Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#764281
Hoe zorg ik er voor dat m'n hond de eierschil opeet?
Ze slobbert lekker het binnenste op, maar de (verbrokkelde) eierschil spuugt ze er weer uit.

En als er geen tip helpt, wat kan ik dan doen om haar toch de voedingswaarde van eierschil te geven?
Door Noes
#764300
Ik mix het eitje met schil vaak gewoon door het vlees en groente...gaat goed. Zo los eten mijn honden het ook niet eigenlijk.
Door *Ilse
#764302
Noes schreef: Ik mix het eitje met schil vaak gewoon door het vlees en groente...gaat goed. Zo los eten mijn honden het ook niet eigenlijk.
Bij mij eet ze de schil ook niet op, ik ga het ook een keer mengen. Kijken of ze het dan wel eet!
Door Mevroi Kruim
#764312
Ik mix de eieren vaak mee met de groentemix dan gaat de schil makkelijk op.
Geef ik ze een heel ei dan blijft de schaal over, die geeft ik dan aan de kippen.
Door Anita*
#764319
Tara vind de schil ook niet lekker maar ik vind dat niet erg want de botten die ze krijgt eet ze heel graagdus aan kalk krijgt ze niet te kort.
Door Nemosh
#764340
Ha eindelijk heb ik een hond die iets eet!
Nadat Lizzy me overtuigd had dat het geen kwaad kon kreeg hij een heel ei en at het dus met schil en al op.

Voorheen droogde ik de schalen en maalde ze met een koffiemolentje tot poeder.
ongeveer 1 theelepel per 500 gr is me verteld.
hopelijk heb je hier wat aan.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#764341
Ik sla het eitje stuk (de schil zo klein mogelijk) en meng het door iets wat ze wel lusten (wat smuldier of zo) en dan eten ze het wel op.
Door cylke
#764419
ja, ik sla het ei ook stuk, en doe de schil in mini stukjes, maar toch vist ze ze er uit  >:(

zou ik bvb in de groentemix verschillende eieren kunnen mixxen, zodat ze toch ei binnenheeft (ik maak een mix voor 1maand, dus ongeveer 4eieren erbij?)
Door 202Spots
#764429
Wanneer er geen schil word gegeten dan zou ik 't gewoon vergeten...geen probleem van maken.
Hier vreten ze de schil ook niet op.
Ik doe gewoon 'n vers ei zonder schil door de mix wanneer ik 't in de bak doe voor de maaltijd.
Ik geef ze ieder 3-4 eieren per week.
Door Sultan
#764996
De eierschillen meng ik gemalen door de groentenmix, die ze hier krijgen met wat kefir, honing, notenmix, wat blikvis en een rauw ei. Grovere schillen blieven meneer en mevrouw hier ook niet :D
Maar zo gemalen in de bak slobber vinden ze het prima!!
Door roefus
#765628
Ik breek het ei en kiep het in de bak, zonder schil.
De schil zullen ze niet uit zichzelf opeten en ik ga er geen moeite voor doen om die fijn te malen.
Ze krijgen calcium-bronnen genoeg.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#765678
Ze krijgen hier 2 x per week een ei.

In het begin lieten ze de schil liggen.

Van de week kregen ze een ei ik geef het in de voerbak beetje gebroken voor ze en ik liep weg en lette er verder niet meer op ,later zag ik in de voerbak dat alles op inclusief schil :)

als ze de volgende keer de schil niet op zouden eten dan maak ik er geen probleem van.
Ze krijgen bot genoeg.
Door MarijeJoanne
#765846
Het heeft best een tijdje geduurd, maar nu eten ze hun eierschil ook op.
Het ei zelf vinden ze lekker, de schil wat minder.
Ik breek de ei in hun voerbak, prak de schil aan kleine stukjes en doe er iets van overgebleven groente of huttenkase oid bij.
In het begin werd dat netjes uitgezocht, de rest was op en de schil lag er nog (in de voerbak of verdeeld over de keuken op de grond), nu gaat alles op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door