Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin.b
#764445
Hoi graag even jullie advies,
Eerst kreeg mijn hond van 9 jaar oud diarree en overgeven, een dag laten vasten en daarna begonnen met een beetje kipfilet en daarna een maaltijd kipfilet.
Hij loopt alleen op eigen terrein samen met andere hond die wel op uitlaatplekken komt.
Nu is de tweede hond een mechelaar van bijna 7 maanden zo dom om altijd van de poep van de oude hond te eten. Dit doet ze iedere dag-- waarom weet ik niet??  En zou ze daarom nu juist ook ziek zijn geworden.
Ze komt niets te kort naar mijn weten.
Nu snap ik niet waarom de diarree en overgeven is begonnen, denk dat het met de oude hond al wat beter gaat. Zou hij toch een virus te pakken kunnen hebben van straat ondanks dat hij daar niet loopt. Of zou het door het eten van rauw voer kunnen zijn, met de warmte en de last van de vliegen buiten. Hij is pas enkele maanden op r.f.
En dan nog een vraag, krijgen de honden meer last van wormen door het eten van rauw vlees??
Gisteren antie-wormmiddel gehaald maar nog niet gebruikt.
Volgens de man in de dierenwinkel nu juist gebruiken al heb ik daar mijn vraagtekens over en hij zei ook rijst te geven met boillon en is dit nu goed als ze op r.f  zitten.
Door pallas
#764476
Het kan gewoon een virus zijn.
Begrijp ik het goed dat je oudste hond het eerst kreeg en dat het nu al weer wat beter met hem/haar gaat?

Ik snap dat je wat onzeker bent als je nog niet zo lang rauw voert, maar het lijkt me sterk dan het aan het eten ligt. (tenzij het dagen n de warme zon blijft liggen)
Wormen krijgen ze niet van rauw eten dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Als je toch graag wilt ontwormen zou ik het pas doen als je hond zich wat beter voelt anders is het wat veel opelkaar. Je kan ook de poep laten nakijken door je d.a of ze eigenlijk wel wormen hebben, dan geef je het niet voor niks.

Geen rijst met bouillon geven, dit verteerd juist erg zwaar.
Wat lichte maaltijden zoals kipfilet werkt het beste.
Als je wilt dat ze extra drinken kan je wat karnemelk door het water heen mengen, dan willen de meeste honden wel wat meer drinken.
Door conleeuw
#764487
nee hoor, dit komt zeker niet van de rauw voer, het is waarschijnlijk een virusje, en helaas is het zo dat ze het gewoon moeten uitzieken, ik hoop dat hij snel hersteld. Wormen krijgen ze niet van vers voer eten, maar nog even over wormen. Ik zou zeker geen wormkuur geven zolang ze ziek zijn van een virusje. Gewoon wachten tot ze weer helemaal op en top gezond zijn, en dan indien ze wormen hebben een worm kuur gebruiken, als ze geen wormen hebben is het nutteloos om ze een worm kuur te geven ;)
Door karin.b
#764755
Nou ik heb net gezien dat de oude hond weer helemaal in orde is en het mechelaartje wilde ik laten vasten, maar dit lukte echt niet ze had gewoon honger. Toen heb ik haar toch een beetje vlees gegeven, en tot nu toe gaat het goed, alleen was het eergisteren ook goed en dan komt het weer terug
Maak me snel zorgen vooral om het oudje.
Is het nu echt niet zo dat die grote groene bromvliegen buiten snel eitjes leggen op het rauwvoer.
Als ik ze b.v een zalmkop geef lopen ze er behoorlijk mee te slepen en tussendoor zitten de vliegen erop. ( nou ja in de natuur is dat ook zo )
Ontstaan wormen alleen via vlooien dan.??
En een hond krijgt in de natuur ook geen wormenkuur, hoe gaat dat dan, doen ze er zelf iets tegen. B.v. iets eten dat het overgaat.
Gisteren 30,- uitgegeven aan wormmiddelen dat is toch niet normaal meer die prijzen!
Kan je het in de ontlasting zien b.v. of ze een wormenkuur nodig hebben, want om door een dierenarts te laten onderzoeken lijkt me ook prijzig.
Mijn dierenarts raad het ook altijd aan, heeft hij weer wat verkocht toch?? :o
Dus om daar advies te vragen????.....
Door conleeuw
#764868
als ik wormen zie, dan is het tijd om te ontwormen, je kan bij een dierenarts een ontlasting onderzoek laten doen om vast te stellen of er wormen aanwezig zijn. dan weet je zeker of ze wel of niet wormen hebben. Een wormbesmetting krijgen ze niet door vliegen die eitjes proberen te leggen op hun maaltijd, daar hoef jij niet over in te zitten. Sterkte met de zieke ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door