Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#763950
Rakker heeft sinds deze week weer een paar van dezelfde plekken met korstjes die hij ook had toen hij nog op brok stond. Op dit moment alleen nog in de liezen en op de binnenkant van zijn dijen. Na 4 maanden kvv was alles weg, nu komt het dus weer terug. Rakker krijgt de laatste tijd in verhouding steeds meer BARF. Zou het kunnen dat hij opnieuw aan het ontgiften is? Ik heb geprobeerd een foto te maken van zo'n plek, maar je ziet het niet goed terug:
Afbeelding

Afbeelding

Foto 1 is een plek waar de korst dus nog opzit en foto 2 een plek waar de korst al weer aan het verdwijnen is, er blijft dan een "witte" plek over op het vel.

Zou het helpen om een kuur groene leem o.i.d. te geven?
Laatst gewijzigd door Dian op zo 20 mei 2007, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door JoNoMo
#763971
is het niet een opeenhoping van talg?
Norah heeft dat ook en vooral met het wisselen van winter naar zomervacht
Gebruikersavatar
Door Dian
#764007
Weet ik niet, de DA heeft het altijd over allergie gehad. Het ging over met AB en na de kuur kwam het met dezelfde vaart weer terug. Het jeukt niet, zie hem er in elk geval niet aan krabben of bijten. Op dit moment ruikt hij ook weer meer naar "hond" Ga hem ook maar weer wassen met Berkenteer shampoo.
Door JoNoMo
#764027
[quote="Dian"]
Weet ik niet, de DA heeft het altijd over allergie gehad. Het ging over met AB en na de kuur kwam het met dezelfde vaart weer terug. Het jeukt niet, zie hem er in elk geval niet aan krabben of bijten. Op dit moment ruikt hij ook weer meer naar "hond" Ga hem ook maar weer wassen met Berkenteer shampoo.
[/quote]

dat helpt bij Norah ook de berkenteershampoo
en ik was haar ook met gewone hondenshampoo en dan doe ik er wat druppels tea tree olie door
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#764188
Als het niet jeukt, dan lijkt een allergie me erg onwaarschijnlijk.
Het is wel echt de lokalisatie voor atopie/voedselovergevoeligheid, maar dan zie je meestal dat de huid rood is en fors jeukt.
Heeft hij niet gekrabt? Zijn die korsten er uit zichzelf gekomen?
Gebruikersavatar
Door Dian
#764192
[quote="*Dorothea*"]
Als het niet jeukt, dan lijkt een allergie me erg onwaarschijnlijk.
Het is wel echt de lokalisatie voor atopie/voedselovergevoeligheid, maar dan zie je meestal dat de huid rood is en fors jeukt.
Heeft hij niet gekrabt? Zijn die korsten er uit zichzelf gekomen?
[/quote]

Het begint als een klein bultje, dat zal dan wel gaan ontstekken en dan krijg je dus die korsten. Volgens mij zag ik hem er net wel aan likken, dus helemaal lekker zal het hem niet zitten. De huid is eerder zwartig dan rood.
Door Kuszco
#764257
Hoi Dian,zo ziet Lotjes buik er ook uit. Precies dezelfde korstjes,het is wel degelijk een allergie. Het jeukt ook. En de zwarte huid is er typisch voor.
Nadat ik met Lotje op KVV was overgestapt werd haar huid weer mooi roze. Nu het weer pollentijd is zitten de korsten er weer en is haar huid weer zwart aan het verkleuren. Ook heeft ze weer meer jeuk.
Ik denk dus niet dat het met ontgiften te maken heeft.
Groetjes liliane,Zita en Lotje.
Gebruikersavatar
Door Dian
#764296
[quote="Kuszco"]
Hoi Dian,zo ziet Lotjes buik er ook uit. Precies dezelfde korstjes,het is wel degelijk een allergie. Het jeukt ook. En de zwarte huid is er typisch voor.
Nadat ik met Lotje op KVV was overgestapt werd haar huid weer mooi roze. Nu het weer pollentijd is zitten de korsten er weer en is haar huid weer zwart aan het verkleuren. Ook heeft ze weer meer jeuk.
Ik denk dus niet dat het met ontgiften te maken heeft.
Groetjes liliane,Zita en Lotje.
[/quote]

Doe jij er nog iets aan dan? Geef je haar iets bijzonders ofzo?

Ik ga nu voor Rakker wel over op helemaal zelf samenstellen. Dan is ie in elk geval de granen kwijt, daar heeft hij nooit goed tegen gekunt. Het zou best wel iets met pollen te maken kunnen hebben, maar echt jeuk heeft Rakker niet :-\ (gelukkig maar)
Door Kuszco
#764484
Ja, Lotje heeft wel jeuk.Wij zijn speciaal overgestapt op KVV carnibest eend-rijst omdat daar ook geen granen inzitten.
Momenteel gebruik ik druppels Prodier jeuk van VSM en probiotica. Verder niets.
Maar ik ben nu ook in therapie bij iemand die met honden kan praten. Klinkt misschien raar,maar ik heb er alle vertrouwen in. Zij werkt met syntheses,dit werkt iets sterker dan Bachbloesems. Ik hoop na deze week meer te weten. Dan zal ik je wat meer kunnen vertellen.Zij gaat er vanuit dat de allergie helemaal geen lichamelijke oorzaak heeft maar een psychische,heel vroeg in de puppietijd ontstaan en versterkt door de lichamelijke klachten die ik zelf heb. (maagproblemen). Daarom kan het noodzakelijk zijn dat Lotje en ik samen behandeld worden.
Dus ik ben benieuwd.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door neill
#764748
Hoi Dian,
ik weet van vrienden dat ze bij een dermatoloog in belgie het supplement Kynosil hebben meegekregen en dat de korstjes weg zijn, de vacht beter. En allerhande gevoeligheden beter zijn! een supplement die al bij velen ect resultaat gaf! Is iets nieuws en te vinden op het www.kynosil.com Is een belgisch sup!! Hoor niets anders dan positieve berichten ( huid, vacht en beweging) Als ik jou was, het proberen waard! groetjes, Neill :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door