Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Rayis
#763794
Vorige week is er bij mijn flatcoat van 8,5 jaar spondylose vastgesteld. Het is nog niet zo erg dat ze constant pijn heeft, maar bij het wandelen zie je duidelijk dat ze last heeft.

Voor de geïnteresseerden, de röntgenfoto (de pijltjes wijzen naar de spondylose (bruggen)).

Afbeelding

Ik zou dit graag op een natuurlijke manier aanpassen. Ze krijgt al een hele tijd glucosamine en nu sinds een week chondroïtine. Momenteel krijgt ze ook traumeel voor een "rare" bult op haar elleboog waarvan de DA's niet echt weten wat de oorzaak is (ze heeft hier weinig last van).

Zijn er nog andere mogelijkheden? Voedingssuplementen aangewezen voor spondylose? Zou Zeel (van de firma Heel) kunnen helpen?
Door Lizzy
#763863
Met Zeel heb ik geen ervaring. Wel met SpondyVetsem van VSM. Dat werkt bij veel honden goed.
Door 202Spots
#763879
Is 't niet zo dat wanneer de "brug" er is,dat de wervels dan al aan elkaar zitten en daarom minder pijn geeft dan wanneer de vorming nog gaande is?
Mijn DA raade aan om dagelijks extra Vit E te geven(400 IU capsule)

glucosamine werkt beter wanneer het in combinatie met de chondroitin word genomen.
De meeste tabletten zijn dus al Glucosamine/Chondroitin samenstelling.
Duurd alleen ong 6-8 weken voordat je resultaat gaat zien..
Door Rayis
#764009
202spots schreef: Is 't niet zo dat wanneer de "brug" er is,dat de wervels dan al aan elkaar zitten en daarom minder pijn geeft dan wanneer de vorming nog gaande is?
Mijn DA raade aan om dagelijks extra Vit E te geven(400 IU capsule)

glucosamine werkt beter wanneer het in combinatie met de chondroitin word genomen.
De meeste tabletten zijn dus al Glucosamine/Chondroitin samenstelling.
Duurd alleen ong 6-8 weken voordat je resultaat gaat zien..
Beetje verkeerd geschreven. Ze krijgt nu glucosamine en chondroïtine.

Het is inderdaad zo dat wanneer de bruggen vastgegroeid zijn, da pijn weg gaat. Maar hoewel het lijkt alsof de bruggen op de foto vastgegroeid zijn, zijn ze dat hoogstwaarschijnlijk nog niet. Ze zitten er al wel, maar schuren nog tegen de wervels.

Waarom net die vitamine E? Kan je daar wat meer uitleg over geven?
Door 202Spots
#764071
Rayis schreef: Waarom net die vitamine E? Kan je daar wat meer uitleg over geven?
Vit.E verminderd de zwelling in de weefsel rond de wervels, waardoor de druk dus minder zal worden..
Door hamada
#765342
onze jongste cavalier Ramses heeft ook spondylose. Hij krijgt nu ook glucobest en zalmolie met vit. E  bij zijn CB.
Op www.dogaware.com staat ook het nodige over mogelijk supplementen en behandelmethodes.
Door De_Kellys7
#767418
Hallo

IK heb een Mastino Napolitano (reu) van inmiddels 8 jaar oud
Nu heeft hij ineens last van spondylose
Mij is door de dierenarts plumbum metalica voorgeschreven
Ook geef ik hem glucosumine en visolie maar sinds dat ik met de plumbum metalica ben begonnen zijn de klachten verergerd
Is dit normaal bij homeopatische middelen
En staat er altijd 6 tot 8 weken voor?
Wie heeft er tips voor me want voor de rest is mijn hond heel gezond en wil nog spelen

Angélique
Door Lizzy
#767422
Hoi Angélique, welkom op Barfplaats! Ik weet niet welke verdunning je hebt gekregen van plumbum metalica? En hoe vaak per dag/week geef je het?
Door De_Kellys7
#767454
Hallo ik heb de D12 en ik geef het op dit moment 2x daags nog maar 7 druppels
Ik gaf eerst het dubbelle maar toen begon de klacht te verergen en staat Max helemaal niet meer op zijn achter poten
Toen is mij dus aangeraden om te halveren met de hoeveelheid
Ik hoop dat je genoeg informatie hebt over de plumbum metalica
Wat fijn trouwens dat er iemand al reageerd soms voel je je zo onbegrepen en zeggen mensen ach het is maar een hond hoor

