Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nicolioo
#764059
Ik ging vanochtend naar het strand met Ben en Luna en ik zie dat Ben een ontstoken plekje heeft bij zijn lip aan de rand. Hij lijkt er geen last van te hebben dus ik denk maandag even langs de dierenarts.
Kom ik thuis een uurtje of 3 later zie ik dat de plek echt meer dan 2 keer zo dik is en dat er ook een donkerpaars puntje op zit en hij piets vreselijk hard als ik eraan zit.
Hij lijt niet helemaal lekker te zijn en laat vreselijke stinkscheten (zout water gedronken, misschien misselijk?)
Ik heb hem een pensstaafje aangeboden maar dat neem ie niet aan een klein beloningsbrokje wel (het doet dus vreselijk pijn).

Ik twijfel, naar de dierenarts of wachten tot morgen, ik maak me namelijk wel zorgen ook omdat hij echt niet lekker is.


Wat denken jullie????
#764066
Ja hij wil wel drinken maar ik zie het echt niet beter gaan. Het is denk ik een plekje van het stoeien wat is gaan ontsteken maar hij is echt niet lekker.
Ik kijk het nog een uurtje aan en als het dan niet beter is bel ik toch even de dierenarts.
Hij laat ook echt vreselijke winden, en dat doet hij normaal echt niet vaak.

Bedankt voor het meedenken, ik ben namelijk altijd bang dat ik echt voor niets in het weekend naar de dierenarts ga.. maar ja beter een keer te veel dan te weinig.

gr. Nicole
#764070
nicolioo schreef: Ja hij wil wel drinken maar ik zie het echt niet beter gaan. Het is denk ik een plekje van het stoeien wat is gaan ontsteken maar hij is echt niet lekker.
Ik kijk het nog een uurtje aan en als het dan niet beter is bel ik toch even de dierenarts.
Hij laat ook echt vreselijke winden, en dat doet hij normaal echt niet vaak.

Bedankt voor het meedenken, ik ben namelijk altijd bang dat ik echt voor niets in het weekend naar de dierenarts ga.. maar ja beter een keer te veel dan te weinig.

gr. Nicole
Dat je voor niets gaat is toch niet zo? Je hond is gewoon niet lekker. Als je blijft twijfelen, gewoon gaan hoor!

sterkte.
Door Femke
#764099
kan het niet zijn dat het plekje ontzettend is gaan bijten door het zeewater en dat hij er daardoor zoveel last van heeft?
Heb je iets van Calendulan in huis? Dan zou ik dat erop smeren, eventueel nog wat ontsmetten eerst.

Ga je vaak naar zee en heeft hij veel zeewater gedronken?
#764104
Het kan idd zijn dat het door het zeewater is gaan prikken maar zeewater ontsmet toch juist?
Hij is nog nooit eerder naar zee gegaan maar heeft maar een paar slokjes geronken omdat ik er steeds alert op was (hij snapje echt niet dat zout water niet lekker en niet goed voor je is)

De dierenarts zei dat ik er niets aan moest doen...

gr. Nicole
#764110
nicolioo schreef: Oh ja en hij heeft 39.4 koorts, is dat hoog voor een hond (bracco italiano)?

Hij reageerde wel op eten hij heeft een klein beetje koniojn gegeten  en wat gedronken.
39 graden is een normale temp, hij heeft dus wel verhoging (of het ook direct koorts is weet ik niet)
#764170
Het plekje is nog steeds zo dik, het is een gespannen opgezwollen dik stk aan de rand van de lip met aan de buitenkant van de lip een paarse punt erin die dicht is, het zou kunnen dat hij gestoken is maar ik denk niet vanochtend vroeg.... we hebben een klein plasrondje gemaakt en toen meteen de auto in naar zee, toen zag ik dat de lip iets dik was maar ik maakte me er toen totaal geen zorgen over.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij tijdens het spelen met een andere hond een klein wondje heeft gehad.
Hij heeft gisteren wel door de velden met heel hoog graas lopen jagen maar dan zou het al van gisteren moeten zijn.
Ik weet het dus gewoon niet,
Hij heeft inmiddels 39,5 maar dat is niet echt koorts toch, beetje verhoging. Dat zal wel komen door de ontsteking.
Maar hij laat nog steeds afschuwelijke winden die hij anders bijna nooit laat.
Ik heb hem net zover gekregen dat hij even bij me kwam (kwispelend) om een blokje schapenvet te eten.

Mijn dierenarts was zo overtuigend dat het echt geen kwaad kon als het niet erger wordt dat ik eigenlijk niet nog een keer wil bellen voor de koorts omdat dat wel normaal zal zijn met zo'n lip..

Ik blijf wel zijn temperatuur in de gaten houden en hij slaapt vanacht maar boven naast m'n bed.

gr nicole
Gebruikersavatar
Door Dian
#764206
nicolioo schreef: Het kan idd zijn dat het door het zeewater is gaan prikken maar zeewater ontsmet toch juist?
Hij is nog nooit eerder naar zee gegaan maar heeft maar een paar slokjes geronken omdat ik er steeds alert op was (hij snapje echt niet dat zout water niet lekker en niet goed voor je is)

De dierenarts zei dat ik er niets aan moest doen...

gr. Nicole

Kan hij dan zien door de telefoon wat er aan de hand is? Als ik het niet vertrouwde ging ik toch wel langs met hem, of naar een andere DA.
#764224
Echt heel erg bedankt allemaal dat jullie zo meedenken en meeleven!
Ik ben net even een rondje gaan lopen met hem en hij leek best wakker, hij had belangstelling voor een anders vreemde hond en hij heeft gesnuffeld en geplast zoals altijd.. Eenmaal binnen wel gelijk weer in zijn mand.
Zijn lip is nu ook een beetje open en er komt denk ik bloed uit, in ieder geval het ziet er zo uit.

Ik ben in ieder geval wel gerustgesteld dat hij niet helemaal aan het afzakken is zoals het leek zo in zijn mand Misschien is hij wel een beetje een aansteller ik weet het niet we hebben hem pas net een paar weken.

gr. Nicole
#764252
Hoi Nicol,
Ik denk dat hij echt pijn heeft. Zo'n gezwollen opgezette lip plus koorts wijst dus duidelijk op een ontsteking denk ik. Misschien dat de druk er nu wat af gaat als er bloed uit begint te komen. De arme voelt zich echt niet lekker.
Heeft hij geen diarree bij die winden?
Hou hem maar goed in de gaten vanavond en als je het niet vertrouwt,niet meer vragen of je mag langskomen maar aankondigen dat je er aankomt. En anders misschien morgen wel even gaan als het er niet aanzienlijk beter uitziet. Als de zwelling nu open is moet hij morgen toch zeker minder dik zijn.
Veel beterschap.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door