Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bullmastiff gek
#764704
Hoi

Een vraagje, een van de twee pupppies van mijn vriendin blijft aan een beetje geel,slijmerig diaree. Het is nu bijna twee weken, en af en toe is het weer weg, en dan komt het weer. :(

Ze krijgen allebei Carnibest,  en voor de rest krijgen ze op een beloningsbrokje na, niet veel.
Nu hebben we kip gegeven met rijst, in de hoop dat het over gaat.
Ze zitten er namelijk een beetje mee, wat de dierenarts zal zeggen, helemaal omdat ie echt geen voorstander is van Kvv, ze zijn bang dat de da dan de Carnibest de schuld zal geven, en vervolgens een of ander duur brokvoer zal voorschrijven,, en ze willen geen brok geven.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn, tips zijn welkom. :) 
Door Minna
#764709
Je zou gewoon kip zonder rijst kunnen proberen, is de pup verder goed ontwormd etc? Het kan ook een virusinfectie zijn niet elke diarree is voedingsgerelateerd. Als de da zo anti-kvv is zou het misschien een idee zijn om een te zoeken die wat toleranter is van voeding, die zijn er ook! Hebben ze altijd al CB gekregen?
Door Bullmastiff gek
#764719
[quote="Minna"]
Je zou gewoon kip zonder rijst kunnen proberen, is de pup verder goed ontwormd etc? Het kan ook een virusinfectie zijn niet elke diarree is voedingsgerelateerd. Als de da zo anti-kvv is zou het misschien een idee zijn om een te zoeken die wat toleranter is van voeding, die zijn er ook! Hebben ze altijd al CB gekregen?
[/quote]

Hoi

Nee vanuit de fokker kregen ze brok, toen ze de pups kreeg is ze gelijk over gegaan op de Kvv.
Het punt is, dat bijna alle da hier in de omgeving anti Kvv zijn,, :( :(
Dus dat word lastig.
Ik dacht zelf ook al aan een infectie vanuit het nest .
De andere doet het geweldig op de Carnibest.
Door Minna
#764740
Tja je zou de poep gewoon kunnen laten onderzoeken op bacteriele ontsmettingen en evt wormen. En misschien een beetje karnemelk elke dag laten drinken dat helpt hier tenminste geweldig goed als hun buikje een keer niet helemaal 100% is. Heb ook wel van honden gehoord (op een andere forum) die met overschakelen de eerste 3 maanden een slijmlaag op hun poep hadden. Is de pup verder vrolijk en niet aan het uitdrogen?
Door Bullmastiff gek
#764758
[quote="Minna"]
Tja je zou de poep gewoon kunnen laten onderzoeken op bacteriele ontsmettingen en evt wormen. En misschien een beetje karnemelk elke dag laten drinken dat helpt hier tenminste geweldig goed als hun buikje een keer niet helemaal 100% is. Heb ook wel van honden gehoord (op een andere forum) die met overschakelen de eerste 3 maanden een slijmlaag op hun poep hadden. Is de pup verder vrolijk en niet aan het uitdrogen?
[/quote]

Ze spelen gewoon, en zijn vrolijk, we hebben niet het idee dat ze ergens last van hebben.
Wormpjes hebben ze niet, tenminste we kunnen niets vinden in de ontlasting
Ze drinken niet zoveel, maar dat hoor je meer bij Kvv honden, dat is hier hetzelfde,, drinken bijna niks.
Een andere vriendin heeft ook een hondje uit hetzelfde nest, die zit op de brok, en die laat steeds winden, en poept heel veeeeel. ???
Door Minna
#764764
Niet alle wormbesmettingen zijn zichtbaar in de poep, daarom zou je het na kunnen laten kijken! Met uitdrogen bedoelde ik meer dat als je in z'n velletje knijpt moet het direct weer terugtrekken, als een hond aan het uitdrogen is (wil wel eens gebeuren met diarree) dan blijft het velletje even "staan". Maar dan is de pup ook vaak niet lekker actief en speels meer. En ja, van vlees poepen ze inderdaad echt heel wat minder!
Door Bullmastiff gek
#764766
[quote="Minna"]
Niet alle wormbesmettingen zijn zichtbaar in de poep, daarom zou je het na kunnen laten kijken! Met uitdrogen bedoelde ik meer dat als je in z'n velletje knijpt moet het direct weer terugtrekken, als een hond aan het uitdrogen is (wil wel eens gebeuren met diarree) dan blijft het velletje even "staan". Maar dan is de pup ook vaak niet lekker actief en speels meer. En ja, van vlees poepen ze inderdaad echt heel wat minder!
[/quote]

