Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rex
#764756
Hallo,

Vandaag had ik kleine kilo rundervlees goedkoper kunnen krijgen omdat het aan de datum was.
Had ik dit nog in porties van 60 a 70 gram in kunnen vriezen?
Ik vraag mij af of ik het toch had moeten kopen.  :-\

Groetjes, Ursula
Door MarijeJoanne
#764825
Jahoor, geen probleem.
Op het moment dat het de vriezer ingaat, let ik niet meer op de houdbaarheidsdatum.
Uhm, bedoel op het moment dat ik het uit de vriezer haal he, niet het moment dat ik het er in doe.
De datum die op de verpakking staat, is de datum bedoeld voor als je het in de koelkast bewaard.
Die datum wordt verlengd als je het in de diepvriezer stopt, afhankelijk van hoe koud je vriezer staat.
Staat ook vaak aangegeven op de verpakking.

Maargoed, zoals ik al zei, daar let ik dan niet echt op.
Niet als het vlees bedoeld is voor mijn honden, maar ook niet als het bedoeld is voor ons zelf.
Ik merk geen verschil als het even in de vriezer heeft gelegen of een stukkie langer.
Zolang je het maar goed afgesloten bewaard.
Als het 'ver-ijst' merk je wel degelijk verschil, maar dat is dus niet afhankelijk van hoelang het in de vriezer ligt.
Zelf doe ik het niet, maar ze zeggen dat het zelfs geen probleem is om ontdooit spul opnieuw in te vriezen.
Door Femke
#765008
wij hadden hiervoor een koelkast die niet goed werkte, en soms was vlees wat voor ons bedoeld was niet goed meer.
Met een wasknijper op m'n neus stond ik het dan aan de honden te voeren. Zij vonden het extra lekker en geen centje pijn hoor.
Door Henk en Donja
#765038
In principe zijn die bacterien die het vlees bederven gewoon darmbacterien die in/op het vlees zitten. Eenmaal bedorven vlees kan wel slecht zijn vanwege het ranzig worden van vet toch?

Vlees dat ingevroren wordt op de houdbaarheidsdatum is nog 3 maand houdbaar bij -18C heb ik mij door de slager laten vertellen. Voor honden zal het dus allemaal prima zijn.
Door conleeuw
#765045
Henk en Donja schreef: In principe zijn die bacterien die het vlees bederven gewoon darmbacterien die in/op het vlees zitten. Eenmaal bedorven vlees kan wel slecht zijn vanwege het ranzig worden van vet toch?

Vlees dat ingevroren wordt op de houdbaarheidsdatum is nog 3 maand houdbaar bij -18C heb ik mij door de slager laten vertellen. Voor honden zal het dus allemaal prima zijn.
ik kijk helemaal niet zo nauw, als je er van uit ga dat menige hond, niet eens vers gevoerde hond, zich te goed doe aan vogel/vis/onherkenbare rottende vleeskarkassen tijdens een wandeling, dan zal een beetje overrijpe, of zelfs erg rijpe vlees geen probleem zijn hoor  ;)
Door cylke
#765164
Ik koop dikwijls vlees dat afgeprijsd staat. Zeker voor de hond is dit geen probleem.
De slager van de supermarkt zei mij zelf, dat het voor de mens ook geen kwaad kan, als je het "onmiddelijk" opeet...

Als ik vlees krijg, die al bevroren is, maar in te grote porties zit, dan ontvries is het deels en verdeel het in stukken. en dan vliegt het weer de vriezer in hoor (voor m'n woef hé!!)
Door ~anna~
#765166
ik durf geen vlees voor mijn honden te kopen bij de supermarkt,zie vaak genoeg wat liggen,ben gewoon veels te bang dat het met varkensvlees in aanraking is geweest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door