrije vitamine C in. Als alle fabrikanten nu even op het etiket vermelden om welke variant(en) het gaat, maar nee  >:(. Ik ga dus voor een merk waarvan het wel op het etiket staat, want ik denk dus niet dat je kan aannemen dat het uitsluitend om ascorbinezuur gaat wanneer er alleen 1000 mg vit C op staat.
Door Lizzy
#765455
Aangezien ascorbinezuur veruit de goedkoopste vorm is, denk ik dat je bij de meeste vormen vitamine C van bijv. HEMA, de Tuinen, Etos gevoegelijk aan kunt nemen dat het om ascorbinezuur gaat.
Door Rowena
#765638
Lizzy schreef: Acorbinezuur = vitamine C maar vitamine C is geen ascorbinezuur ;D om het ingewikkeld te maken.
Rosita schreef: Ik heb zelfs gelezen dat ze ook wel combi's gebruiken. Dus ascorbinezuur samen met een zuur vrije variant. Dan is de tablet dus niet zuur vrij, maar er zit wel zuur vrije vitamine C in. Als alle fabrikanten nu even op het etiket vermelden om welke variant(en) het gaat, maar nee >:(.
Joh, het is helemaal niet ingewikkeld, als je het eenmaal snapt tenminste! :doh: :doh:  ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door