Ik zal morgen eens kijken naar zijn velletje.
Vind het wel heel vervelend want door mij zijn ze eigenlijk, Carnibest gaan voeren. :( :(
Ik zal dat van die eventuele niet zichtbare infectie, even doorgeven.
Voorlopig houd ze hem even op de gekookte kip en rijst, en ze gaat moren probiotica halen.
Door tt-tjes
#764773
Misschien niet zo'n gek idee om op giardia te laten testen. Dit is ook een parasiet die dit soort verschijnselen geeft.
Tik maar eens in bij de zoekfunctie, dan komt er vanalles boven.
Door Minna
#764777
Nou geloof niet dat het aan de Carnibest ligt...En hoe erg is het diarree eigenlijk is het echt spuiten of gewoon slapjes?
Door Lizzy
#764778
Heeft het hondje echt spuitpoep? Of is ze ziek? Heeft ze koorts? Droogt ze uit? Als het antwoord op 1 van deze vragen met ja beantwoord kan worden: moet ze naar de DA. En een DA die anti-verse voeding is: tijd voor een andere DA! Kom nou zeg! Zij is de klant! Is het antwoord op deze vragen allemaal nee: misschien moet ze voor dit hondje eens een ander merkje proberen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#764781
[quote="Bullmastiff gek"]
Ik zal morgen eens kijken naar zijn velletje.
Vind het wel heel vervelend want door mij zijn ze eigenlijk, Carnibest gaan voeren. :( :(
Ik zal dat van die eventuele niet zichtbare infectie, even doorgeven.
Voorlopig houd ze hem even op de gekookte kip en rijst, en ze gaat moren probiotica halen.

[/quote]

Hoezo? gaat dat zo goed dan :-\

Ik zou 'm dan liever z'n vleesje geven en dat even met gekookt water overgieten en dan kleine beetjes tegelijk. Liever zou ik 'm even een wat minder vet voer geven, want misschien valt dat bij deze pup niet lekker. Dat de andere pup het wel goed doet zegt dan ook niet zoveel. Verder hoef jij je niet l*llig te voelen, voor hetzelfde geld heeft dat beesiie een infectie o.i.d. daar kan jij noch het voer iets aan doen. Ik zou dit niet meer te lang aankijken en als het nu met 1 á 2 dagen niet beter wordt toch even een da bezoeken. Verder niet voer voer l*llen en als ze doordrammen dan noem je gewoon het merk wat voor in de wachtkamer staat, dan ben je ook klaar.
Door K@rin
#764800
Ik denk, dat de overgang voor deze pup misschien te snel is gegaan.
Ik zou de Carnibest een poosje mengen met RODI of SMULDIER KOMPLEET op basis van pens.
Eerst half om half en als de onntlasting een poosje weer goed is, kan ze eventueel heel langzaamaan afbouwen naar alleen weer CB.
Door Bullmastiff gek
#764903
[quote="Lizzy"]
Heeft het hondje echt spuitpoep? Of is ze ziek? Heeft ze koorts? Droogt ze uit? Als het antwoord op 1 van deze vragen met ja beantwoord kan worden: moet ze naar de DA. En een DA die anti-verse voeding is: tijd voor een andere DA! Kom nou zeg! Zij is de klant! Is het antwoord op deze vragen allemaal nee: misschien moet ze voor dit hondje eens een ander merkje proberen?
[/quote]

Het is meer slapjes, gelig met wat slijm.
Maar de slijn was vanochtend weg,,,  :-\
Door Rosita
#765047
Vito heeft als pup ook een aantal weken regelmatig een paar dagen diaree gehad. Eerst dacht ik dat het om een virus ging, maar dat blijft niet komen en gaan. In begin heb ik ook gekookte kip gegeven waarna het binnen 2 dgn weer over was, maar het bleef dus terug komen. Ik ben toen Carnibest blijven voeren, ook tijdens zijn diaree, maar wel tijdelijk de Light versie met de kook erover en probiotica van de Groene Os. Ook heeft hij 3 dgn Panacur gehad (tegen eventuele wormen en giardia). Het was daarna redelijk snel over.
Laatst gewijzigd door Rosita op di 22 mei 2007, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door