Angélique
Door Lizzy
#767723
De_Kellys7 schreef: Hallo ik heb de D12 en ik geef het op dit moment 2x daags nog maar 7 druppels
Ik gaf eerst het dubbelle maar toen begon de klacht te verergen en staat Max helemaal niet meer op zijn achter poten
Toen is mij dus aangeraden om te halveren met de hoeveelheid
Ik hoop dat je genoeg informatie hebt over de plumbum metalica
Wat fijn trouwens dat er iemand al reageerd soms voel je je zo onbegrepen en zeggen mensen ach het is maar een hond hoor

Angélique
Hoi Angélique, hier doen wij daar niet aan hoor, aan "ach, het is maar een hond"! Op zich is het prima, dat je de dosering hebt gehalveerd. Jammer dat dat nu even niet helpt... Ik zou even een paar dagen stoppen, om te kijken of het dan beter gaat. Als het beter gaat, kun je heel voorzichtig de behandeling hervatten. Met bijv. een keer per dag 7 druppels. Het kan toeval zijn, dat de klachten verergeren. Maar het kan ook zijn dat je hond hier gewoon heel heftig op reageert. Op zich is dat geen slecht teken. Het kan betekenen dat het middel erg goed bij zijn klachten past. Maar ja, je moet hem nu wel even door deze vervelende periode heen helpen....

Misschien is het een goed idee om hem ook bijv. Pijncompositum van de Groene Os te geven. Dat is een middel bij chronische pijn. En misschien is het ook niet gek om hem Rugspray van de Groene Os erbij te geven.
Door De_Kellys7
#767768
Dank je wel voor dit opbeurende antwoord
Ja ik heb vsm ook aangeschreven van de week en die zij ook dat ik 1 dag moest stoppen en dan de dosering maar voor de helft gaan geven
Dit heb ik dus gedaan
Maar het is zo zielig dat hij gewoon zijn achterkant kwijt raakt
Ik til hem aan zijn vel ook omhoog zodat hij buiten kan gaan plassen
Ik geef hem ook glucosumine 1x per dag
De middelen van groene os  kan ik die bij de tuinen vinden waar anders
Fijne pinksterdagen

Angélique
Door Lizzy
#767789
[quote="De_Kellys7"]
Dank je wel voor dit opbeurende antwoord
Ja ik heb vsm ook aangeschreven van de week en die zij ook dat ik 1 dag moest stoppen en dan de dosering maar voor de helft gaan geven
Dit heb ik dus gedaan
Maar het is zo zielig dat hij gewoon zijn achterkant kwijt raakt
Ik til hem aan zijn vel ook omhoog zodat hij buiten kan gaan plassen
Ik geef hem ook glucosumine 1x per dag
De middelen van groene os kan ik die bij de tuinen vinden waar anders
Fijne pinksterdagen

Angélique
[/quote]

De middelen van de groene os kun je bestellen bij bijvoorbeeld http://www.plaza33.eu (en dan naar Dumuchi dierenprod en dan naar gezondheid).
Door Lil
#768093
Ook op www.dursydog.nl kun je alle producten van de groene os bestellen. Ik ben super tevreden over het rugcompositum (hier geen spondylose maar wel andere rugklachten) werkt echt goed evenals het pijncompositum dit gebruik ik regelmatig en de pijn verdwijnt dan vrij snel. Als de pijn te erg is gebruik ik dan nog een lage dosis rimadyl, maar dat is echt zelden.
Als de hond moeilijkt loopt kun je ook proberen om hem te ondersteunen met een grote (lange) handdoek of een sjaal waaraan je hem omhoog trekt, dat lijkt me fijner dan aan zijn vel.
Door De_Kellys7
#768203
Dank je wel
Ja ook een idee een handoek
Aan zijn vel ja het klinkt vreemd ik weet het maar hij vind het niet zo erg
Hij heeft zoveel vel
Maar toch ik ga het eens met een handdoek proberen
Want voorover gebogen elke keer met een hond van 85 kilo vast te houden is ook zoiets he
Maar heb het er graag voor over
Ik hoop echt dat alle hulp die ik hem nu geef ook over enkele weken zijn vruchten af zal werpen
Want nu ziet het er allemaal zo zielig uit :'(
Helemaal als je hem neerzet op zijn achterpoten weer en dan gaat het weer eventjes goed en dan ineens zakt hij weer in
Fijne pinksterdag nog allemaal en bedankt voor de tips allemaal.

Angélique
Door De_Kellys7
#768726
Hallo allemaal

Toch zit ik nog met een vraagje
IK geef Max nu plumbum metalica, visolie capsule,glucosamine krachtig en hij krijgt wij proteiene
Maar nu zag ik ook die pijncomplex en die  andere medicijnen voor de rug maar wat kan ik nu het beste wel en niet geven bij elkaar
Hoop dat iemand me kan helpen hiermee

Angélique
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door